Létezik olyan ember, aki forgalmi vizsga előtt tökéletesen, teljesen hibátlanul vezetett?
Maximalista vagyok, így ebben is törekednék a tökéletességre, de egyszerűen még sosem sikerült úgy végigmennem egy oktató órán, hogy ne szólt volna valamit az oktató. Persze van, amikor csak hozzáfűz valamit az adott helyzethez, hogy arra figyeljek oda, de mindig adódik valami új helyzet vezetés közben, amit persze lereagálok úgy, ahogy egy kezdő vezetőtől szerintem elvárható, de full tökéletesen hogy képes valaki végigmenni egy útvonalon?
Most nem arra gondolok, h stop táblánál megállás, egyirányúból balra húzódás ha kell, záróvonal, meg ilyen dolgok...
Hanem nálam pl. az a hiba sokszor, hogy egy parkolóban bezavarodok, amikor pl. balra hátra kell beállni merőlegesen, akkor először a balra húzom a kormányt, mert be kell állni a felezővonal mellé, de ugyanakkor meg jobbra kell jelezzek, mivel megállok és ezt jelezni kell.
Ugyanez van, amikor jobbra hátra kell beállni, akkor is a felezővonalhoz húzódok, tehát kicsit balra tekerem a kormányt, mégis jobb oldalra jelzek index-szel. És ez a megállás jelzése egyszerűen kimegy a fejemből, mert összezavar. De máshol nincs vele gond.
Mondjuk azt hiszem ez a legnagyobb hibám, nem tudom ilyenért már jár-e bukás.
Nektek milyen hibáitok voltak még a vizsga előtt? Teljesen tökéletesen ment már és nem is szólt semmi az oktató az utolsó órákon, annyira jól mentetek?
Mert nem fér a fejembe, hogy ha valakinek még vannak kisebb hibái vizsga előtt, akkor hogy tud sikerülni a vizsga (kenőpénz nélkül)??
#8
Akkor biztosan nagyon ügyes voltál, gratula! :) Ez a baj velem is, hogy maximalista vagyok, bár én ezt nem mondtam az oktatómnak, meg ő sem mondta nekem, de magamat ismerem és mindenben az vagyok (vagy akarok lenni) és erre sokszor rá is faragok.
"Amúgy ha balra hátra állsz be, miért kell jobbra jelezni?" Hát ezt nem értem én sem... Ebbe mindig belezavarodok, mert bennem is a miért van. Viszont mikor megkérdezem, akkor az oktatóm azt mondja, hogy azért, mert a megállást is jelezni kell. És volt már, hogy így hangosan kimondtam, hogy oké, akkor jobbra jelzem a megállást, és utána betolatok hátra, balra index-szel. És helyeselt.
De erre a kreszben sem találtam még magyarázatot, hogy most akkor a megállást végülis jelezhetem balra index-szel is?
#9
Remélem én is, hogy így van. A kérdésem miatt megnyugtató a válaszod is. :)
#10
Persze, pl. éles kis útkereszteződésben egy csúsztatott kuplung teljesen természetes, legalábbis én így tanultam. Ez tönkreteszi az autót? Na ahhoz a részéhez már nem értek..
#11
Próbálok magabiztos lenni, de ennél a tolatós-parkolós-irányjelzős résznél bezavarodok. Egyébként én is így gondolnám logikusnak, ahogy leírtad, hogy ha balra hátra tolatok, akkor mielőtt elhagyom az üres helyet és előre megyek (hogy aztán vissza tudjak tolatni), akkor az előremenetben a megállást én is balra jelezném szívem meg eszem szerint. De az oktató azt mondja, hogy először itt a megállást jelezzem jobbra, aztán kapcsoljak hátramenetet, majd jelezzek balra és induljak el a tolatásban.
Erre nem ismertek valami kresz szabályt, ami konkrétan kimondaná, hogy ennek mi "hivatalosan" a menete?
Mert egyébként meg bízok az oktatómban, megvagyok vele elégedve, csak ezt mostmár végképp nem értem. :(
#8as vagyok :)
nem voltam ügyes. Nagyon sok plusz óra és nagyon sok munka van a sikeres vizsga mögött, amiről egy percig sem hittem el, hogy sikerülhet. Még most sem értem, nem vagyok elégedett magammal, többet vártam.
Ezt a leálláshoz jobbra indexet nem értem. És ha egyirányú utcán balra állsz le szegély mellé?
Szerintem ha balra parkoláshoz jobb irányjelzőt teszel, azzal veszélyhelyzetet teremtesz. Megtévesztően használod az irányjelzést, ez lehet akár bukás is a vizsgán.
Amúgy meg ebben az esetben nem is leállsz (jobb szélre, szegélyhez), hanem csak megállsz (és majd tolatsz balra -amit viszont jelezni kell). a pirosnál sem jelzed indexszel a megállási szándékot. Arra ott van a féklámpa.
#10
igen, csúsztatott kuplung szűk, rosszul belátható torkolatokban. Így tanultuk. És ez nekem nehezen ment, hogy felmérjem, mikor van rá szükség.
Hali! #9-es vagyok.
Az jutott még az eszembe, hogy ha lehetséges, a vizsga alatt ne akarj maximalista lenni. Főleg nem azok előtt az emberek előtt, akik egész életükben ezzel foglalkoznak. /ergo 100xjobban értenek hozzá/
Azt a fél órát kibírod valahogy, aztán meg már vezethetsz kedved szerint/oszlopnak, házfalnak, bárminek/ :)
Csak lazán, mint a legnagyobbak.......
Túl vagyok a vizsgán!
A vizsga előtt még vezetgettünk úgy 40 percet, ekkor csináltam egy jobbról előre beparkolást és amikor átmentem volna a bal oldali sávba a parkolóban (hogy ugye meglegyen majd az ív), akkor nem indexeltem balra, ezért az oktató úgy benyomta a féket, hogy ráestem a dudára :D (oktatásom alatt befékezett vagy 2-3x így, hogy még a duda is benyomódott, de ez jó volt, mert így utána mindig megjegyeztem!). Na, hát a vizsgán pont ezt is kellett csinálnom, a jobbra előrét és emlékeztem is a balra indexre. :)
Amit meg fentebb írtam a balra hátra parkolásos indexeléssel kapcsolatban:
Most vizsga előtt még megkérdeztem, hogy akkor ha balra hátra kell mennem, akkor még előrefelé a megállást jobbra vagy balra jelezzem. Azt mondta, hogy jobbra tanultuk, de ennél a vizsgabiztosnál balra jelezzem a megállást is. Hát mondom jó. :) A másik parkolásom meg a jobbra előre mellett pont ez volt, a balra hátra. És úgy jeleztem, hogy előremenetben balra indexeltem a megállás miatt, majd hátramenetbe kapcsoltam és akkor is ugye balra.
Egyébként sikerült a vizsgám, ez volt az első vizsgám, és ha hiszitek ha nem, nem kaptam egyetlen hibavonalat sem. :) Ja és egy Ft csúsztatópénzt (vagy hogy hívják azt) sem adtam, ez kisváros és nem jellemző, de az én oktatómnál vezetett már több ismerősöm is, náluk sem jött fel ilyesmi.
Mindenkinek köszönöm a kommenteket, a vizsgázóknak meg sok sikert! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!