Létezik olyan robbanómotor ami dízellel és benzinnel is megy? Pl úgy hogy a dízel motorba benzint fecskendezünk, és egy ki be kapcsolható gyertyát szerelünk be.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Léteznek "mindenevő" dízelmotorok. Ezek Diesel-ciklus szerint, öngyulladással működnek, az adagoló külső kenésű, a motorolaj keni, lassú járásúak, ezért aztán az erős szilvapálinkától a gázolajon át a benzinig gyakorlatilag minden éghető folyadékkal működnek. Katonai járművekben gyakran fordulnak elő, csökkentve az üzemanyag-ellátás logisztikai problémáit.
De van más megoldás is, igaz, csak prototípusként: a Mercedes-Benz DiesOtto-motorja benzinnel működik, de öngyulladásos és szikragyújtásos ciklusban is tud dolgozni. A sorozatgyártásig még nem jutott el, mert túl összetett hozzá: turbó, közvetlen befecskendezés, változó szelepvezérlés (ez még nem nagy szó, ilyeneket már gyártanak), változtatható kompresszió (na, ez már nem hétköznapi). De próbapadon és tesztjárműben már működött.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Léteznek benzint és gázolajat is használni képes motorok.
Főleg hadi célra használt masinákban.
Pl: az orosz tankok mind képesek benzinnel és/vagy gázolajjal is üzemelni.
Ez nagyon hasznos ha akadozik valamelyik üzemanyag fajta utánpótlása hadi helyzetben
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Asszem ez egy olyan diesel motro amiben van egy külön izzitő kamra, ami segít berobbantani mindenféle üzemanyagot.
Vagyis ha benzinnel üzemel akkor "rámelegít".
Persze ez így nagyon egyszerűen lett megfogalmazva:-)
Kérdezd meg egy mérnök emberkétől, ők biztos tanultak erről az egyetemen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!