Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor kapcsol be a turbó?

Mikor kapcsol be a turbó?

Figyelt kérdés
Jobban nem tudom körbe írni. pl: hirtelen gázadásra? 130 nál nyilván nem megy de ha 130-nál padlógázt nyomok akkor bekapcsol? Mi a normális működés? Mintha az enyém erőtlen lenne. Passat B.5.5 1.8 Turbo.
2014. aug. 7. 10:07
 1/8 anonim ***** válasza:

A turbót állandóan hajtja a kipufogógáz, még alapjáraton is, csak akkor még olyan "lassan" forog, hogy nem fejt ki erőt, de 1500-2000-res fordulatnál már hajt rendesen, függetlenül attól, hogy éppen gyorsitol vagy csak haladsz ezen a fordulaton. És 130-nál is működik, mivel ott már elég nagy fordulaton van a motor.

Nyilván van a turbólyuk, azaz mész 2000-res fordulaton, lepadlózod, és csal 1 mp múlva jön meg az erő, ez azért van, mert a turbó fel kell pörögjön.

Az 1.8 T elég virgonc motor, nem tűnik erőtlennek, szóval lehet, hogy a tieddel valami nincs rendben.

2014. aug. 7. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 szántóvető ***** válasza:
nézesd át a turbót,valószínűleg csak állítani kell a turbónyomáson.
2014. aug. 7. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

jól írták,

-a turbónak nincs ki-be kapcsolása,nincs semmilyen külön meghajtása,a kiáramló kipufgáztól kezd el pörögni,oda van csavarozva a motor oldalára azt kész,

ha jár a motor,akkor forog a turbó is ,ha nagyon jár a motor,akkor nagyon forog a turbó is,

2014. aug. 7. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. És a városi fogyasztásának mennyinek kéne lennie normál gázpedál használatnál?
2014. aug. 7. 10:47
 5/8 anonim ***** válasza:
a turbó ahogy írták nem kapcsol külön, mindig hajtva van, az hogy milyen gyorsan pörög, azáltal milyen nyomást produkál a szívóoldalra illetve mennyi levegőt nyom be, az a gázpedálállástól, és a fordulatszámtól függ. 2500-as fordulatszámtól elvileg érezned kell hogy húz az autó, ott már van elég turbónyomás, autópályán ha mész 130-al, olyan 3000 és 3500 között forog valahol a motor 5.-ben, itt ha padlógázt adsz azért határozottan meg kell induljon, persze nem rakéta módjára. Persze ha hirtelen adsz nagy gázt, akkor kell várni kb. fél-egy másodpercet, még felpörög a feltöltő, akkoris ha kellően magas a fordulatszám, ez a turbólyuk. Ezt így innen nem lehet megmondani hogy hozza e a gyári teljesítményt az autód. Esetleg lehetne mérni egy 0-100-ra gyorsulást ha tudsz jó rajtot venni és jól váltani, óra szerint 105 km/h-ig mérve (az a valós 100 kb.) és ha hozza a gyári 9 mp körüli értéket, akkor nem lehet nagy gond vele, viszont ha nem tudsz egy jó gyorsulást produkálni, illetve pontosan mérni akkor becsapós lehet a dolog.
2014. aug. 7. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
0%

" Persze ha hirtelen adsz nagy gázt, akkor kell várni kb. fél-egy másodpercet, még felpörög a feltöltő, akkoris ha kellően magas a fordulatszám, ez a turbólyuk. "

-nem ,nem fog 130-nál sem felpörögni még jobban a turbó,hiszen már pörög ő rendesen,

-és nem ez a turbólyuk,

a turbólyuk az alapjárat és a kb 2000 fordulat között van,amíg el nem éri a motor a 2 ezret, kb addig van a lyuk,

2014. aug. 7. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

"-nem ,nem fog 130-nál sem felpörögni még jobban a turbó,hiszen már pörög ő rendesen, "


Pedig de, mégjobban felfog pörögni, ugyanis nincs leszabályozva, akár több százezres is lehet a fordulata percenként (!!)


"a turbólyuk az alapjárat és a kb 2000 fordulat között van,amíg el nem éri a motor a 2 ezret, kb addig van a lyuk,"


A turbólyuk valóban 130-nál nem nagyon észlelhető már, de attól még jelen van, éppen azért, mert ekkor is kell egy kis idő a turbónak, hogy felpörögjön.

2014. aug. 7. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

"nem ,nem fog 130-nál sem felpörögni még jobban a turbó,hiszen már pörög ő rendesen"


de fog, ugyanis ahogy írtam, a motor fordulatszámától és a gázpedálállás mértékétől is függ, hogy éppen mennyire pörög a turbó, ugyanis ahhoz, hogy a 130-as tempót tartsd, ahhoz nem kell padlógáz, hanem 130-as egyenletes tempó az egy részterhelés, ahol nem termelődik annyi kipufogógáz, így nem is forog maximális fordulatszámon a feltöltő, továbbmegyek, ha elveszed 130-nál a gázt teljesen, rövid időn belül lelassul a turbó lapátkereke, még 120-al gurulsz motorféken, a fordulat kb. 3000, még is megállt a feltöltő tengelye, mivel nem közvetlenül hajtott, mint a mechanikus kompresszor. Tehát ha padlógázt adsz, akkor ott még tovább felpörög a feltöltő, persze nem a végtelenségig, hiszen adott nyomásértéknél le van szabélyozva.



"-és nem ez a turbólyuk,

a turbólyuk az alapjárat és a kb 2000 fordulat között van,amíg el nem éri a motor a 2 ezret, kb addig van a lyuk"


A turbólyuk kifejezést eredetileg arra a jelenségre használták, amit leírtam, tehát a feltöltő lapátkerekeinek tehetetlenségéből adodó késedelem gázadást követően, későbbb aztán kiterjesztették az alsó fordulatszámtartományban jelentkező erőtlenségre, amit az elégtelen kipufogógáz okoz, így ebben részben igazat adok neked.

2014. aug. 7. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!