Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tudna abban nekem valaki...

Gamark16 kérdése:

Tudna abban nekem valaki segíteni, hogy 2000 évjáratú Audi A6 2.5 TDI V6 (triptronik) -ben miért nem kapcsol be a turbó?

Figyelt kérdés

A turbó működik rajta ki lett próbálva, turbónyomás szabályzó szelep új van benne, légtömegmérő szintén jó, és amikor el éri azt a fordulatot ahol a turbónak el kellene kezdeni dolgozni, ott meg áll a fordulat és még üresben sem tudom ettől feljebb pörgetni. Ilyenkor mi lehet a gond?


Köszönöm szépen a segítséget előre is!



2012. márc. 11. 22:11
 1/9 anonim ***** válasza:

Ezt csak hidegen csinálja,vagy melegen is?


Szerintem ki kéne pucolni a turbó geometriáját,de az is lehet hogy a drucklabda karja állt be (ez egy nyalóka alakú szerkezet a turbónál..HIDEG motornál mozgasd meg, a rudazatos végét,ha nem mozog akkor ezért is betilthat).

2012. márc. 11. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Írtad, hogy működik a turbó viszont ezek a tünetek tipikus jelei annak amikor le tapadva a turbó-geometria... Ha sokat használod városban vagy túl alacsony fordulatszámon használod az autódat akkor könnyen lekormozódik és így a turbó nem tud megfelelően működni.


Ha nagyon elkoszolódott, akkor kénytelen leszel elmenni egy turbóshoz aki vegyszerrel kitisztítja... Nekik rutinmunka... kb 8-10 000ft körül fognak kérni érte szétszereléssel/összerakással együtt!

Pl: www.ferrykerturbo.hu Bp.(fórumokon ajánlották őket)


Egyébként sokan nem tudják de a turbódízeles autókat 2-3 hetente érdemes úgy meghajtani, mint Singer a varrógépet. Magas fordulaton kb 25-30km-en keresztül. (Minimum 3600-3700 rpm) Csak ezzel a módszerrel tud távozni az a korommennyiség ami a városi araszolásnál összegyűlik benne. (sajnos a kérdező esetében ez már nem segít)


Hidd el, ha ezt a turbótisztítás dolgot megcsinálod akkor újjá fog születni az autó+ alacsony fordulaton sokkal élénkebb lesz.


Ha ez sem segít akkor számítógépes diagnosztikára kell elvinni az autót.

Erre is tudok egy hozzáértő és korrekt maszek úriembert bp-en.

web: www.muha.hu

2012. márc. 12. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Szerintem ha le lenne tapadva a geometria ,akkor túltöltene a turbo -nekem és az öcsémnek is ilyen volt és a VAG védelem 8mp-en túli 1.7baros nyomás esetén leveri szervizmódba a motort .


A te esetedben inkább szenzor hiba lehet ,map vagy légtömegmérö(még ha kicserélted is) -de szerintem VAG diag madzag nagyjából minden tizedik embernél van,egy diagnosztikát megérne a dolog,mert ez igy csak találgatás.

2012. márc. 12. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm, el viszem ahoz a turbóshoz mindenféleképpen ki tisztíttatom és hátha jó lessz, diagnosztikát pedig már csináltattam rajta és nem mutatott ki semmit sajna.


Ha az automata váltóval van valami az nem idézheti elő ezt a dolgot?

2012. márc. 12. 10:43
 5/9 anonim ***** válasza:

Az automata váltónak nincs köze szerintem hozzá...

Inkább a turbóval lesz gond!

2012. márc. 12. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Egyébként ha elfogadsz tőlem egy tanácsot akkor néha egy teli tank gázolajhoz hozzáöntesz kb 30-40ml metabond megasel rendszertisztítót és így hajtod végre a 'kikormolást'.


Ja, és ne felejtsd el az automata váltóban az olajcserét 50-60 000km-ként!! Ezt automata váltó javítással foglalkozóval érdemes csináltatni. Neki rutinmunka!!

2012. márc. 12. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszi a jó tanácsot meg fogadom :)
2012. márc. 12. 14:45
 8/9 anonim ***** válasza:

Ha megvolt a turbótisztítás akkor írhatnál pár sort, hogy tapasztalsz -e változást?!


Köszi! :)

2012. márc. 12. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
3-asnak : Ha szűk állásban ragad le a Geometria,akkor nem tud bizonyos érték fölé menni a turbónyomás...
2012. márc. 12. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!