Szerintetek nem lenne jó ötlet a régi (veterán) autókat, amelyiket ma nem gyártják, valamelyik autógyár gyár megrendelésre legyártaná?
Azert abba gondolj bele, hogy ezeket az autokat olyan gyartosorokon keszitettek, amiket azota akar be is olvaszthattak. Par autobolond kedveert ujraepiteni? Milliardos tetelekrol van szo, sosem hozna vissza az arat.
Mindamellett ezeket az autokat forgalomba sem lehetne csak ugy helyezni, hiszen uj gyartasuak, tehat kell bele minden, ami egy modern autoban alapbol benne van kotelezo jelleggel: ABS, legzsakok, automata biztonsagi ovek elol-hatul, passziv vedelem, stb. stb. stb. Ezeket egy Trabantba? Nem is beszelve a kornyezetvedelmi megfontolasokrol, kibocsatasi normakrol. Kosz, en nem szeretnek ketutemu autokat latni az uton soha tobbet...
Ha lenne ennek piaca, akkor lenne mogotte gyarto is.
Új autót csak típusengedéllyel lehet forgalomba hozni itt, Európában. Egy Trabant soha az életben nem kapna típusengedélyt, mert az égvilágon semmilyen károsanyag-kibocsátási normát nem teljesít és az ütközésvédelem is ismeretlen fogalom nála. Újként tehát nem lehet forgalomba hozni.
Az a baj ezekkel a "gyártsuk újra a régi autókat" sztorival, hogy nagy szériában, nagyipari termelési módszerekkel nem lehet őket gyártani, mert nincs rájuk akkora igény, kis szériában pedig elképzelhetetlenül drágák. Jól hangzana, hogy 0 km-es Trabantot vettél, de ha tényleg tízmilliót kell érte letenned az asztalra (egyedi gyártású fémváz és karosszériaelemek, kézi összeszerelés), akkor már nem akkora buli a dolog.
Azt nem tudnád megfizetni hogy neked legyártsanak egy olyan autót ami egyébként nincs már sorozatgyártásban.
Az egyedileg épült autó a legdrágább a világon, persze ez nem úgy értendő, hogy egy régi autó alkatrészeit vagy új de utángyártottakat használva összeraknak autókat.
Az új autók által támasztott követelményeknek ezek az "régi-új" autók nem felelnének meg. Gondolj bele, milyen környezetvédelmi normának felel meg a régi kétütemű Trabant. Semmilyennek. Ma már pedig csak EU5-ös vagy jobb károsanyagkibocsájtású autók kerülhetnek újként forgalomba. Veteránosítani sem lehetne őket hisz most jöttek le a gyártószalagról. Az igazi veteránok ára pedig azonnal beleállna a földbe, tehát sok szempontból lenne akadálya ennek. Ötlet szintjén persze nem rossz, mert nekem is lenne igényem bizonyos régi autókra kitűnő, vadonatúj állapotban.
Bár kicsit megkésve, de én is ide találtam.
Én ha megtudnám fizetni, akkor biztos csináltatnék magamnak.
Gondolj csak bele még ma is mennek a 30-40 éves Mercik 1 millió km-el a hátuk mögött. És még kitudja meddig fognak menni.
Vagyis tegyük fel 30 évesen megtudod fizetni, ha már ennyi a pénzed, akkor biztos lesz a karbantartására is.
30 évesen egy olyan autót vezetsz amit 40 éve is nehéz volt megszerezni, most is nehéz, és addig amíg élsz biztos nem fog tönkre menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!