Sokan miért mondják, hogy "hát ilyen kis autóval nem vállalnék be olyan hosszú utat"?
Mondjuk tengerparti nyaralás, vagy Németország, 600-1000km.
Egy 1.4-es Corsával, vagy Astrával is el lehet jutni akárhova 120-130-al, nem? Még a lerohadás esélye is sokkal kisebb, mint egy modern dízellel.
Régen, úgy harminc éve,még akár 126-os polskival is utazgattak a szocialista országok polgárai Európában..akkor ez kényszerből volt természetes..a trabi sem volt megvetendő, de sokan oldalkocsis motorral is bejárták a szocialista országokat.
aztán ugrunk harminc évet, és már nem emléxünk, sőt a fiatalok nem is emlékezhetnek, mi szörnyűségekkel látott világot a magyar turista.
elkényelmesedtünk, ez igaz...de még ma is lehet bőven túrázni corsával. csak bőrönd helyett bankkártyát kell vinni, és némi aprót.
persze a kocsi elvisz meg haza is hoz,azzal nincs gond,nem fog a motorja kiesni a helyéről félúton,azért rosszabb egy kis autóval menni hosszú útra mert ők nem olyan kényelmesek mint egy nagy prémium autó.
sokkal fáradtabban szállsz ki 1000km-t letudva egy kis városi kocsiból mint pl egy pl audi a6 osból.
én egyébként neki indulnék simán kis autóval is
Maga az autó kibírja. Egy modern motornak már nem feladat 1.000 km-t egyszerre megtenni, nem mászik el a megszakítóhézag, nem kell út közben feszíteni a vezérműláncot. Kis méretű autók esetén az utasok fáradnak el hamarabb: sokszor lehetetlen olyan üléshelyzetet találni, amiben nem gémberednek el, illetve a kicsi, olcsó autókban általában az ülések ergonómiáján (is) spórolnak, nem nagyon lehet bennük hosszú távon ücsörögni. De ez is csak annyi kellemetlenséggel jár, hogy többször kell megállni, mint egy ötméteres bárkával.
Viszont a kényelem nagy úr. Tény, hogy jobb érzés egy német turbódízel óriáskombiban pöffeszkedni, mint egy kisautóban. Csomagból is több fér, nem kell válogatni, mit vigyen az ember, a klíma is mehet folyamatosan teljes teljesítményen (mert a magyar ember a hőfokszabályzós klímán csak a legalacsonyabb állást ismeri), nem fogja vissza annyira a motort, hogy emelkedőn vagy előzésnél baj legyen belőle. És mivel itthon sokan a szükségesnél nagyobb autót hajtanak, ezért a megfelelő méretű járműről alkotott kép is torz. Négy személynek ugyanis nem kell öt méter hosszú, majd' kéttonnás batár ahhoz, hogy eljusson A-ból B-be, még akkor sem, ha a két pontot pár száz kilométer választja el egymástól.
Voltunk már ezres Swiftel is tengerparton. Persze egy nagyobb autóval sokkal kényelmesebb, de ki lehet bírni egy kis autóval is légkondi és minden extra nélkül.
Persze nem végig 120-al, ott már leenné a gatyánkat de a 100-110-es tempót lehet vele tartani kényelmesen és ott még nem is fogyaszt sokat.
Astra kombival meg Olaszországba és Szicíliába is voltunk. Igazából az se volt kényelmesebb, annyi hogy kicsit jobban ment amikor kelletett(1.6-os). És ebbe sincs légkondi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!