AM6 blokknál természetes hogy menet közben nehezen lehet üresbe tenni?
Figyelt kérdés
Ha megállok vele akkor könnyen be lehet tenni üresbe, viszont ha például behúzom a kuplungot és gurul a motor, akkor szinte lehetetlen, vagy egyesből kettesbe vagy kettesből egyesbe kapcsol át a váltó még a finom váltásra is.
Egy így a jó és szándékos konstrukció vagy váltóhiba lehet?
jan. 8. 12:48
2/7 anonim 



válasza:





Vagyis menet közben nehezen tudod kapcsolni, és ilyenkor túlváltasz? Ez nem normális, mert ha jól kiemel a kuplung, akkor elég picit megpöccinteni a váltót, és simán üresbe ugrik. Persze kell némi gyakorlat mire ráérzel. Első körben megpróbálnék egy olajcserét, esetleg egy kuplungállítást.
3/7 A kérdező kommentje:
#2 Lehet akkor csak mire ráérzek. Olajat is kap frisset.
jan. 8. 15:16
4/7 anonim 



válasza:





#3 Lehet, kell egy kis gyakorlás. Nekem mondjuk D50B blokkos a motorom, de ezt is a Minarelli készíti mint az AM6-ot, és én már szedtem szét, kapott új csapágyakat és főtengelyt. A korábbi gazdája kispórolta a blokközép tömítést, csak pasztázott mindent, én viszont vetem bele, és a váltót is kihézagoltam gyári előírás szerint. Kellett is hozzá ha jól emlékszem 0,5 mm-es hézagolólemez. Így összerakva érezhetően finomabban lehetett kapcsolni a fokozatokat.
5/7 A kérdező kommentje:
Amúgy ha szerkezeti hiba is, lehet hogy csak a kuplung nem emel ki rendesen s nem maga a váltó a hibás?
jan. 8. 15:24
6/7 anonim 



válasza:





Maguk a kapcsolókörmök egy kicsit kúpos kialakításúak, hogy menet közben összetartsák a fokozatokat, így nekem az a tippem, hogy ha nem old rendesen a kuplung, akkor a kapcsolókörmök valamilyen szinten összezárnak menet közben, és ez miatt nehezebben is tudod kivenni fokozatból, és mivel nagyobb erő kell, így könnyen túlnyomod, húzod a váltókart, és nem üresbe, hanem fokozatba kapcsolsz.
7/7 anonim 



válasza:





Szerintem a kuplung lehet berágódva. Egyébként nem a legpontosabb az am6 váltó, de azért használható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!