Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy vw polo 1,6 TDI-t akarok...

Egy vw polo 1,6 TDI-t akarok átalakítani ikerturbóssá+egy kamion intercooler ez kivitelezhető?

Figyelt kérdés
A terv hogy az autó turbójához "hozzákötök"egy nagyobb turbót,és a kicsi meghajtja a nagyobbat,hogy ne legyen turbólyuk,ez mennyire kivitelezhető?
2010. febr. 26. 19:09
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
Hahaha
2010. febr. 26. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
Bele őszülsz ha elkezded,és ami még gond lehet sose lessz kész! :))
2010. febr. 26. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 A kérdező kommentje:
Miért talán nem kivitelezhető? ja és csak a kérdésre válaszoljon mindenki!!!!!
2010. febr. 26. 19:32
 4/20 anonim ***** válasza:

Van neked egyáltalán bármi fogalmad a turbófeltöltéses motor működéséről? Nem hiszem, mert ha lenne, nem találnál ki ekkora marhaságot...

Hogyan hajtaná meg a kisebb turbó a nagyobbat? A turbófeltöltő arra lett kitalálva, hogy a kiáramló kipufogógáz hatjsa meg és sűrített levegőt "állít elő". Hogyan kívánod ezt egy kisebb turbóval megoldani? Tengelyhajtással? Annak nincs értelme, mert akkor a kisebb turbónak a saját forgórészén kívül a másik, nagy turbót is meg kell pörgetnie. Tehát még nagyobb lesz a turbólyuk. A kiáramló levegővel? Annál túl nagyok a veszteségek: a turbófeltöltő turbinaoldala nem veszi fel 100%-os hatásfokkal a kiáramló gázok teljesítményét. Ezen egy kicsit ront a belső súrlódás és a kompresszoroldal sem fordítja 100%-ig a levegő sűrítésére a befektetett munkát. Ha ezt a két turbót ilyen módon csatolod, túl nagy lesz a veszteség, ráadásul a kisebb turbó nem is biztos, hogy le tud adni akkora teljesítményt, amekkorát a nagyobb teljes teljesítményen fel tudna venni. A motor tehát gyengébb lesz.

A kamion intercoolerének semmi keresnivalója egy autón. Túl nagy hozzá. A kamion motorjához, turbófeltöltőjéhez lett illesztve, aminek nem akadály egy nagy szívási ellenállású intercooleren átpréselni a levegőt. Egy 1.6-os TDI-motor turbója viszont egyáltalán nem biztos, hogy képes rá. Ezen kívül, ha sikerül is neki, az intercooler túlságosan visszahűti a levegőt, mert sokkal nagyobb térfogatáramra méretezték. A dízelmotor pedig egyébként is érzékenyebb a beszívott levegő hőmérsékletére, mint a benzines. Extrém esetben akár még az üzemi hőfok alá is lehűtheti a motort.

Arról nem is beszélve, hogy hol fér el ez a bődületes intercooler és a második turbó, illetve hogyan oldod meg egy második turbó kenését, hűtését.

2010. febr. 26. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:

Ez lehetetlen amit írtál..


egy törött Hyundai Galloper Intercooler Turbo -ból kiszeded a cuccokat és azt rakod rá, ez azért kivitelezhetőbb

2010. febr. 26. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 A kérdező kommentje:

NEM ÉRTEK NAGYON HOZZÁ!!!

úgy gonbdoltam hogy a kisseb turbó többletlevegőjét belevezetni a nagyobba és a nyagyobbét az intercoolerbe, ne bántsatok a hozzánemértésem miatt csak informálódni akarok a válaszokat köszi

2010. febr. 26. 20:38
 7/20 A kérdező kommentje:
nisssan skyline twinturbo-ból vettem a példát
2010. febr. 26. 20:39
 8/20 anonim ***** válasza:
ott nem úgy van megoldva.
2010. febr. 26. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:
Akkor hogy,meglehetni ebben az auutóban is oldani?
2010. febr. 26. 21:04
 10/20 anonim ***** válasza:
sehogy dízel s nem benzin felesleges...
2010. febr. 26. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!