Rozsdás kerékcsavarok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én rézspray-vel szoktam befújni a menetnél mielőtt visszacsavarom. Pont azért, hogy ne rohadjon rá. A gumisnál is így csinálták nekem, mivel legelőször úgy rá volt rohadva, hogy az ember egy 1,5m-es vascsövön ugrált, amit ráhúzott a kerékkulcsra, így sikerült nagy nehezen megindítani. Mondták is hogy ha nekem valahol az út szélén defektem lett volna, ott egyedül a helyszínen le nem vettem volna. Azóta inkább spray-zek. :)
Önmagában az hogy rozsdás nem zavar. Ez csak felületi rozsda, meg egy csavart amúgy is lehet cserélni. Inkább ez legyen rozsdás mint a kaszni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A jó megoldás, hogy újakat veszel rá. A gumisnál is szokták kenni valamivel, talán réz tartalmú cuccal amit más is írt.
Persze ha most nem tudsz hozzájutni új csavarokhoz így szombaton, akkor a wd40 is megteszi amíg újakat veszel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Rézpaszta, és nyomatékkulccsal meghúzás.
Látványos persze, amikor a gumis légkulccsal pillanatok alatt lehúzza, jól megrecsegtetve a végén a légkulcsot, de semminek sem tesz jót. Kézzel betekerés után nyomatékkulccsal 2-3 lépésben elérve az előírt nyomatékot (természetesen a szokásos módon, a szemközti csavarokat egymás után) biztos nem lesz túlhúzva, és nem fog összerohadni sem.
Nekem nem szokott, téli / nyári váltáskor közönséges keresztkulccsal meg tudom lazítani a csavarokat.
WD40 felejtős: nem tartós, és oda is folyhat pár csepp, ahová nem kéne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Így van. Ahogy korábban én is leírtam.
Nekem is különösebb erőlködés nélkül egy keresztkulccsal meglazítható az átszerelésekkor.
Nekem egyszer szervizben a kerékőrt is ráhúzták légkulccsal. Biztos valami tanuló lehetett. Persze akkor nem tudtam, mert nem voltam ott. Ha tudom, biztos szólok érte. Ősszel a kerék átszereléskor jött a meglepi. Roncsolásos módszerrel sikerült végül "levésni" az autóról. Az alufelni is sérült, utána még volt egy felni javítás, újrafényezés ebből kifolyólag.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!