Shell V-Power Nitro+ 95 vélemények, tapasztalatok?
Mi meg miért ártana neki?
Egyébként meg ezt az urban legendet most már felejtsétek már el végre,hogy a 95nitro,meg 100as benzintől jobban megy a kocsi meg kevesebbet fogyaszt!!!!!!!
1. Válaszadó.
Mittudomén csak kérdeztem. Azzal a dologgal meg nem értek egyet, hogy felejtsük el, nem eszik kevesebbet, nem megy jobban.. De. Jobban ment, észrevehetően, és már meg ne haragudj szerintem egy Hondától, úgy, hogy hajtottam 3 személlyel kevesebbet is evett, mint ha sima 95-öst tankoltam volna. Innentől csak is azt fogok. Erre annyit tudok mondani, hogy én sem hittem benne, de tettem egy próbát, és bevált, igazuk lett a tanácsadóknak. Ha nem hiszed próbáld ki.
2. Válaszadó.
Nekem pedig pont azt számít, hogy üzembiztos legyen az autóm, ne kopjon, egyen keveset és menjen mint a golyó.
Köszönöm a válaszokat!
1.
Mi az hogy urban legend?
Nagyobb előgyújtás adható a magasabb oktánszámú benzin használatakor. A zsiguli lehet hogy nem ment jobban, de a civic már befecskendezős. Az ecu a kopogásszenzor alapján tudni fogja, hogy nagyobb előgyújtás adható. A teljesítmény nőni fog. Ha nem hiszed, nyugodtan próbáld ki egy teljesítmény mérő padon.
Figyelj már kérdező,te hallottál már arról a jelenségről,hogy placebó hatás?!?!?!?Már csak azért mert az áldozata lettél......
De nézzük a tényeket:
a benzin oktánszámának semmi köze nincs a belőle kinyerhető energiához!Tehát azért mert te 95+ ,vagy 100as benzint tankoltál attól az még nem fog nagyobbat/erősebbett robbanni.....De ha neked ez kell ,akko tankoljad!nekem mindegy!
Nagyobb előgyújtás=nagyobb teljesítmény. Ennek egyedül a benzin oktánszáma szab határt, mert egy bizonyos fok után már a motor "becsörög", mivel öngyulladás lép fel. Ilyenkor az égés hamarabb végbemegy, mint hogy a dugattyú elérné a felső holtponját. Az öngyulladást nagyobb oktánszámú (nagyobb kompresszió tűrő képességű) benzinnel lehet elkerülni.
A befecskendezős (injektoros) autók motorjára fel szoktak szerelni egy úgynevezett kopogásszenzort. ( a működését nem írom le, nézz utána. Piezo kristály a lelke) Az ecu (vagy gyújtásvezérlő elektronika, ahol még nincs egyben az ecuval) mindig egyre nagyobb előgyújtást ad, majd amikor kopogásos égés lép fel, visszább veszi az előgyújtást. Nagyobb oktánszámú benzin használatakor nagyobb előgyújtást tud adni.
A kompresszió természetesen nem változik, de nem is értem hogy ezt miért kellett kihangsúlyoznod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!