Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki Swift hengerfej csere?

Suzuki Swift hengerfej csere?

Figyelt kérdés

Jelenleg egy 98-as, 1.3-as Swiftet vezetek jónéhány éve. Ez a verzió 68 lóerős, 8 szelepes, központis. A 2000-től 2003-ig gyártott Swiftek viszont már hengerenkénti befecskendezéses, 16 szelepes hengerfejjel készültek és ezek már 86 lóerőt tudtak.


A kérdésem az lenne, hogy meg lehet-e azt csinálni, hogy lecserélem a hengerfejet meg a vezérlést az újabbik fajtára? Működő képes lesz? Motorvezérlő egységet is cserélni kell? Eddig még nem nyúltam komolyabban hozzá a motorjához, mert igen jól össze van rakva és sose hagyott cserben, viszont néha jól esne néhány plusz lóerő, mert gyakran utazunk benne többen, úgy meg elég lomha lesz.


Amúgy az ötlet egy cikkből jött, amiben egy sima 1.3-as Swift motorra DOHC GTi hengerfejet raktak.

[link]

Nekem elég lenne csak a sima 16 szelepes is. Köszönöm a válaszokat!



2015. ápr. 12. 09:41
 1/7 A kérdező kommentje:

Most néztem képeket és szerintem nem megoldható a dolog, mert a szelepek helye benne van a dugattyúkban is, a forgattyús mechanizmust pedig semmiképp nem akarnám bántani. Ezen a képen jól látszik, ez egy 8 szelepes dugattyúja:

[link]

Nem tudom a 16 szelepes verzió szelepei nyitnak-e akkorát, hogy beleérjenek a dugattyúba. Bármilyen tippet, építő jellegű tanácsot szívesen várok!

2015. ápr. 12. 10:01
 2/7 anonim ***** válasza:
Igen, a dugattyúkat is cserélned kell, meg a motorvezérlőt és a kábelköteget is. Talán az üzemanyag szivattyút is.
2015. ápr. 12. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Értem, köszi a választ!


A mostani 8 szelepes konstrukcióval lehet valamit kezdeni, hogy kicsit fürgébb legyen? Nem kimondottan a tuningolás a célom, hanem hogy leterhelten se dögöljön ki annyira, mert üresen fürge kis gép. Jobb gyertyák, gyertyakábelek, kisebb ellenállású légszűrő (nem direktszűrő) vagy hasonlók érnek valamit? Direktszűrőt, meg egyéb sok törődéssel járó dolgot nem szeretnék.

2015. ápr. 12. 15:32
 4/7 anonim ***** válasza:

Ezt az oldalt már lassan hetente linkelem a Suzukisoknak:

[link]


Persze ha beírod a keresőbe: "suzuki tuning", akkor láttad volna te is...

2015. ápr. 12. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2015. ápr. 12. 21:09
 6/7 anonim ***** válasza:

Természetes dolog, hogy mindig többre vágyunk..


Keress rá a japán tuning-oldalakra, ott nagy kultusza van a swift-tuningnak(is)...


(a mostanihoz nem nyúlnék, mert ami össze van rakva, az úgy jó. a tuninghoz komoly háttér kell, ami többe kerül, mint akár három-négy vadiúj autó)


ja, amit az autókeresekedők című rémálomban Ed China bemutat egy egyszerű hengerfejcserével, az csak vakítás...(Discovery)

2015. ápr. 13. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Nem szeretném komolyabban megbolygatni a gyári konstrukciót, mert nagyon jó és megbízható. Az eredeti koncepció sem a tuningolásra irányult, csupán a 8 szelepes hengerfejet akartam lecserélni egy alap 16 szelepes, egy vezérmű tengelyesre, hogy olyan legyen, mint a későbbi, sima, gyári 86 lóerős Swift, nekem már az is majdnem +20 lóerő, ami azért sokat számíthatott volna. Viszont így, hogy a dugókat is cserélni kellene, meg a hengerfej tömítésem is teljesen rendben van még, inkább nem bántom. Talán egyszer, ha annyira elkopik a gép, hogy indokolt lesz szétszedni, rászánom magam a dologra. Köszönöm a válaszokat!
2015. ápr. 13. 18:23

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!