Mikor kapcsol be a turbó?
A turbót állandóan hajtja a kipufogógáz, még alapjáraton is, csak akkor még olyan "lassan" forog, hogy nem fejt ki erőt, de 1500-2000-res fordulatnál már hajt rendesen, függetlenül attól, hogy éppen gyorsitol vagy csak haladsz ezen a fordulaton. És 130-nál is működik, mivel ott már elég nagy fordulaton van a motor.
Nyilván van a turbólyuk, azaz mész 2000-res fordulaton, lepadlózod, és csal 1 mp múlva jön meg az erő, ez azért van, mert a turbó fel kell pörögjön.
Az 1.8 T elég virgonc motor, nem tűnik erőtlennek, szóval lehet, hogy a tieddel valami nincs rendben.
jól írták,
-a turbónak nincs ki-be kapcsolása,nincs semmilyen külön meghajtása,a kiáramló kipufgáztól kezd el pörögni,oda van csavarozva a motor oldalára azt kész,
ha jár a motor,akkor forog a turbó is ,ha nagyon jár a motor,akkor nagyon forog a turbó is,
" Persze ha hirtelen adsz nagy gázt, akkor kell várni kb. fél-egy másodpercet, még felpörög a feltöltő, akkoris ha kellően magas a fordulatszám, ez a turbólyuk. "
-nem ,nem fog 130-nál sem felpörögni még jobban a turbó,hiszen már pörög ő rendesen,
-és nem ez a turbólyuk,
a turbólyuk az alapjárat és a kb 2000 fordulat között van,amíg el nem éri a motor a 2 ezret, kb addig van a lyuk,
"-nem ,nem fog 130-nál sem felpörögni még jobban a turbó,hiszen már pörög ő rendesen, "
Pedig de, mégjobban felfog pörögni, ugyanis nincs leszabályozva, akár több százezres is lehet a fordulata percenként (!!)
"a turbólyuk az alapjárat és a kb 2000 fordulat között van,amíg el nem éri a motor a 2 ezret, kb addig van a lyuk,"
A turbólyuk valóban 130-nál nem nagyon észlelhető már, de attól még jelen van, éppen azért, mert ekkor is kell egy kis idő a turbónak, hogy felpörögjön.
"nem ,nem fog 130-nál sem felpörögni még jobban a turbó,hiszen már pörög ő rendesen"
de fog, ugyanis ahogy írtam, a motor fordulatszámától és a gázpedálállás mértékétől is függ, hogy éppen mennyire pörög a turbó, ugyanis ahhoz, hogy a 130-as tempót tartsd, ahhoz nem kell padlógáz, hanem 130-as egyenletes tempó az egy részterhelés, ahol nem termelődik annyi kipufogógáz, így nem is forog maximális fordulatszámon a feltöltő, továbbmegyek, ha elveszed 130-nál a gázt teljesen, rövid időn belül lelassul a turbó lapátkereke, még 120-al gurulsz motorféken, a fordulat kb. 3000, még is megállt a feltöltő tengelye, mivel nem közvetlenül hajtott, mint a mechanikus kompresszor. Tehát ha padlógázt adsz, akkor ott még tovább felpörög a feltöltő, persze nem a végtelenségig, hiszen adott nyomásértéknél le van szabélyozva.
"-és nem ez a turbólyuk,
a turbólyuk az alapjárat és a kb 2000 fordulat között van,amíg el nem éri a motor a 2 ezret, kb addig van a lyuk"
A turbólyuk kifejezést eredetileg arra a jelenségre használták, amit leírtam, tehát a feltöltő lapátkerekeinek tehetetlenségéből adodó késedelem gázadást követően, későbbb aztán kiterjesztették az alsó fordulatszámtartományban jelentkező erőtlenségre, amit az elégtelen kipufogógáz okoz, így ebben részben igazat adok neked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!