Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi okozhatja az alábbi jelensé...

Lajos8404 kérdése:

Mi okozhatja az alábbi jelenséget? 2004 megane jobb hátsó féktárcsa belső oldala szépen simán kopik, a külső oldala viszont csikós és barázdás. Azon az oldalán a kézifék sem igazán fog. Mi lehet a baj?

Figyelt kérdés
2015. ápr. 7. 23:25
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
58%

Tárcsafékes autókon - főleg hátul - az ún. úszó féknyereg a divat. Ezen egyetlen dugattyú van a belső oldalon, a külső betétet is ez nyomja. Megküldi a belső betétet, mint az állat, mikor az már nem tud tovább nyomódni (mert ott van a tárcsa), a külsőt kezdi ráhúzni a fékcsapokon át.

Ha tudja. Mert ha koszosak, rozsdásak a csapok, nem nagyon megy a dolog. Vagy épp ellenkezőleg: ráhúzni még tudja (van ott erő bőven), csak mikor utána a karmantyú rugalmassága és a féktárcsa játéka visszapüfölné a fékmunkahengert, akkor csak belül megy neki, kívül nem tudja ezt megtenni. Nem nagyon mozog ugyanis a nyereg két oldala egymáshoz képest. Ilyenkor aztán a külső betét rettenetes ütemben kopik, mert súrlódik, ha kell, ha nem.

Nem nagy ügy a dolog: leveszed a kereket és megnézed a porvédő gumikat, amik a csapokon ülnek. Ha szakadtak, gyűröttek vagy hiányoznak, ott a baj. Pótolni kell őket, a csapokat pedig tisztítás és rozsdátlanítás után fékpasztával kell kenni. Zsírral tilos, mert a "mezei" kenőzsír nem hőálló, meglágyulva befolyik a fékbetétekhez, de még a hőálló zsír sem bírja a tárcsafékek hőjét.

2015. ápr. 7. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Tökéletes válasz az előttem szólótól , szakszerűen leírt mindent, ami a kérdéshez tartozik és válaszként leírható.
2015. ápr. 8. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Ezeket mind megnéztem,sehol semmi szakadás és be vannak kenve valamivel!mozognak a csapok.a baloldalival semmi baj sincs,mind a kettő fele szépen simán kopik a tárcsának.
2015. ápr. 8. 00:19
 4/13 Beviz Elek ***** válasza:
Előfordulhat még a munkahenger rozsdásodásától is, érdemes megjáratni picit, de akár egy olcsóbb fajta fékbetéttől is. Az enyémbe olyat raktak, aminek a fém részén gyártás során maradt egy kis felesleg, ezért a betét nem tudott rendesen mozogni. Én meg reszelgethettem otthon...
2015. ápr. 8. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 Wadmalac ***** válasza:

Nekem okozott már ilyet felüvegesedett betét, amibe beleégtek kis murvaszemcsék.

Kicsiszoltam és megjavult.

2015. ápr. 8. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!De azon az oldalán a kézi fék sem fog.még ha murván húzom akkor is gördül a kérek míg a baloldal csúszik!
2015. ápr. 8. 12:09
 7/13 Wadmalac ***** válasza:
Akkor nagy valószínűséggel tényleg a fékmunkahenger körül lesz a gond.
2015. ápr. 8. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 Wadmalac ***** válasza:
...illetve a vezetőcsapok, mint 1. írta.
2015. ápr. 8. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Az 1. válaszoló csak annyit felejtett ki, hogy a Renault-nál a rögzítőfék úgy van megoldva, hogy a munkahenger két részből áll, és azok menettel kapcsolódnak. A kézifék meghúzásakor egy kicsit fordít a menetes részen és a fékpofák rászorulnak a tárcsára. Ugyanez a mechanika végzi az utánállítást is, ezért kell a nyomás mellett tekerni is a munkahengert betét cseréléskor, mert a hátsó simán nem megy vissza.

A lényeg, ha a menetes rész összerohad, akkor megszűnik az utánállítás és a kézifék is.


Szerintem.

2015. ápr. 8. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
2015. ápr. 8. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!