Ha kézifékkel mentem egy darabig, és már eléggé meleg lett a féktárcsa, felni, már égett szag is jócskán érzett, még érzik is, de a kézifék még fog. Lehet vele még járni nyugodtan? Lett valami komolyabb károsodás a kopáson kívül?
Te ugye az Aranka rokona vagy?
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__593..
A te esetedben már számolni lehet a fékbetétek beégésével, esetleg a fékdob sérülésével, ami kihathat az üzemi fékre is! (Persze bizonyos autóknál külön kézfék rendszer van, de általában ugyanaz az üzemi fék is)
Érdemes rászánni egy órát, lekapni a fékdobokat és ellenőrizni.
Szerintem.
Tárcsaféknél ritka, hogy a kézifék a tárcsára hasson. Általában a tárcsában van egy kicsi dob, azt fékezi. Ha égett szagot lehetett érezni, akkro bontani kell, mert megégett a fékbetét. Vagy a kis dobé, vagy - ha a nyeregben van a kézifék - a tárcsáé. Ez utóbbi esetben azt is érdemes megnézni, a tárcsa nem vetemedett-e el, bár annak elég jó a hűtése.
Sajnos a betétcserét nem úszod meg: a megégett, üveges betét nem fog úgy, mint kellene. Ezen a csiszolás sem segít: az égett réteg olyan kemény, hogy nem viszi a csiszolóvászon sem. Extrém esetben (több tíz km behúzott kézifékkel, bár ehhez már igen bambának kell lenni) előfordulhat, hogy a kézifék dobja deformálódik, mert a dobfék hűtése nem a legjobb és nem is hosszantartó fékezésre találták ki. Ilyenkor a dob cseréjét vagy felszabályzását szoktam javasolni, de a legtöbben úgy vannak vele, hogy "kéziféknek jó az úgy is, csak fogjon meg a vizsgán átmenjen".
#2: Csak sejtem, hogy a kérdezőnek fogalma sincs milyen féke van, különben nem kérdezett volna...
:)
#3: "Tárcsaféknél ritka, hogy a kézifék a tárcsára hasson."
Ugye viccelsz? Csak a linkelt Arankás kérdésnél volt két autó, aminek a tárcsafékre hat a kézifék is! Nem olyan ritka, mint gondolod, már a Polski Fiat 1500-ban is ilyen rendszer működött 30 éve...
:)
"Tárcsaféknél ritka, hogy a kézifék a tárcsára hasson. "
A Bosch már vagy 30 éve gyárt ilyen féknyergeket, amik kombináltam üzemi és kézifék funkciót is ellátnak. Az Audi 100-tól a mai Mondeokig elég sok autóban van ilyen.
"... már a Polski Fiat 1500-ban is ilyen rendszer működött 30 éve..."
Tudom, állítottam be Polski kéziféket épp elégszer, hogy megjegyezzem. Viszont azóta alig-alig találkoztam hasonlóval, sokkal gyakrabban fordult meg nálam a tárcsába épített dobos kézifék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!