Skoda 120L-nél mennyi azaz időtartam, amit 120-130km/h-ás sebességnél még károsodás nélkül elvisel az autó?
dollárért vettem egy 105-öst(beszámítható voltam) hét évig hajtottam, ahol lehetett üveghangon, padlógázzal...
ahogy a 2-es hozzászóló írta, a jó olaj a lényeg...akkoriban még csak ólmos benzin volt..
a szintetikus olajat sem ismertük, ezért grafitot adagoltam az olajhoz, meg stp, vagy winn's adalékot...és shell benyával hajtottam..
hét éves korában adtam el, a vevő megmérte a sűrítési végnyomást...magam is megdöbbentem...az egyik 9,5, a többi 10 bar volt...
a kipufogó szép fehéres volt..
szóval manapság, a szintetikus olajok világában, ólomadalékolt benzinnel simán 130-al Bp-Siófok oda-vissza..nem lehet probléma.
bírja az üveghangot, nem kell sajnálni...na jó, azt elismerem, nagyon nem mindegy, hogy üres autót egy ember vezeti, vagy öt személy, és full csomagok, még a tetőtartón is..azt nem csipázza...
4.fokozatban -Ezt fontos kiemelni...
Bp-től kecskemétig fel is gyorsulsz vele,és ha nem zabálta meg az összes olajat valamint nem főzted meg a motort akkor nem is nagyon károsodik.
Nekünk volt már pár autónk. Skoda120l is. Azt mondom hogy attól rosszabb autó nem létezik. Egyszerűen egy hulladék volt. Eleg volt neki a 70-80-as tempó. Még akkor is felforrt a vize állandóan. Többször volt teljesen felújítva. Örökké rossz volt. Kis városban élünk. Táblától messzebb nem mertünk vele elindulni. ne akarj 120-130-al menni vele.
Most 1.4 g astránk van még annak is sok a 130.
A két utolsó fikázóknak:
S100-on vizsgáztam, volt 105-ös 120as és 130LR Skodám is, szóval van némi tapasztalatom a márkával.
Szerintem akár műszaki, akár esztétikai szempontból nézzük, megfelelt a saját korának.
Persze, hogy mostani szemmel már avult a megszakító-kalapácsos gyújtás, a 1.5méteres rezegő/remegő váltókulissza, a lökőrudas szelepműködtetés, stb.
Na de kedves fikázók!
A drága nagymamid sem ugrik hátraszaltót, és megy le spárgába, pedig lehet hogy fiatal korában nagyon ügyes tornász volt.
Mellesleg hol lesznek a mostani "szuperjárművek" 30-40 éves korukban? Mert ilyen idős Skodák még most is vannak az utakon.....;)
Ha az ember tudomásul vette a kor (szocialista) műszaki normáit, akkor jól lehetett vele közlekedni.
A legelső, amit ki kellett cserélni a termosztát volt...utána soha nem forrt fel, vagy melegedett túl a hűtővíz(amerikai járműből szereztem). A motorolajba Molibdénszulfidot öntöttem, soha nem volt baj, ment mint a vihar.
Az is igaz, hogy baromi zajos volt már 90 felett is...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!