Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » S. O. S Rover 414 hengerfej...

Joel2 kérdése:

S. O. S Rover 414 hengerfej tömités csere, újra?

Figyelt kérdés
Üdvözlök mindenkit remélem tud nekem valaki segiteni, van egy 97-es rover 414-es autom a 16 szelepes k sorozatu motorral. Pár hónapja cseréltem hengerfej tömitést mert összefolyt az olajba a viz. Gondoltam ezzel megoldottam a problámát, de tévedtem, folyamatosan azóta is eszi a vizet és rögtön bele is kerül az olajba ha 2-2500-as fordulat felé viszem. Az olajat nem eszi. A tümités cserélyénél nem lett felszabályozva a hengerfej csak alaposan meg tisztitottam, gyári adatok szerint 20 Nm-es nyomatékkal huztam meg az uj csavarokat a megadott sorendben persze...mi lehet a gond, vetemedett a hengerfej és nem zár normálisan az ujtömitéssel sem ? Ujra szedjem szét és géppel szabályoztassam fel ? Kérem irjon ha tud segitsen nekem valaki. Előre is köszönöm szépen.

2015. ápr. 21. 09:53
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:

Megy az szögmérő nélkül is. Ahogy most vannak a csavarok filctollal összejelölöd a hengerfejjel. Első körben csavarsz rajt kb. egy felet második körben meg visszarakod jelre és kész. A sorrend ugyan az, minden körben.


9-5-1-3-7


10-6-2-4-8

2015. ápr. 21. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 A kérdező kommentje:
Én egy hülye vagyok, persze a nyomaték kulcsra rögzitem a szögmérőt és a kiindulási pont a 0, és huzok rajta 180 fokot tehát egy fél fordulatott, de a lehuzási sorrend minden esetben a gyári sorrendet követi...na, gondolom igy jó, nem ittam meg a reggeli kávémat. :) Most néztem meg a szerviz leirésban hogy nem eggyezik meg a lehuzási sorrend a régen vásárolt uj hengerfej által adott szerelési utmutató lehuzási sorrendjével, na ez gáz, és ez hogy lehet, el néztem valamit, mert a szervizkönyvben fel van tüntetve a 8 szelepes és a régebbi és ujjabb modelek lehuzási sorrendje is, na persze minden angolul.....én meg nem vagyok igazán nagy spiller az angolban, minden esetben mikor meghuztam a csavarokat azt az adott szerelési utmutató szerint tettem amit adtak a vásárolt tömizéshez....remélem jó, esetleg van olyan foto valahol ami biztosan gyári lehuzási adatokat tartalmaz ?
2015. ápr. 21. 12:05
 13/27 anonim ***** válasza:

Itt van a könyv:

[link]

2015. ápr. 21. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 A kérdező kommentje:

Ez gáz, a gyenge angol tudásom ellenére jól olvastam és a szerelési utmutató hibás, , ezzel akkopr nem jól huztam meg, mert a szervizkönyvben nekem is ugyan az van amit fentre leirtál. Nekem ezt irta, ez gond ? :


9-5-1-3-7

8-4-2-6-10

2

2015. ápr. 21. 12:19
 15/27 A kérdező kommentje:

A végén a 2 -es csak véletlenül került oda, a csavarokat cseréljem ujra ha esetleg az utánhuzás nem segitene?

Köszök minden választ nagyon nagy segitség volt.

2015. ápr. 21. 12:26
 16/27 anonim ***** válasza:
Én ennyi miatt nem cserélnék csavarokat.
2015. ápr. 21. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 A kérdező kommentje:
És egy utolsó kérdés, ezzel nem okoztam kárt hogy nem eggyezik a lehuzási sorrend a könyben leirtal , az utánhuzást már a könyv szerint teszem és nem a szerelési utmutató szerint, gondolom igy jobb ?!
2015. ápr. 21. 12:58
 18/27 anonim ***** válasza:
Kiderül, én se vagy jós. :D A lényeg, hogy most már a megfelelő sorrendben csináld.
2015. ápr. 21. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:
Az az általános lehúzási sorrend amit te leírtál, a Rover úgy tűnik jobban szereti párosával lehúzatni a csavarokat. Kárt biztos nem okoztál vele, főként, hogy meg sem húztad rendesen :) Ez utóbbi miatt a csavarokat is fölösleges lenne kicserélni. A többiekben tartsd be a kolléga tanácsait és ha szerencséd van nem kell újra szétszedni.
2015. ápr. 21. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 A kérdező kommentje:
Nagyon nagyon szépen köszönöm a sok jótanácsott, már végeztem is az utánhuzással, mentem vele egy kört melegen egy kicsit meghuzattam, fogyni fog e a viz vagy sem, de nem akarom elkiabálni, minden rendben van, a viz ugyanott, az olaj nem fogy és nincs is viz benne. Az egyik szelepnek hidegen van egy kis kopogós hangja, de ez idáig is megvolt, 15-40-es olajat tettem bele legutóbb, de a gyári adatok szerint 10-40-es kellene, de ugy gondoltam közel 300 ezer km-nél már egy kicsit ha sürübb az nem árthat....remélem jól gondoltam ?+! :)
2015. ápr. 21. 14:00
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!