Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vásároltam egy ETZ motort,...

Vásároltam egy ETZ motort, nagyon jó állapotban van.10 éve nem üzemelt. A gondom az, hogy rozsdás az üzemanyag tartálya belül, mi a leghatékonyabb kitisztítási folyamata? Új üzemanyag tartályt nem szeretnék vásárolni, a jelenlegi festése miatt!

Figyelt kérdés
2014. dec. 18. 21:27
 1/7 anonim ***** válasza:

2 marék csavart bele, és rázni. Rázni, rázni...

Utána nyomhatsz bele pár deci sósavat, azzal is rázogatni, marja a rozsdát, de vigyázz, mert a fémet is, tehát gyorsan semlegesíteni kell. Illetve nehogy fröcsköljön, mert sérülésekeit is okoz. (Ha nem vagy biztos magadban, inkább hagyd ki)

Utána pár deci rozsdaátalakító - RO55, vagy hasonló, azt is rázogatva.

2014. dec. 18. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Ki kell citromsavazni. 1-2 napig állni hagyni, majd kiönteni. Fémtisztára fog tisztulni. Persze a tetején maradhat egy kis rozsda, de az már nem számít. A keverési arány fennt van a neten.
2014. dec. 18. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Én már citromsavaztam. Nagyon hatékony. Forró citromasavas vízet bele kell önteni nem tudom már milyen arányba kevertem. Olyan 30-40 dkg-t raktam bele asszem 17-18 liter vízhez. De ez nem biztos. Gyogyszertátba lehet venni.

Aztán kb 3 napig volt benne. Teljesen csurig töltve. Aztán kiontotem. Zuhanyzóba kimostam. Majd kompresszorral kifújkáltam. És hőfújóval szárítgattam. Felszereltem majd rogton teleontottem benzinnel. Higy ha marad benne egy kis viz akkor ne rozsdásodjon megint meg.

2014. dec. 19. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

3. válaszadó leírta a tutit. Bár ha biztosa akarsz menni akkor először telepakolod csavarral(legjobb az edzett üveg-szilánk(autó oldalsó üvegei pl)) Ehhez még egy kis etanol vagy benzin (bár az etanol jobban oldja az ilyesféle dzsuvát. De a zsíros-olajos szennyeződéseket kevésbé. Szóval talán a legjobb lenne először benzinnel aztán etanollal). Aztán, ha nem akarod órákig rázogatni akkor csak egy betonkeverő kell, hozzárögzíted a tankot aztán hadszóljon! :) (ha nagyon érdekel ez a dolog keresek róla képet hogy én hogy csináltam :D) Aztán egy jó adag forró vízzel kimosod.


Aztán ha ezzel megvagy(a dzsuva nagy részétől meg is szabadultál az előző lépéssel) mehet bele a forró vízben feloldott citromsav. Pár nap ázás után kiöntöd, kimosod és eltávolítod belőle a vizez. Az egész folyamatnak ez a legnehezebb része. Hiába a hőlégfúvó, hiába teszed ki a napra nem egyszerű a dolog. De itt is jól jöhet az etanol. Ami elég jól oldódik a vízben. Aztán a szárítás és mehet is a motorra.



A gép ment már? Ha még nem, és 10 évet állt akkor mielőtt megpróbálod beindítani finoman nézd meg hogy átforog-e. Ha van rá lehetőség vedd le a hengerfejet és nézd meg milyen a hengerfal(ennyi idő alatt akár rozsdásodhatott is) Valamint olajat cseréld le a váltóban!

2014. dec. 19. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a széleskörű tájékoztatót.Nagyon hasznos dolgokat írtál!Igen,a motor már el lett indítva,és az olaj is lecserélve.A tank helyett ugyan "ejtő" tartályt fabrikáltam a kipróbálásához.Nagyon finom,igazi MZ-s hangja van,és dinamikus a kompressziója.Remélem jól járok vele.Minden olajat lecserélek,és minden csapágyat megzsírozok.Még egyszer,köszi szépen a tanácsod!!
2014. dec. 20. 00:54
 6/7 anonim ***** válasza:
Ennyi állás után lehet oda vab egy két szimering is... De majd ha tudsz már vele menni akkor kiderül. :)
2014. dec. 20. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Hát, ha fogy az olaj és jobban füstöl a kelleténél. Valamint beállíthatatlan az alapjárat, vagy néha megmagyarázhatatlanul felpörög vagy fulladozik akkor valamelyik szimering feladta a harcot.

De gondolom akkor mentél már vele és nem volt ilyen gond :)


("ejtőtartályt" nem tudom hogy hogy csináltad, de a legjobb módszer egy műanyagflakon/kanna, vagy bármi, a lényeg hogy állítva legyen, a kupakja felfelé rajta pedig két lyuk. Az egyiken bemegy a benzincső a "tartály" aljáig, a másik pedig a szellőző) Persze itt ügyelni kell arra hogy a csőben benzin legyen a karbiig. (hogy megszívod-e a csövet, vagy fejjel lefelé állítod egy kicsit miközben a levegőzőt befogod, vagy csak megnyomod a flakont az mindegy).

De a lényeg hogy egy ilyen rögtönzött tank tökéletesen működik.


(nálam a szerszám készletben van egy ilyen kupak és benzincső arra az esetre ha valami történne a tankkal vagy a csappal. Ezt az után rendszeresítettem miután egyszer megrepedt a tank a hegesztésnél. Bár csak izzadta a benzint. De biztos ami tuti, helyet meg alig foglal :))

2014. dec. 20. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!