A kubai utcákon hogy-hogy ilyen sok veterán autó van?
Kuba nem csak földrajzilag szigetország, gazdaságilag is le vannak szigetelve.
Az országban lévő autók jelentős része még a forradalom előtti időkből van, illetve vannak járműveik a szocialista blokkból, de miután a proletár államok befuccsoltak, Kuba egyedül maradt, nincs gépjármű importja, sőt benzinjük, gázolajuk sincs, az autók cukornádból főzött szesszel működnek.
Van a fogyasztói társadalom ... meg ahol megjavítják, ami elromlik.
Az előbbinél a termelés pörgetése érdekében előbb selejteznek, és dobnak el mindent, minthogy muszáj lenne. A pesti utcán is gurultak még 1980-ban 1890-es villamosok, szóval tudjuk, hogy nagyon nem 10 év egy jármű élettartama, csak ha direkt arra megy ki a játék, hogy annyi legyen. Felénk ha rossz egy pöcök, akkor eldobják vele az egész kocsiszekrényt, aminek kutya baja. Hát persze, ha öt vállalat próbálja erről megkenni a döntéshozót, meg a magánembert is nyolcezren erről győzködik. A médiában orrba-szájba megy az "elavult" szó emlegetése a tömeggyilkosnál is megvetendőbb kontextusban.
Úgy látszik, Kubában nem sorakoznak a tőkés gyártók a terméklistáikkal, hát legalább így reálisan megtudhatjuk, mennyi lesz egy-egy jármű valódi élettartama...
Ha lenne Kubának valami saját autóipara, akkor biztos támogatnák a dolgot, de mivel nincs, akkor meg mit gyámolítsák a külföldi autógyárakat?
Elég horror adó, meg vám van ott az autókra, és valami kretén, meg nem változtatott rendelet miatt 1959 előtti autókra nincs ez...
Tegnap olvastam, hogy egy mai autóért a 18x-os árat kellene ott kifizetni.
Talán ez lehet a magyarázat.
7-es Pontosan ezért van a dolog.
Amúgy engem az érdekelne, hogy egy ilyen szegény ország emberei hogy tudják ilyen szép állapotban tartani ezeket az autókat, vagy egyáltalán alkatrészeket honnan szereznek.
Kubának semmi köze a fogyasztói társadalomhoz, a gazdasági embargó miatt kevés az új autó.
Egyébként azok a kocsik nem igazi veteránok, mivel alkatrész nem nagyon volt hozzájuk, így a karosszéria szép, de a belsejük az esetek nagy részében rengeteg átalakításon esett át, például orosz (teherautó) motor van a nagy részükben, mert ahhoz lehetett alkatrész szerezni, a lemezeken kívül szinte minden mással is ugyanez a helyzet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!