Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az összefüggés az elektromo...

Mi az összefüggés az elektromos gázpedál, -és a környezetvédelem között?

Figyelt kérdés

Sok fórumon olvasgattam,hogy környezetvédelmi okokból szerelik újabban az autókat elektromos gázpedállal.

Indoklást viszont egyiknél sem láttam.


2015. febr. 27. 12:28
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Az elektronikus gázpedál nem közvetlenül nyitja a fojtószelepet - vagy nem közvetlenül vezérli az adagolót. Benzinmotornál a közvetlen fojtószelepnyitás azt jelenti, hogy ha Sofőr Jóskának olyan kedve van, egy tizedmásodperc alatt teljesen kinyitja a zárt fojtószelepet, tódul be a levegő, a befecskendező meg nem győzi küldeni hozzá a benzint, hogy meg ne fulladjon a motor. Terhelésváltásoknál túldúsul a keverék, növekszik a fogyasztás - na, de erre még visszatérünk.

Dízeleknél fordítva működik a dolog: lenyomja Jóska a gázpedált, megindul befelé az üzemanyag, mint az állat - csak épp nincs hozzá kellő levegőmennyiség, mert a turbó még nem pörgött fel. Túldúsul a keverék, akár szép, fekete füstpamacs is kibújhat a kipufogón. A Smoke&Charm esetében menő, de amúgy nem annyira jó dolog ez.

Az elektronikus gázpedál ezt akadályozza meg. A fojtószelep nyitása vagy az üzemanyag-mennyiség növelése nem úgy valósul meg, ahogy a sofőr gondolja. Ő ad egy utasítást, hogy szeretné felpörgetni a motort, az ECU pedig szabályozottan, a lambdát jobban kordában tartva hajtja végre ezt. Így a terhelésváltási fázisokban is jobb az égés hatásfoka, elméletileg kevesebb károsanyag kerül a levegőbe.

Na, de térjünk csak vissza a fogyasztáshoz! Szén-dioxid kibocsátásból flottaátlagot kell tudnia a márkáknak, ez pedig elég szorosan összefügg az üzemanyag-fogyasztással. Az elektronikus gázpedállal szerelt autókat pedig nagyon jól lehet programozni az NEDC szerinti fogyasztásmérésre: hajszálpontosan teljesítik az előírt gyorsulásokat és lassulásokat, sokkal pontosabban, mint a hagyományos gázpedállal szerelt autók. Eközben pedig jobban kontrollálják a lambdát, így a ciklus során jobb fogyasztási értéket érnek el. Aztán lehet, hogy a valóságban ebből semmi nem lesz, de a katalógusban az NEDC-adat szerepel.

2015. febr. 27. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
amit az első leirt nagyon korrekt, ebből következik az amit vezetés közben érzel,hogy letiprod a gázpedált ,de az autó nem indul meg azonnal hanem "gondolkodik" kicsit!!!Ez a jelenség üresben vehető észre a legjobban,lesarkositva a helyzetet :adsz egy gázfröcsöt,a motor viszont szinte csak akkor kezd el felpörögni amikor te már szinte vissza is engedted a pedált!
2015. febr. 27. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Köszi a kimerítő választ!

Akkor -gondolom- a chiptuning részét képezi ennek a "lomhulásnak" a megszűntetése...

2015. febr. 27. 20:14
 4/5 anonim ***** válasza:
a chiptuningnak semmi köze a gázpedálhoz!
2015. febr. 27. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Hátha mégis van.
2015. febr. 27. 20:35

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!