Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régen milyen érzés volt egy...

Régen milyen érzés volt egy ladából átülni egy nyugati autóba?

Figyelt kérdés

A kérdésem a 40-50 éves korosztálynak szól elsősorban. Régen, amikor lehetőség volt rá, milyen volt ez a dolog?

Mennyivel volt másabb a vezetési élmény, mennyire volt drágább/olcsóbb fenntartani a nyugati gyártmányú autót, mennyire volt megbízhatóbb, mennyire örültetek neki, mennyire bántad/nem bántad meg a cserét?

Mindent egybe véve néha gondolsz-e rá nosztalgiával, van-e most rá lehetőséged, hogy ismét beülj egy ilyen keleti járgányba egy fordulóra?


2015. ápr. 27. 22:14
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
100%
Még gyerek voltam, de imádtam az autókat. Apámnak sokáig volt egy újonnan vásárolt kocka Lada kombija, amit 1991 körül lecserélt egy Ford Scorpio-ra. Gyerekként az öcsémmel az volt az első megállapításunk, hogy mennyivel jobban meg van döntve a szélvédő, milyen áramvonalas a kocsi. :) Aztán beültünk hátra, és elvesztünk ott, nem értük el egymást, annyival nagyobb hely volt benne. Aztán elindultunk, akkor meg az volt a meglepetés, hogy "nincs hangja", meg hogy mennyire brutálisan gyorsul, fékez, stb. Meg imádtuk a napfénytetőt benne. Utána jött egy Sierra egy rövid időre, majd apa eladta, pontosabban beszámolt egy barna kocka Ladát, és utána megint az volt egy rövid ideig. Amikor a két (ma már bőven lesajnált) Ford után megláttuk a Ladát, sírtunk mindketten, és nem akartunk beleülni. :)
2015. máj. 27. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:

Vaz2101->BMW E21


Édesapám volt az elkövető.

Azóta vagyok béemvéb..i. ;)


Majdnem sírtam amikor el kellett adni. Nem kicsit volt kihasználva. (mármint a bömbi)

2015. aug. 6. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%

A szüleim vettek egy '84 - es Honda Accordot '88 tavaszán. Azelőtt Daciank volt (az a régi 1300 TX, semmi köze a maiakhoz). Elképesztő volt a különbség. Pl. pöccre beindult. Télen is. Nem kellett rajta semmit javítani a rendszeres olajcserén kívül. A váltó feszesen járt, egyből betaláltál bármelyik fokozatba, nem kóválygott mint a seprűnyél a kútkávában. 100 lóerős volt, ma az nem nagy dolog, de akkor az "ezeröcsi" hetven - valahány lóerőjével és a Koppány kipufogóval volt a keleti - blokk álma.


Az igaz, hogy a keleti autókat olcsóbb és egyszerűbb volt javítani, de bármikor cserbenhagyhatott, külföldi nyaralásra egy csomó szerszámmal, alkatrésszel kellett elindulni. Nekem ugyan nincs nosztalgiám. Megnyomom a Civic - emen a gombot és jár a motor, azelőtt meg a szívatóval kellett játszani, hosszan köszörülni, de ha be is indult, nem mehettél mindjárt, mert lefulladt, még melegíteni kellett, főleg télen.

2015. dec. 1. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Például aki Trabiból ült át egy Kadettba..lehet,hogy letörte az ablaktörlőt. ;)
2018. febr. 16. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
A 90-es évek elején egy szilveszteri buliba taxival mentem, Fűtött nyugati kocsi. Hazafelé a haver hozott Trabanttal. Ég és föld volt a különbség.
2019. okt. 18. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
A mai fiatalok már nem biztos, hogy értik azt a mondást, hogy olyan hideg van, hogy a jegesmedve is csak szivatóval indul.
2019. okt. 18. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!