Simsonra milyen karburátort ajánlotok, ami a gyári 50-es (S-51), illetve 60-as hengerrel rendelkező motorra egyaránt jó? Mondjuk nyilván, ami jó a 60-asra, annak jónak kell lennie az 50-eshez is.
Szeretném, ha a gép teljesítménye nőne egy picit, ezért gondolkodok egy új karbin. Jelenleg egy összelegózott karbi van rajta, még a régi fajta (levegő-benzin külön csavarral állítható).
Az újabb fajta nem kell - sajna a típusát nem tudom - ami az S51-esken szokott lenni, egy csavarral állítható a levegő-benzin keveréke. Általában ez a csavar meghal, és sehogy sem bírom kiszedni.
"Mondjuk nyilván, ami jó a 60-asra, annak jónak kell lennie az 50-eshez is"
Nem feltétlenül. 20%-nyi lökettérfogat-különbség már bőven elég hozzá, hogy a 60-ason szépen muzsikáló karbi az 50-est reménytelenül döglötté varázsolja.
"Szeretném, ha a gép teljesítménye nőne egy picit, ezért gondolkodok egy új karbin"
Teljesítményt nem karburátorcserével növelünk. Fellökhetsz rá 32-es, gyorsítószivattyús, síktolattyús karbit is, azzal sem fog 90-et menni. Gyári S51-re a gyári BVF 16N karbiknál nincs jobb. Hiába lesz nagyobb a torokátmérő, a motor ugyanannyi levegőt fog szívni, ahhoz ugyanannyi benzint tudsz beküldeni. Nem nő a teljesítmény.
Neked még a régi fajta 16N1 karbid van. Össze lehet azt is hozni, hogy jó legyen. Ha nem szív falsot a szívócsonknál, a tolattyú mellett és a többi illesztésen, nincsenek reménytelenül szétverve a menetek, nem vetemedett el az úszóház a fakezű mekkmesterek szétszerelési kísérleteitől (csak tudnám, miért feszegetik, ha nem jön szét!), a tűnek még van köze a gyári geometriához és nem teljesen görbe, akkor be lehet vele lőni jóra a motort. Hiába teszel fel "tuning" karbit, azzal sem lesz jobb.
Az újabb típus a 16N3. Sokan félnek tőle, de nem tudom, miért. A csavar nem tud "meghalni", a kiszereléssel is akkor van gond, ha botfejű csavarhúzót használsz, esetleg nem ismered a trükkjeit, ezért a túl feszes gázbowden miatt magas alapjáratot a levegőcsavarral próbálod állítani, jobb ötlet híján teljesen megbikázva. Na, olyankor nyalja el a csavar fejét a csavarhúzó. Én személy szerint jobban szeretem az N3 karbit, jobban szét vannak választva az egyes funkciók, szebb alapjáratot lehet vele elérni. Csak figyelni kell, hogy a súbernél tilos alapjáratot állítani, illetve van egy második, leplombált csavar is az alapjárat állítására. Ezt a két fontos dolgot sokan nem tudják, ezért utálják az N3-as karbikat (mondjuk az N1-esek tényleg egyszerűbbek ebből a szempontból).
Gyári motorra ne akarj jobbat ezeknél. Ha mégis másra vágysz, meg lehet próbálni az S53-asok Bing 17/15/1104 karburátorát. Erősebb ezzel sem lesz a motor, de ez a karbi jó 10-15 évvel fiatalabb konstrukció, kevesebb hibaforrással. Nem tud annyi helyen falsot szívni, gyakorlatilag lehetetlen rosszul összeszerelni, nem lyukad ki az úszója és - mivel nem terjedt el annyira - kevesebb hozzá nem értő Jaóskabá állítgatta el őket.
Köszi, sokat segítettél. Nézegettem ezeket az Amal karbikat is, de akkor felesleges kidobni rájuk a pénzt.
A jelenlegi karburátor annyira nem rossz, hisz az első 5 másodpercbe tudtunk alapjáratot lőni. Gázadásnál, főleg 2. és 3. után, húznám neki, de a motor nem megy, mintha fulladna. Ez lehet fars is, vagy nem kap elég benzint. Én utóbbira tippeltem, de a benzinszint jó, egy helyben gázadásnál nem fullad, jól veszi a jelet.
Teljesítménynövelés, akkor csak felfúratással érhető el (min. 60ccm)? Agyaltam 17-fogas első lánc kereken is. Lomhábban gyorsulna, viszont végre többet menne, elvileg. Ám lehet, hogy ehhez az áttételhez a gyári 50-es kevés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!