Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha kézifékkel mentem egy...

Lóri93 kérdése:

Ha kézifékkel mentem egy darabig, és már eléggé meleg lett a féktárcsa, felni, már égett szag is jócskán érzett, még érzik is, de a kézifék még fog. Lehet vele még járni nyugodtan? Lett valami komolyabb károsodás a kopáson kívül?

Figyelt kérdés

2014. júl. 29. 17:32
 1/7 anonim ***** válasza:

Te ugye az Aranka rokona vagy?

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__593..


A te esetedben már számolni lehet a fékbetétek beégésével, esetleg a fékdob sérülésével, ami kihathat az üzemi fékre is! (Persze bizonyos autóknál külön kézfék rendszer van, de általában ugyanaz az üzemi fék is)

Érdemes rászánni egy órát, lekapni a fékdobokat és ellenőrizni.


Szerintem.

2014. júl. 29. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
A kérdező tárcsát mondott, úgyhogy le kell kapni a kereket és megnézni hogy deformálódott-e a tárcsa illetve mennyit kopott a betét.
2014. júl. 29. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Tárcsaféknél ritka, hogy a kézifék a tárcsára hasson. Általában a tárcsában van egy kicsi dob, azt fékezi. Ha égett szagot lehetett érezni, akkro bontani kell, mert megégett a fékbetét. Vagy a kis dobé, vagy - ha a nyeregben van a kézifék - a tárcsáé. Ez utóbbi esetben azt is érdemes megnézni, a tárcsa nem vetemedett-e el, bár annak elég jó a hűtése.

Sajnos a betétcserét nem úszod meg: a megégett, üveges betét nem fog úgy, mint kellene. Ezen a csiszolás sem segít: az égett réteg olyan kemény, hogy nem viszi a csiszolóvászon sem. Extrém esetben (több tíz km behúzott kézifékkel, bár ehhez már igen bambának kell lenni) előfordulhat, hogy a kézifék dobja deformálódik, mert a dobfék hűtése nem a legjobb és nem is hosszantartó fékezésre találták ki. Ilyenkor a dob cseréjét vagy felszabályzását szoktam javasolni, de a legtöbben úgy vannak vele, hogy "kéziféknek jó az úgy is, csak fogjon meg a vizsgán átmenjen".

2014. júl. 29. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

#2: Csak sejtem, hogy a kérdezőnek fogalma sincs milyen féke van, különben nem kérdezett volna...

:)

2014. júl. 29. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

#3: "Tárcsaféknél ritka, hogy a kézifék a tárcsára hasson."


Ugye viccelsz? Csak a linkelt Arankás kérdésnél volt két autó, aminek a tárcsafékre hat a kézifék is! Nem olyan ritka, mint gondolod, már a Polski Fiat 1500-ban is ilyen rendszer működött 30 éve...

:)

2014. júl. 29. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"Tárcsaféknél ritka, hogy a kézifék a tárcsára hasson. "


A Bosch már vagy 30 éve gyárt ilyen féknyergeket, amik kombináltam üzemi és kézifék funkciót is ellátnak. Az Audi 100-tól a mai Mondeokig elég sok autóban van ilyen.

2014. júl. 29. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"... már a Polski Fiat 1500-ban is ilyen rendszer működött 30 éve..."

Tudom, állítottam be Polski kéziféket épp elégszer, hogy megjegyezzem. Viszont azóta alig-alig találkoztam hasonlóval, sokkal gyakrabban fordult meg nálam a tárcsába épített dobos kézifék.

2014. júl. 30. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!