Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a dupla kuplung...

Mi a különbség a dupla kuplungos váltás és a között, hogy a kuplung benyomása mellett adok egy kis gázfröccsöt és úgy váltok (vissza)?

Figyelt kérdés
2010. nov. 3. 16:05
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
85%

nem.

1. kuplung be,

2. sebességből ki

3. kuplung ki

4. kuplung be

5. sebességbe be

6. kuplung ki.

2010. nov. 3. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Nem szinkronizált váltóknál volt jelentősége.

Felfelé váltásnál mint felettem leírták.

Visszaváltásnál:

Kuplung kinyomás, sebbességből ki, üresbe.

Kuplung felenged, gázfröccs.

Kuplung kinyomás, sebbességbe be, kuplung felenged.


Az egész művelet célja, a váltóban a fogaskerekek egyforma sebességre hozása.


Röviden:

Felváltásnál simán duplakuplung, visszaváltásnál duplakuplung gázfröccsel.

2010. nov. 3. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

-És miért kell kitettni üresbe és gázfröccsöt adni, miért nem jó kinyomott kuplungnál, nem ugyan azt érjük el vele?


-És akkor melyik váltónál van az, hogy a felfelé kapcsolgatásoknál nem kell kuplungolni?


-Egy mai szinkronizált váltójú autónál a visszaváltáskor miért jó a dupla kuplung?

2010. nov. 3. 16:31
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Azért kellett kitenni üresbe, mert kinyomott kuplung mellett hiába adtál gázt, a váltó bemenőtengelye nem pörgött fel, a fogaskerekek fordulatszáma nem emelkedett.

Az a váltó, amelyikre gondolsz, a tolókerekesnek nevezett, valójában kapcsolókörmös váltó. Itt nincsenek szinkrongyűrűk, ezért felfelé kuplungolás nélkül, gázelvétellel lehet kapcsolt, visszafelé viszont kötelező a dupla kuplung.

A mai, szinkronizált váltós autókban annyiban kedvező visszakapcsolásnál a dupla kuplung, hogy a szinkrongyűrűk nem dolgoznak (helyettük tornázol a lábaddal), ezért később fognak elkopni. Viszont túl sok értelme nincs, hacsak nem valami vészesen szétgyilkolt váltójú autóban ülsz, aminél sosem lehet tudni, mikor döntenek úgy a szinkrongyűrűk, hogy ők bizony nem dolgoznak tovább. Visszakapcsolásnál bőven elég az egyszerű gázadás kinyomott kuplung mellett, hogy a motorfék kellemetlen hatását kiiktasd.

2010. nov. 3. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

1

Benyomott kuplungnál szétkapcsolod a motort a váltótól, tehát nem forgatja a váltót a motor. A gázfröcsel az a cél, hogy a hajtó, és a hajtott fogaskereket egy fordulatra hozzuk a váltáshoz.

2

Az úgynevezett "tolókerekes" váltónál lehetett felfelé váltani kuplung nélkül, de csak versenycélokra használták.

3 Egy mai szinkronizált váltónál semmi értelme, csak a kuplungszerkezetet terheled jobban a kétszer annyi kuplungolással.

2010. nov. 3. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
És az aszinkron váltoknál felfelé váltáskor nem kell a dupla kuplungkor gázfröccs?
2010. nov. 3. 17:20
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Nem kell. Felkapcsolásnál hosszabb fokozatot kapcsolsz, ez azt jelenti, hogy adott sebesség mellett a hajtó fogaskerék kisebb fordulaton fog pörögni (no meg a motor is). Ha felkapcsolásnál dupla kuplung mellett gázt adnál, azzal felpörgetnéd a hajtó fogaskereket, aminek pont lassulnia kell, hogy kapcsolni tudd a magasabb fokozatot. Ennek az eredménye nem sebességváltás, hanem fogköszörülés lesz. Olyankor elég elvenni a gázt, ettől csökken a hajtó fogaskerék fordulatszáma, majd kapcsolni a kívánt fokozatot, még kuplung sem szükséges, mert a fordulatszám-különbség ki tud egyenlítődni.
2010. nov. 3. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Köszi szépen a kielégítő válaszokat! :)


Esetleg tudnál írni 1-2 régebbi teherautókat, ahol aszinkron váltó van?

2010. nov. 3. 17:39
 9/11 anonim ***** válasza:
Ha jól tudom, a Csepel-teherautókban (D350, D344) aszinkron váltó volt és a korai ZiL-ek is hasonlóval készültek, de ott nem tudok típust mondani.
2010. nov. 3. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
szia,,, Skoda és a későbbi változata a "turbós" LIAZ.
2010. nov. 15. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!