A 4. - 5. Fekezesnel normalis hogy gyengul a fek?
4 tarcsafekes b2 es vectram van.
Amit eszleltem. Ha egymasutan 4x fekezek akkor az 5. Illetve 6. Fekezes nagyon gyenge.
Ugyan annyira nyomom a fekpedalt de nem rant az auto. Hanem tovabbgurul az auto. Lassit de nem intenziven.
Ez normalis? Ha utana varok fekezes nelkul 5-10 masodpercet akkor ujra "bika" a fek.
Fekcsere()tarcsa betet nem reg volt.
Es mielott megszolalnatok hogy rossz minosegu akkor elore kozlom. Hogy zimmerban betet es tarcsa.
A segitseget es valaszokat elore koszonom
Pedig a fékbetétek felmelegedése miatt gyengül a fékhatás. Lehet, hogy nem eredeti az Zimmerman? (mert ez a neve és nem zimerban)
Nekem Bosch van fent, a szerelő ajánlotta, és én pont az ellenkezőjét tapasztalom. Pár intenzív fékezés után éppen csak rálépek és szinte ragad.
Fékezés során a fölös mozgási energiát hővé alakítod. Ez jól felfűti a fékberendezést, melegszik a tárcsa, a betét és a folyadék. Az utcán használt fékbetétek anyaga olyan, hogy sokáig bírják, de ahogy melegednek, úgy csökken a fékhatásuk. Ha ötször-hatszor, gyors egymásutánban fékezel nagy sebességről, a fékek nem tudnak két fékezés között visszahűlni, ezért csökkenni fog a fékhatás. Ha viszont hagysz neki időt hűlni, újra visszanyeri a régi teljesítményét.
Ezt a kompromisszumot kell elviselned azért cserében, hogy a fékbetétek élettartama ne pár száz kilométer, hanem néhány tízezer legyen és akár -10 °C-ban, az első fékezéskor is legyen fékerőd, mikor az udvarról kihajtva későn veszed észre az úton szánkózó Pistikét. Akik rendszeresen járnak pályanapokra, a játszós autón egy idő után a féket is az igénybevételhez alakítják: magas forráspontú fékfolyadék, ATE, Textar vagy Ferodo DS betétek, jó minőségű tárcsák, azt' hipp-hopp, bírja a kemény féktávokat, nem lesz nyúlós a fék a 20 perces pályaetap végén sem. Csak éppen kell neki 1-2 kör, mire felmelegszik és a megfelelő fékerőt hozza, az élettartama pedig intenzív használat mellett van, hogy csak egy szezon.
"a vakuum folyamatosan "termelodik", ha jar a motor."
Csak egy tipp volt.
Egyébként tényleg termelődik, de az se mindegy milyen motor. Ha kompresszoros, akkor alapjáraton kell pár mp. hogy feltermeljen.
No persze ha elmegy a rásegítés azt érezni lehet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!