Milyen autót vegyek 1.4 millióért?
Ha igazán jót akarsz magadnak ami megbízható, egész jól megy, nem gagyi mint az előbb említett Honda Jazz, és hajlamos vagy kötni némi kompromisszumot, akkor a 98-99-es évjáratú Laguna 1.9 DTi ( lehetőleg RT, de az már csak a felszereltség ).
Vétel:
Nekünk van, 202 ezer km-el lett véve, évjárat: 98' ( osztrák ).
1000 eurot fizettünk érte ( 300 ezer ft ) még ennyi ment rá a műszaki előtt, de ebben a +1000-ben benne volt 4 alufelni 4 téli gumival, ami nem egy olcsó dolog.
Motor: 1870 cm3, 72 kw / 200 nm, 98 Le. Ha rászán az ember fél órát, és kibelezi a kipufogót ( leszereled a katalizátort ) akkor olyan 110 Le körül lesz. Fogyasztása nagyon gazdaságos. Pécs - Linz távot járja heti kétszer az autó, kb 5,5-6 litert eszik meg 130-as átlag tempóval 100 km-en. Üzemanyag minőségére nem kimondottan érzékeny.
Váltó: Nagyon finom szerkezet, igazi Renault váltó. Ha tudod használni örökös darab.
Felfüggesztés: Nem "magyaros" utakra tervezték. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy amikor 202 ezer km-el lett megvéve az autó semmi nem zörgött rajta, majd a következő 40-50 ezer után már 1-2 dolog igen. Bár ez inkább annak köszönhető hogy nagyon szarok az utak ott, ahol lakunk, mintsem az autó minőségének. A szervizelése egyáltalán nem drága dolog.
kényelem: Automata klíma, Hatalmas hely elöl és hátul. Ha félig ( ! ) hátratolod az első ülést az anyósülésnél, röhögve ki tudja nyújtani a lábát egy 190 centis valaki. A hátsó ülésnél ebben az állapotban még mindig hatalmas a hely. A hátsó ülésen 3 ember kényelmesen elfér ( ami elég ritka ). A csomagtartó még a limusin-ban is nagy, nemhogy a kombiban.
Az autót 3 éve vettük 202 ezer km-el, most 360 ezer + van benne. 160 ezret futott 3 év alatt, ennek felét magyar utakon, felét osztrák utakon. Eddig talán a 3 év alatt ( a vételi és első forgalmira felkészítést, rutinszervizeket mint pl szíjcsere leszámítva ) talán ha egy 200 ezret költöttünk rá, ami nem számít soknak 160 ezer km alatt egy ilyen korú autóra.
Legnagyobb előny: Egyszerű technika -> Könnyen szervizelhető, nem kell mindig úja alkatrészt venni. Viszont ha igen, célszerű bontott alkatrészt venni, ezt nagyon nagyon sok helyen találhatsz, és aprópénzért meg is tudod venni.
Márkaszervizbe ne vidd, csak cserélnek. Maszek szerelőhöz vidd, aki legalább 50 körül mozog korban, vagy köztudottan jó szakember aki nem kicsavar 4 csavart alkatrész csere, majd csavarok vissza, hanem meg tudja javítani, és negyedét fizetsz.
Fontos: Ha rozsdás, csak akkor vedd meg, ha még könnyen javítható.
Ha nem 1.9 DTi motoros, hanem a régebbi 2.2 Dízel, vagy már DCi ne vedd meg.
A DCi már nagyon húzva van a teljesítményre, tönkremegy a turbó, és szétpörgeti a motort. Onnantól hiába állítanád le, hiába kulcs ki, csak úgy tudod megállítani a motort ha lefullasztod. Berakod 5 / 6.-ba és leugrasz a kuplungról, és fékezel. A régebbi 2.2 dízel pedig szimplán egy kevésbé megbízható technika.
Ha 280-300.000 km-nél több vagy 50-60 ezer km-nél kevesebb van benne, ne vedd meg.
kb 400-450-et bírnak ezek a motorok, ha jól vannak kezelve félmillió km-t is elrohangál.
Ha viszont egy 16-17 éves autóban 50 ezer km van az nagyon kevés. Nagyon sok meglepetést tartogathat egy ilyen motor.
Jelenleg is hasonló autó után nézünk, 800-1000 között hasonlóak vannak mint 3 éve.
Nem lecseréljük, hanem veszünk még egyet, hogy nekem is legyen egy saját autóm.
Ha nem akarsz ekkora autót venni, akkor az 1.9 DTi cliót javaslom még. Az kicsit teljesítményre kisebb, de a bódé is, így kb ugyan ezt produkálja.
Amit még javaslok: passat b5, Mercedes-Benz C 220 CDI ( 98 körüli )
Francia és olasz hulladék autókat kerüld! Nem véletlenül dobálják kint gombokért őket. Ki lehet fogni egy-egy jó darabot, de 70-80% rossz, és nagyon sokba kerülnek hosszútávon.
Japán és német autók a legjobbak. És a koreai autók is. A többit felejtsd el!
A Mercedes A osztály a legrosszabb Merci. Ezt Mercedes fanként mondom. Szar a motor, és a váltó is. A legfapadosabb merci.
Majd ülj be egy CLK-ba, hogy tud, mi a Mercedes érzés. :D
8-as válaszolónak!
Nem vagyok a haverod a kocsmában, hogy ilyen lekezelő stílusba írj, de hidd el komolyabb autókba ültem mint amiről te valaha álmodnál a szar A Mercedes-eddel, már ha egyáltalán ültél már olyanban...
Ha egy kicsit is értenél az autókhoz, nem akadnál fenn, azon amit írtam, meg amit a 4-es írt.
Nyilván egy sértett Peugeot tulaj vagy, és személyes sértésnek vetted, hogy nem a francia autók az istenek, hát szomorú, de nem azok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!