Menet közben, kézifék behúzáskor, miért nyikorog a hátsó fék?
Kérlek ne nézzetek butának. 19 éves vagyok, eddig nem nagyon érdekeltek az autók, de mivel most már van jogsim (4 hónapja) elkezdtem érdeklődni irántuk.
A zavaró dolog, hogy gurul az autó és nem erősen, de elkezdem húzni a kéziféket, akkor nyikorgó hangot lehet hallani hátulról.
Álló helyzetben nincs ilyen. És a kézifék fog rendesen.
Azt el kell mondanom, hogy vágóként dolgozok, (néha fotózok) szóval sokszor vettünk fel olyan jelenetet ahol kb 30 km/h sebességgel kormányt elrántva, és kéziféket behúzva faroltunk. Nyilván rásegített a kopásokhoz ez.
Fékbetét, féktárcsa elkopott?
Köszönöm válaszotokat előre is.
Nem néztelek butának, de miután megjegyezted, hogy álló helyzetben nem nyikorog a féked, kicsit le esett az állam... azt hiszem, elég sokan meglepődnének rajta, ha álló helyzetben is nyikorogna...
Nem feltétlenül jelenti a nyikorgás azt, hogy elkopott, meg kell nézni. A tökig kopott fék általában inkább daráló/"valami rág" hangot szokott adni, de akkor már fém a fémen súrlódik.
Nem tudjuk, milyen autóról van szó. Pedig nem mindegy. Körben tárcsafékes autóknál elterjedt az, hogy a hátsó fék tárcsa, de az üzemi fék a tárcsába épített kis dob. Azért van ez így, mert mechanikus fékszerkezetet dobba egyszerűbb építeni, a féknyeregbe épített kéziféket már a nagy Polskin sem szerettük igazán.
Ha tehát csak a kézifék behúzásakor nyekereg az autó és hátul tárcsafék van, akkor lehet, hogy csak a kézifék betétjei koptak meg. Ha ez téged zavar, ki lehet cseréltetni őket, de amíg álló helyzetben megfogja az autót a kézifék, nincs gond.
A rendellenes kopáshoz viszont hozzájárulhat a kézifékkel farolgatás. A tárcsa belsejében elhelyezett kicsi dob hűtése nem az igazi (a dobfék hűtése úgy általában nem valami jó, de az ilyeneké még a szokásosnál is rosszabb) és a fékszerkezetet is állóhelyzeti rögzítésre találták ki, ami jóval kisebb terhelést jelent, mint menet közben fékezni a kereket. Ezért az ilyen kézifékek betétje hamar megég, üveges lesz a felülete. Ilyenkor kézifékként még működik, ha meg tudod húzni eléggé a kart, de ha gurul az autó, rettenetes hangokat ad ki fékezés közben.
Ha hátul dobfék van, akkor is kb. ez lehet a helyzet: megégtek vagy elkoptak a fékbetétek, azért zajonganak. Ilyenkor az üzemi fék betétjeit működteti a rögzítőfék is, tehát elméletileg az üzemi fék használatakor is énekelnie kellene a hátsó féknek. Viszont az üzemi fék és a rögzítőfék máshol feszíti a betéteket, ezért bizonyos típusoknál előfordul, hogy nem ugyanott kopik a betét üzemi és rögzítőfékkel használva. Tehát megeshet, hogy a betét megégett részét az üzemi fék már lekoptatta magának, a rögzítőfék által terhelt részen viszont még ott van.
Sziasztok! Köszönöm a sok választ.
Egy 2000-res hibátlan Swift (1.3) az autó.
Üzemi fék használatakor, nem nyikorognak. Pár héttel ezelött még az első nyikorgott, de azóta a betét cserélve lett, és mára már megszűnt a hang.
Tehát gurulás közben, kézifék behúzására nyikorog mint állat :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!