Tudna abban nekem valaki segíteni, hogy 2000 évjáratú Audi A6 2.5 TDI V6 (triptronik) -ben miért nem kapcsol be a turbó?
A turbó működik rajta ki lett próbálva, turbónyomás szabályzó szelep új van benne, légtömegmérő szintén jó, és amikor el éri azt a fordulatot ahol a turbónak el kellene kezdeni dolgozni, ott meg áll a fordulat és még üresben sem tudom ettől feljebb pörgetni. Ilyenkor mi lehet a gond?
Köszönöm szépen a segítséget előre is!
Ezt csak hidegen csinálja,vagy melegen is?
Szerintem ki kéne pucolni a turbó geometriáját,de az is lehet hogy a drucklabda karja állt be (ez egy nyalóka alakú szerkezet a turbónál..HIDEG motornál mozgasd meg, a rudazatos végét,ha nem mozog akkor ezért is betilthat).
Írtad, hogy működik a turbó viszont ezek a tünetek tipikus jelei annak amikor le tapadva a turbó-geometria... Ha sokat használod városban vagy túl alacsony fordulatszámon használod az autódat akkor könnyen lekormozódik és így a turbó nem tud megfelelően működni.
Ha nagyon elkoszolódott, akkor kénytelen leszel elmenni egy turbóshoz aki vegyszerrel kitisztítja... Nekik rutinmunka... kb 8-10 000ft körül fognak kérni érte szétszereléssel/összerakással együtt!
Pl: www.ferrykerturbo.hu Bp.(fórumokon ajánlották őket)
Egyébként sokan nem tudják de a turbódízeles autókat 2-3 hetente érdemes úgy meghajtani, mint Singer a varrógépet. Magas fordulaton kb 25-30km-en keresztül. (Minimum 3600-3700 rpm) Csak ezzel a módszerrel tud távozni az a korommennyiség ami a városi araszolásnál összegyűlik benne. (sajnos a kérdező esetében ez már nem segít)
Hidd el, ha ezt a turbótisztítás dolgot megcsinálod akkor újjá fog születni az autó+ alacsony fordulaton sokkal élénkebb lesz.
Ha ez sem segít akkor számítógépes diagnosztikára kell elvinni az autót.
Erre is tudok egy hozzáértő és korrekt maszek úriembert bp-en.
web: www.muha.hu
Szerintem ha le lenne tapadva a geometria ,akkor túltöltene a turbo -nekem és az öcsémnek is ilyen volt és a VAG védelem 8mp-en túli 1.7baros nyomás esetén leveri szervizmódba a motort .
A te esetedben inkább szenzor hiba lehet ,map vagy légtömegmérö(még ha kicserélted is) -de szerintem VAG diag madzag nagyjából minden tizedik embernél van,egy diagnosztikát megérne a dolog,mert ez igy csak találgatás.
Köszönöm, el viszem ahoz a turbóshoz mindenféleképpen ki tisztíttatom és hátha jó lessz, diagnosztikát pedig már csináltattam rajta és nem mutatott ki semmit sajna.
Ha az automata váltóval van valami az nem idézheti elő ezt a dolgot?
Az automata váltónak nincs köze szerintem hozzá...
Inkább a turbóval lesz gond!
Egyébként ha elfogadsz tőlem egy tanácsot akkor néha egy teli tank gázolajhoz hozzáöntesz kb 30-40ml metabond megasel rendszertisztítót és így hajtod végre a 'kikormolást'.
Ja, és ne felejtsd el az automata váltóban az olajcserét 50-60 000km-ként!! Ezt automata váltó javítással foglalkozóval érdemes csináltatni. Neki rutinmunka!!
Ha megvolt a turbótisztítás akkor írhatnál pár sort, hogy tapasztalsz -e változást?!
Köszi! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!