A turbó miért csak x idő múlva kapcsol be?
A nagyobb turbóban nagyobbak a lapátok, nagyobb a tehetetlensége. Ugye a kipufogógáz hajtja meg.
Neked sem mindegy, hogy a számìtógép ventilátorát fújod hogy pörögjön, vagy egy nagy álló ventilátort.
Nem használtam karbont sosem, de szerintem nem bírná azt az extra nagy hőt. Ha kivitelezhető lenne, akkor igen, hamarabb gyorsulna fel a lapát.
A turbo nem bekapcsol,hanem a kiáramló kipufogógáz FOLYAMATOSAN forgatja. A kiáramló gáz sebességnövekedésével gyorsul a turbina (a kiáramló gáz sebessége pedig a fordulatszám emelésétől nő).
A kialakításával lőhető be a turbo karakterisztikája. Inkább magas fordulaton húzzon nagyon, vagy alacsonytól magasig, de gyengébben, ugye nem mindegy hogy egy Mitsubishi pickupba vagy pedig egy Passat 1.8T-be rakjuk be.
A turbólyuk, amiről beszélsz, hogy alacsony fordulaton nem kapcsol be (pedig dolgozik csak gyengén), az az, amìg felgyorsul a turbina. Ennek a javítására fejlesztették ki a változó geometriás turbókat.
A sportos, turbósított kocsikban lefújószeleppel oldották meg ezt a problémát. A turbó tölt egy csomó levegőt, elengeded a gázt, a pillangó szelep bezár, a levegő nem tud tovább menni, a turbó lendületből nyomná de nem tudja tovább préselni, ezért "leblokkol". Új gázadásnál újra alacsony sebességről kell induljon. Ha lefújószelep van benne, a pillangószelep zárásánal kialakuló nyomást elengedi, a turbót nem lassítja le a berekedt levegő, ìgy gázadásra nem alacsony fordulatról kell újra felgyorsítani.
Ez a dinamikának és a turbónak is jót tesz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!