Shell V-Power Nitro+ 95 vélemények, tapasztalatok?
A korszerű motorvezérlő rendszerek kopogáshatáron tartják az előgyújtást, mert az előgyújtás növelése nyomaték (és ezzel teljesítmény) növekedést okoz, miközben csökken a fajlagos fogyasztás. A kopogásos égés viszont kerülendő, mert motorkárosodást idéz elő.
Minél magasabb az oktánszám, annál jobban kitolódik a kopogás nélkül elérhető előgyújtás tartománya.
Lehet vele vitatkozni, de ezek tények.
Idézet a wikipédiáról: "Az oktánszám, kompressziótűrés, a benzin nyomástűrésére, illetve öngyulladására vonatkozó mérőszám."
Ezért (is) bátorkodtam öngyulladást írni.
Nem akarok egy újabb frontot nyitni ebben a témában, viszont mostanában engem is foglalkoztatott ez prémium üzemanyag téma. Találtam is egy jó videót erről, bár nem mai anyag, de szerintem látszik, milyen autóra hogyan hat a magasabb oktánszámú, illetve prémium benzin:
https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
Szerintem a teljesítményadatok nem feltétlenül mérvadóak, hiszen az függhet a motor állapotától, kopottságától, futásteljesítményétől is, de azért érdekes videó szerintem.
Általában én is Nitro95-el, vagy Racing100-al járok egy Alfa Giulietta 1.4.TB-vel és én meg vagyok elégedve mindkettővel, rugalmasabbnak érzem az autót és 2-3 decivel kevesebbet is eszik ezekből mint a simából. Nem vagyok se gépészmérnök, se marketinges a Shellnél, hogy ezeket a tapasztalatokat bármivel objektíven is alátámasszam, de ha "csak" annyit érek el, hogy az adalékolt benzinnel jót teszek a motornak és a befecskendező rendszernek, az már jó. Más kérdés, hogy megéri-e az árát...
Hát kedves hitetlenkedő, placebo hatást emlegető hozzászólók... Ugye a placebo az alapvetően tudattal rendelkező lényeknél állhat elő. Tehát az autó szigorúan a fizika(kémia?) törvényeit követi... Barátommal elindultunk egy 15 év körüli Toyotával Ausztriába, egy bútort elhozni. Szep nagy utánfutóval. Tankolás előtt menegettünk kifelé budapestről. Emelkedő alig, utánfutó üres, két utas... A kocsi meg nyög, és alig megy. Utólag barátom mondta, hogy erősen gondolkodott, mi lesz majd az osztrák autópályán, egy qrvanagy qrvanehez bútorral az utánfutóban.... Megb..sz a rendőr, amiért alig fog mászni az autó. Azt mondja, megpróbálja ezt a nitrós benzint, hátha segít. Teletankolt. Elindultunk. Kb 2-3 perc után kicserélték alattunk az autót. Elmúlt a nyögés, elmúlt a kínlódás... Gyorsult, ment, halk volt.... És ugyanezt csinálta tele utánfutóval visszafelé is. Biztos a placebo miatt, nem tudom. Az is biztos, hogy az autónak nem szóltunk külön, hogy "figyu, most parazsat etetünk veled, most már átváltozhatsz táltos paripává".... És mégis megtörtént.
Saját kocsinkba, 12 éves corolla verso, ugyanezt eljatszottuk, ugyanilyen eredménnyel, bár a miénk elotte is ment rendesen. Nitroval látványosan jobban teljesít, és a fogyasztása is csökkent. (800 km egyfele rendes benzinnel, ugyanazon az úton viissza 800 nitroval...) A technikai részletekhez nem értek. Azt azért sejtem, hogy a placebo a kocsira nem hat... Az osztrák út előtt én is lehúzásnak gondoltam az ilyen v power nitro varázslatokat. Aztán most már nem vagyok benne annyira biztos.
Ennyi. Mindenki tankolhat ami jól esik...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!