Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » MZ TS vagy MZ ETZ?

MZ TS vagy MZ ETZ?

Figyelt kérdés

Már egy jó ideje gondolkodok hogy mégis milyen mz-t vegyek és nem tudom eldönteni sehogy se, hogy ts vagy etz legyen. Mind kettő mellet vannak jó és rossz érvek is de én mégsem tudok dönteni.

Szerintetek melyik a jobb, és miért? Mik a személyes tapasztalataitok? Legyetek szívesek segítsetek!

(125 ccm-es lenne amit vennék)



2015. márc. 1. 17:31
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Etz, újabb konstrikció. Több alkatrész van hozzá stb.

Nekem volt Ts 250 es de az Etz jobb.

2015. márc. 1. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Nálam a Ts a nyerő(125 és 250ccmből is) bár,meggondolandó a 6v-os elektronikai rendszer miatt,dob fékek is igényelnek törődést de használható.

125ccm-től nagy teljesítményt ne várj 10 vs 12.5 lóerő,városon kívül 70-80 szembe szélbe 60 amit egészségesen tud.

Ha sok mindennel tisztába vagy akkor szerintem azt válaszd ami neked formailag bejön.

2015. márc. 1. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Tudom, hogy nem mennek 150-et se de nekem az a 80 is pont elég ha jó a motor (és a Simson után ez is soknak fog tűnni :D).

Nagyából ismerem az Mz történetét és a motorjait is sokat olvastam erről a témáról.

De az a baj, hogy még eddig nem tudtam olyannal beszélni akinek voltak ilyen motorjai.

Köszönöm az eddigi válaszokat, még most sem tudok dönteni, bár lehet, hogy egy hangyalábnyival az etz felé húzok.

Továbbra is várom a válaszokat, tapasztalatokat, élményeket és természetesen a nem túlzottan jó emlékeket is. :D

2015. márc. 2. 14:54
 4/10 anonim válasza:
A TS megszakítós elektromos rendszere nem annyira megbízható mint az ETZ tranzisztorosa (tudom vannak megszakítósak is de azok is jobbak). Ezt orvosolni lehet 12ezer forintos átalakítóval, vagy ha ügyes vagy jóval olcsóbban építhetsz egyet magadnak.Az ETZ mellet az az érv szól, hogy a blokkja négyfelömlős öt sebességes korszerűbb, a ts váza a bölcső miatt kevésbe hajlamos csavarodni, az ETZ viszont igen. Az ETZ ellen szól még, hogy jól néz ki fiatalos így nagy eséllyel volt meghajtva rendesen, a mi környékünkön a 125-ös TS-t nem tisztelték mert csúnya volt meg gyenge így nem nagyon vannak hajtva, ezt egy szép csepptankkal orvosolni lehet a kinézetet, nem a sebbességet. Ezek a motorok nem száguldozni vannak hanem motorozni munkába járásra tervezték őket szeretni kell és örök időkre kitart eladni MZ-t Simson-t nem adunk.Dönts ahogy akarsz rosszul nem nagyon dönthetsz csak hozzáértőt vigyél magaddal mert átvágnak.42
2015. márc. 2. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:
És még valami.Én vennék egy trophy-t (es-125/es-125/1) nekem szemre nagyon tetszenek egy szép metál bordó festéssel egy kis krómmal a blokkja meg agyonüthetetlen meg az a rugózás :D.
2015. márc. 2. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Egyértelműen ETZ. A TS dobfékje az dísznek van, az ETZ-n az első tárcsafék ha jól be van állítva, légtelenítve, akkor a súlyához képest jól ráharap. 12V-os gyújtás, 105 a végsebessége gyárilag, de ez azért csak irányadó :) :) megy az feljebb is...5 sebességes, kevesebbet fogyaszt. A TS bölcsőváza igaz, hogy merevebb, viszont az ETZ könyebb, az egyetlen hely ahol csavarodik a blokktartók. 1.500 Forint őket 2évente kicserélni..meg Kb. 1 óra. Cserébe nem azt a csúnya púpost kell nézegetned , hanem a szép formás kis etz-t :) Ami mellesleg úgy pörög, hogy ihajj :) Az egyetlen típushiba ami nálam is előjött már 2 szer: a kuplung agy alumínium az etz-nél, míg a ts-nél még acél. Az alu öntvény hajlamos törni.. 3.000 Forint , 4 év alatt 2 szer cseréltem. Összegezve: ETZ- könyebb, gyorsabb, szebb, 12V, kevesebbet eszik, jobban dönthető.


Van 250-es ETZ-m is, most akarom eladni a 125-öst és venni még1 250-est,építeni szeretnék egyet a saját igényeim szerint :) Ha egy patika kis ETZ érdekel, írj egy üzenetet aztán linkelek.

2015. márc. 14. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a segítőkész válaszokat, nyert az ETZ :D
2015. márc. 15. 10:03
 8/10 anonim ***** válasza:
Előző hozzászóló vagyok: Megerősített a mostani hétvége, hogy a TS az hobbinak kiváló, a maga veterán mivoltában pedig még szép is. Javítanom kellett egy TS 125-öst ami a szokásos TS-re jellemző elektronikai gondokat produkálta, nincs visszatöltés, a generátor haldoklott stb...fú...hát megszenvedtem vele. Az ETZ 12 voltos rendszere a TS-hez képest már majdnem Japán technika...Jó volt gurulni vele egyet, érdekes élmény minden motort kipróbálni, de nem kéne sehogyse...Azt még nem engedhetem meg, hogy múzeumot üzemeltessek, nyílván állna ott egy kis TS is, de napi használatra sajnos már elavultak. Nem azért mert rossz motorok voltak anno, de a sok sündisznó magyar gazdánál eltöltött év otthagyta a kézjegyét minden ennyire idős motoron...ETZ-ből még csak-csak ki lehet fogni használhatót.
2015. ápr. 13. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim válasza:
nekem TS 125 van kicsit át variáltam Café Racé nem tudom tudod-e mi ez a style meg a gyújtás ment a levesbe Muller gyújtás van rajta (tirisztoros) igyypontos a időzítés az meg, hogy 60 at megy szembe szélbe az marhaság akkor az a TS meg van halva ez enyém 10 at viszi folyamatosan is ha kel . persze a gyújtás és az elektronika nem gyári . 6 voltos elektronika nem az igazi ez az egy hibája van csak.
2016. máj. 6. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
előző vagyok jah én 4 felőmlös re van csinálva a henger igy nem 10 lovacska van benne hanem valamivel tőbb
2016. máj. 6. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!