Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az létezik, hogy a hetvenes...

Az létezik, hogy a hetvenes években nem volt új világrekord az autók végsebessége terén?

Figyelt kérdés
Wikipédián van egy oldal, ami írja hogy hogy jöttek sorba a leggyorsabb autók rekord szerint, és meglepődtem, hogy 1968 Ferrari Daytona (280km/h) után nincs semmi 70-es kocsi, hanem az 1984-es Ferrari 288 GTO (303km/h)következik... ez létezik? És hogy így is csak 23km/h a különbség 16 év között abban az időben, amikor a leginkább beindultak az autók?
2015. febr. 24. 19:14
 1/2 anonim ***** válasza:

A Wikipedia-oldal, amire gondolsz, valószínűleg ez:

[link]

Itt részletesen le van írva, mit is jelent a "leggyorsabb szériaautó" kifejezés. Ha megnézed a megjegyzéseket, azt is láthatod, hogy a tesztek általában nem következetesek: a '90-es évekig főleg arról volt szó, hogy egy-egy autós magazin végezte el őket saját szórakozására. Nem kizárt, hogy a Daytona és a 288 GTO között volt még egy-két lépcsőfok, valószínűleg a Lamborghini Countach vagy a Porsche 930 is megdöntötte volna a rekordját, csak azt épp nem jutott eszébe senkinek sem tesztelni a megfelelő, hitelesített körülmények között. A '80-as években indult be az őrület, de hamar le is csengett: mikor 1993-ban a McLaren F1 rendesen odavert a korábbi rekordnak, egy ideig megint nem volt érdekes a végsebesség hajszolása. Az egészet a VW-konszern hozta újra divatba a 2000-es évek elején a Bugatti EB 16.4 Veyronnal, a híres 400 km/h fölötti futás óta megy megint a kakaskodás az egyes gyártók között. Aztán mikor már látszott, hogy normális autókkal nem lehet ebben a ligában ringbe szállni, a gyárak kitalálták, hogy a sportkocsik Nürburgringen mért köridejét is meg lehet dönteni és ott is lehet kicsit számháborúzni.

Nem olyan fontos dolgok ezek, mint amilyennek tűnnek, leginkább a presztízs a lényeg ebben a cicaharcban. Az új típus legyen 10-15-20 lóerővel erősebb, mint a régi és mint a konkurrens modell, legyen kicsit nagyobb a végsebessége (bár a tulajdonosok közül egy sem fogja lemérni, hogy 325 km/h helyett tényleg megy-e 330-at) és legyen pár másodperccel jobb a körideje a Nordschleifén, mint a többinek. Hiszen ha nem, miért kellene lecserélni az eggyel régebbi modellt a drágább újra?

2015. febr. 24. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Köszönöm, így már teljesen megértettem, és köszönöm a választ!
2015. febr. 24. 20:27

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!