Mi az a portálhajtás?
Ebben a cikkben írnak róla: [link]
Hogy féltengelyek nélkül hajtják meg a hátsó kereket. De hogyan?
Van féltengely, nem erről van szó. Hagyományos hajtásnál a féltengely a kerék tengelyében van, annak a végére van rácsavarozva a kerék, azt' jónapot (tudom, nem ennyire egyszerű, de most maradjunk ennél). Tök egyszerű megoldás.
A portáltengely kicsit más. Itt a féltengely nem a kerék tengelyében van, hanem valamerre eltolva. A képen - ha jól sejtem, mert látni nem nagyon lehet - lefelé. A féltengelyek a keréktengely vonala alatt futnak, a féltengely és a kerék tengelye között pedig fogaskerék-áttétel van. Ezt a megoldást jellemzően alacsonypadlós buszokon használják, mert alacsonyabban mehet a féltengely, alacsonyabb a padló. De van egy fordított kivitel is: ekkor a féltengelyek magasabban mennek, mint a kerekek tengelyei, a differenciálmű nem lóg be annyira a kerekek közé. Ez terepjárókon fordul elő, a fentebb említett Unimog is ilyen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!