Opel astra G 2. 0 16v vélemények, tapasztalatok? Most készülök egy ilyet venni, mire figyeljek? Fogyasztás, fenntartási költség, minden érdekel.
Nekem 1.7 es turbó dízelem van, a fogyasztása durván 5-7 liter közt van, de ezt még nem tapasztaltam ki teljesen mert én is csak 2 hónapja vettem, de nekem sokan mondták hogy nyáron ha már nem kell a fűtést használni akkor még kisebb lesz a fogyasztása. Ha van benne gyári klíma azt célszerű majd megnézetni, de olvastam róla hogy nincs vele annyi szívás mint az utólag beépített klímákkal, meg amennyire tudom a manuálisak jobbak mint a digitális.
A személyes tapasztalatom meg amiket olvastam az az hogy célszerű elsősorban a rejtett zúgokat is figyelni többnyire a csomagtartó kárpit alatti részt mennyire vizes, vagy rozsdás meg a rejtett zúgok a sárvédőnél meg a csomagtartónál is célszerű benézni az ottani rejtett helyekre magyarul a falba, a hivatalos nevére nem emlékszem, de remélem érthetően írtam.
A kesztyűtartó pántjai nagyon szeretnek törni szóval ott vigyázni kell mert ha eltörik és nem nyomja vissza a világításának a kapcsolóját akkor 8-10 óra állás után szépen leszívja az aksit. Igazából nekem csak apróbb hibáim vannak eddig vele, a többire még nem lettem figyelmes. A fenntartása elég jó árban van mert az opel alkatrészek jó árban vannak, ha meg bontásból kell valami azt is szinte aprópénzért megkapod. A kombiknál a hátsó rugók szeretnek törni azokat célszerű lecseréltetni ha még a gyári van rajta, nekem szerencsére az előző tulaj megtette mert sokan ezért nem akarták tőle megvenni mert féltek hogy pont akkor törik el vagy valami :D
Én a vásárlás előtt az alapvetőbb dolgokat nézném át, főleg a motortérben mi mennyire tiszta, meg látszólag milyen állapotban van, az akkumulátorra kérdezz rá mindenképp, mert ha zárt rendszeres (zselés) akkor célszerű minél előbb lecserélned mert nem a legjobbak.
Ami típus hibáról olvastam hogy a generátor szeret időnként ciripelni valami végett és annak elég húzós a cseréj mert össze van téve valami szívóval (nem emlékszem már pontosan). Meg ugye az üzemanyag betöltő nyílásnál a műanyag tömítőgyűrűt érdemes megnézni és körülötte hogy mennyire van elrohadva, rozsdásodva meg hogy a gumi milyen állapotban van mert ezek gyakori opel betegségek, még az F astránál gyakoribb volt.
Van bennük egy külső hőmérő is ami nagyon szeret behalni, de sokszor legalább is nálam kiugrott a helyéről ami a hűtőrács alatt van és menet közben mozgott mindenfelé, nem csoda hogy behülyült tőle, de ha visszateszi az ember a helyére és 2-3 nap után újra normálisabb értékeket mutat akkor nincs vele baj.
Ami típus baja van még hogy az izzók szeretnek rajta hamar kiégni, ez többnyire elektromos hibára utal de olvastam olyat is hogy az aljaztok szoktak lenni a problémásak időnként ki kell kontakt pucolni és akkor elvileg nem lesz vele baj.
Ha dízeles a gép akkor célszerű Isuzu motorosat venni magyarul Japán dízelt mert jobbak mint a Német. Én megkérdeztem pár olyan embert akik elég jól értenek a témához és sokan mondták hogy opel esetében a Japán dízel jobb mint a Német. Sokan azt mondják hogy a benzinest célszerű inkább venni, de igaz annak nagyobb a fogyasztása valamivel, és nehezebben gyorsul, de sokan a dízelt dicsérik nagyon.
Köszönöm ezt a terjedelmes választ ment a zöld kéz :)
Elfelejtettem írni, benzines autóra gondolok.
Nem nagyon megy tönkre a motor, az elektronika néha szórakozik az emberrel.
12 éve van G Astránk és sehol nem rohad.
Annyira figyelj, hogy a tankajtó mellett befolyik a víz hiába van leszigetelve. Azt célszerű kitörölni egy ronggyal.
Típushiba: EGR szelep, termosztát, kormányszervó, motorvezrélő-elektronika, gyakori izzókiégés (kívül-belül) meg talán a hidrotőke csattogás hidegen.
Ja és egy csepp olajat nem eszik pedig ecotec.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!