Van különbség ha az ember úgy indítja az autót hogy
sebességbe van és akkor kuplung, vagy kiveszi üresbe és
kuplung nélkül indítózik? Kopik bármi jobban valamely
esetben?
Figyelt kérdés
2015. febr. 24. 18:09
1/8 anonim válasza:
Semmi probléma nincs egyikből sem.
Én mindig úgy csinálom hogy kiveszem üresbe, kuplung be, indítok.
2015. febr. 24. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Pont azért van a kuplungos verzió, mert úgy biztonságosabb. Ha pl sebességben felejted az autót, és úgy akarnál kuplung nélkül indítani, akkor csúnya koccanás lehet a garázs belső falával. Ezért célszerű rászokni a kuplungos indításra, akkor aztán mindegy, hogy hogyan áll a sebváltó. Van, hogy rá se nézek, csak megfogom indítás után, hogy hol áll.
2015. febr. 24. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Az enyém el se indul, ha nem nyomom be a kupplungot a kulcs elfordításakor.
2015. febr. 24. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Két különbség van a benyomott kuplungosnál:
1. Ha véletlen sebességben hagyod, és úgy indítózol nem ugrik meg az autó.
2. Télen az önindítónak nem kell átforgatni a dermedt váltóolajat, így könnyebben beindul.
Az én oktatóm pl. belém nevelte, hogy üresbe rakom, kuplung, és úgy indítózom.
2015. febr. 24. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Én nem is rakom sebességbe a leállított autót. Minek? Erre találták ki a kéziféket.
Amúgy mióta céges kocsikat is vezetek, én is rászoktam arra, hogy automatikusan kinyomom a kuplungot indítózás előtt. A kollégák ugyanis előszeretettel hagyják sebességben. A másik ok meg hogy mi a túrónak túráztassam az önindítót azzal, hogy a váltót is megforgassa?!
2015. febr. 24. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 vatafak válasza:
minek sebességben hagyni ? meg ott van a kézifék ? majd az első alkalommal amikor a télen befagy a kézi akkor rájössz miért érdemes inkább sebességbe rakni (persze sík területen),a behúzott kézivel való közlekedésről nem is szólva...
2015. febr. 25. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
# 6! Hidd el, nekem sem tegnap óta van autóm! Még soha nem fagyott be a kézifékem. Pedig autózok télen-nyáron minden nap, rendszeresen több száz kilométereket is.
Egyszer volt kiszakadva a bovden védőgumija. Azonnal cseréltettem is, hogy nem járjak úgy.
De ha te nem húzod be soha a kéziféket, akkor az a te autódon szerinted dísznek van?
2015. febr. 25. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Kézifék tökéletes arra, ha járó motorral kell valahol megállni és nem akarom végig nyomni a féket, vagy nincs erre lehetőség. Esetleg ha nem normál körülmények között akarom tárolni az autót, mondjuk egy nagyobb lejtőn/emelkedőn. De jellemzően a dobfékes rendszerek hajlamosak a befagyásra, berohadásra, tapasztalat. Különösen a téli időszakban, vagy ha mondjuk hetekig csak egy helyben áll a kocsi. Sík úton meg ismét csak felesleges a teljes fékerőt a kerekekre vinni, amikor amúgy sem állsz lejtőn. Bőven elég, ha a motor kompressziója tartja. Kamionoknál van mondjuk értelme a kézifékes várakozáshoz, ahol van mögöttünk 30 tonna rakomány és mondjuk levegő rásegítéses a kuplung és a váltót egy feszülő hajtásláncnál nem igazán lehet kuplung nélkül üresbe rakni. Amúgy a kérdésre válaszolva: sokkal biztonságosabb a kuplunggal való indítózás, ezzel még az akkumulátort is kíméljük, mert nem kell a váltót is átforgatnia.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!