Kérdések olajcseréről (bocsi, nő vagyok)?
Sziasztok! Azért fordulok hozzátok, mert semmit nem értek a kocsikhoz, én ha hallok egy zörejt készséggel elhiszem, hogy 100 ezer Ft megjavítani akkor is ha csak egy falevél szorult be valahova...
Na szóval olajcsere... Ford Focusom van 2006-os, vagy 7-es. Nem emlékszem most. Az a csapott hátú már. Olajat kéne benne szerintem cserélni, csak nem tudom milyen időközönként kellene/km-enként kéne, és milyen szűrőket kell még cserélni olajcserekor.
Csak mert egy szerelő felsorolt nekem mindent aminek kb 45 ezer lett a vége és ha hozzáadjuk, hogy elvileg 1 (?) évente kéne, az azé elég brutálul hangzik.
Szóval elismerem, hülye vagyok, mindent elhiszek, de ezt nem.
Tudnátok segíteni? Köszi
autó pontos typusa? pl mittomén 1.4, benzin vagy dízel?
Ami ilyenkor kelleni szokott:
motorolaj
olajszűrő
olajleeresztő alátét tömítés
légszűrő
üzemanyagszűrő
esetleg pollenszűrő
hirtelen azt hiszem ennyi.
Ha megmondod a kocsi típusát, akkor meg lehet nézni mennyibe is kerül.
Nem tudom mennyit mész, de gondolom nem többet évi 15 - 20 ezer km - nél. Ha ennél kevesebbet, cserélj olajat évente, abból baj nem lehet.
Márkaszervizbe viszed? Ha igen, rosszul teszed. Az olajat, szűrőt és ami még kell olcsóbban meg lehet venni autósboltokban, viszed a forgalmit, az alapján tudni fogják mi kell hozzá.
Lényeges az ismerős - vagy barátok által ajánlott - szerelő, mert márkaszervizben vagy "idegen" helyen a számlára rá jön még a 27 % - os áfa, ismerős meg megcsinálja "okosban", számla nélkül.
még így is kevés az infó, kéne a teljesítmény, hány lóerő vagy kW.
De azért kerestem így is:
1.6-os TDCI -re 109LE-vel.
olajszűrő:
700-2600 Ft
levegőszűrő:
1000-3300Ft (a 18ezrest kihagytam, az irreális már)
Üzemanyagszűrő:
4600-10000 (itt se megyek 10e fölé)
Pollenszűrő:
1200-4000 Ft
A csereperiódusra ez 20.000km-t ír, de én maradnék a 10.000-nél.
Azt nem tudom, hogy milyen olaj kell bele, ha jó a 10W40-es félszintetikus, akkor az kb 6e Ft, 5L (opel márka én azt vettem).
Tehát az alkarészek:
kb 7500-20.000 Ft + 6.000 Ft.
Tehát ha a drágábbat veszed mindenből, akkor is 26.000 Ft az alkatrész meg az olaj.
Erre jön a munkadíj. Nekem vidéken cserélték le az olajat, igaz számla nélkül. A csókának nem volt szerszáma az olajleeresztő csavarhoz, így gyorsan köszörült egyet. 3.000 Ft-ot kért el. Igaz csak az olajat cserélte meg a szűrőt. A légszűrőt magam cseréltem, nem nagy kunszt, az üzemanyag szűrőt más fogja egy nagyobb szerelésnél hamarosan.
Tehát a 45.000 eléggé drága szerintem.
Ismerősök által keressél egy jó szerelőt. Elmész hozzá. elmondja, hogy miből mit vegyél. Elmész a boltba a forgalmiddal és úgy kéred, kb közép árkategóriát válassz, az nem lesz rossz.
Nem lehet, hogy a szerelők a vezérműszíjat+görgőket is akarták cserélni?
Na azért nem eszik olyan forrón a kását...
A legtöbb Ford modellnél 15,000 km a gyári előírt olajcsere intervallum. Persze ezt nem szabad szent írásnak venni. A tapasztalat azt mutatja, hogyha gyakori a városi használat akkor sokkal inkább 10,000 km a javasolt. Aki "olcsójános" az 2 olajcserénként cserél szűrőt, de ezt nagyon nem javaslom, mert filléres tétel.
És ennyi. Üzemanyag szűrőt természetesen nem kell cserélni minden olajcsere alkalmával, sőt, sokkal ritkábban kell.
A légszűrő cseréje is egy olyan, hogy használattól függ. Aki a porosz pusztán vagy a város közepén használja az autót az lehet már az olajcsere előtt is csereérett légszűrő tulaj lesz, aki meg az alpokban futtatja a kocsit annak sokkal többet is kibírhat. De látni rajta, ha koszos.
Az olajszűrő az autódhoz ~3000 ft. Az olaj ~12,000 ft (4 liter Castrol 5w30). A csere maga egy kb. max. 30 perces manőver, ha a kávé és cigiszünetet is beleszámoltam.
A 45 ezer ft irreális ár egy olajcseréért...
Köszi az infókat :)
Az üzemanyag szűrőre pont azt mondták, hogy az enyémbe csak drága van, mert pont olyan modell, hogy onnan csak a drága jó.
De az le lett cserélve 1,5 éve szóval azt nem is kell akkor, csak az olajat, meg a másik szűrőket.
Vezérműszíj is volt elvileg cserélve 1,5 éve, mert akkor minden lett. De mivel az előző szerelőm egy lehúzós kis genya, át kell nézetnem mindent lecserélt-e.
Pl. eladott nekem egy hipiszupi akksit tuti nem lesz baja jóóóóóó sokáig. 25 ezer. Meg is pusztult. Szerintem kifizettette az újat és tett bele egy használt vackot...
Vizsgáztatni 35-ért akarta a kocsit, abléaktörlőt 11-ért akart eladni!
Szóval, de! Próbálkoznak. Bánom, hogy elsőre belefutottam. Elvileg most is szerelőnél a kocsi, de másiknál. Valami dugattyú, vagy tömítés szállt el a motorban meg az akksi... de azt mondta nem lesz drága. 15 a bigyócsere plusz az akksi ára. Vigyázni kell, vannak fura emberek! Inkább kérdezek! Köszönöm a válaszokat!
Ja ilyen kw meg ilyeneket nem tudok, nincs itt a forgalmi most, mert a szerelőnél van. De a kb 26 az elég infó, köszönöm
Üzemanyagszűrő cserénél gyári minőségű kell, a TDCI Fordok nem szeretik a rossz minőségűeket!
Olaj, legszűrőből mehet egy középkategóriás, de ha vigyázol a kocsidra, akkor egy Mann szettet megérdemel.
Olajból szintetikus legyen, meg kell nézni az előírásokat, de 5w30at vagy 0w40et ajánlanék és normális márkájút.
Ha a drágább kategóriából veszed a cuccokat, 20ból meg kell legyen minden.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!