Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jó a dupla kuplungolás?

Miért jó a dupla kuplungolás?

Figyelt kérdés
2015. máj. 4. 15:22
 1/9 szerencses85 ***** válasza:
Menet közben nincs "bólogatás", egyenletesen gyorsul az autó.
2015. máj. 4. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Vannak helyzetek, amikor nem azért használjuk, mert jó, hanem mert azt kell használni. Szinkronkapcsoló nélküli tolókerekes vagy kapcsolókörmös váltókkal másképp nem lehet visszakapcsolni.
2015. máj. 4. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Az első azért elmagyarázhatná, hogy nem lesz bólogatás a duplakuplungtól.

Egyébként semmire nem jó. Kivéve a második által vázolt esetet

2015. máj. 4. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Nem jó a duplakuplungolás, hanem vannak autók (régi teherautók, buszok, vagy kopott váltójú régi autók), ahol csak igy lehet váltani.

Egy esetben jó a modern autóknál is a duplakuplugolás: ha hirtelen vissza akarsz váltani, és duplakuplungolsz, akkor nem fog rántani az autó. De itt sem szükséges duplakuplungolás feltétlenül, elég, ha benyomott kuplunggal nyomsz egy gázfröccsöt. Amúgy ez is teljesen felesleges normális közlekedésnél.

2015. máj. 4. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Ha jól csinálja az ember akkor azért jó, mert a szinkrongyűrűk ilyenkor pihenhetnek és a váltó meg a hajtáslánc sem terhelődik visszaváltásnál. Szinkronizált váltónál egyébként egyébként elég gázfröccsöt adni mikor a kuplung le van nyomva és megy visszafelé a váltókar. Ekkor is simább a kapcsolás. Fékezés közben egy bonyolultabb mert egyszerre kell nyomni a féket és a gázt a jobb lábbal. Nagyon sok gyakorlást igényel.
2015. máj. 4. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 veterán vas ***** válasza:
85%

#5-nek!

-pihen a szinkrongyűrű???

Az nagy baj lenne, mert a szinkrongyűrűnek éppen az a feladata, hogy a kapcsolás előtt, az álló fogaskereket a forgóval azonos sebességre felgyorsítsa azaz SZINKRONIZÁLJA, hogy könnyebben és károsodás nélkül kapcsolódjanak össze.

-"kinyomott kuplungnál a gázfröccs" na ez kb. annyi, mint vak lovon a kontaktlencse. Ha kitaposod a kuplungot, akkor szétválasztod a motort a váltótól, és tökmindegy, hogy mekkora gázfröccsöket adsz. :(

2015. máj. 4. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
6: Ha valaki lepontoz az nem én leszek.
2015. máj. 5. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
#6, a pihen a szinkrongyűrűt nem úgy kell érteni, hogy nincs szinkron. Ahogy elmondták előtte is a szinkrongyűrű nélküli régi váltókban pl. nem lehetett máshogy váltani, mert így szinkronizáltad manuálisan a fogaskerekek fordulatszámát. Na, ha ugyanezt megcsinálod egy mai autónál, aminek szinkronizált a váltója, azzal gyakorlatilag leveszed a terhelést a szinkrongyűrűről, mert nem kell neki szinkronizálnia helyetted. De egyébként egy szinkronizált váltós autóban valóban nincs sok értelme a technikának. Esetleg visszaváltásnál lehet trükközni vele, hogy ne fogja meg a motor annyira az autót, ha nem lassult eléggé le.
2016. jan. 5. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
itt valaki nem ért hozzá
2021. ápr. 8. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!