Jók a mopedautók? 200 ezer Ft alatt van?
15 éves vagyok és van M-es jogsim
De az autókat jobban szeretem, mint a motorokat.
Nem a 45 el van a gond, hanem a gyorsulásával.
Egyszerüen az ember nem mer lassítani, hogy ne kelljen gyorsítani.
Falura kisvárosba jó, ahol nem nagy a forgalom, de Pesten, Nyíregyházán, vagy Debrecenben részvétem, mert annyit fognak anyázni.
Két személy csak akkor ülhet benne, ha le van vizsgáztatva, rendszámos.
Mint a kismotorok, mivel a mopedautó is kismotor kategóriába
tartozik.
Ugyanakkor én úgy hallottam, hogy 2 hengeres 4 ütemű, aki látott már 1 hengeres 4 ütemű robeszt, az el tudja képzelni, mekkora 1 fos a mopedautó.
Arról nem is beszélve, hogy nem hiszem hogy 15 évesen valami hasznát vennéd.
Azt elfelejtettem írni hogy van egy Simsonom csak hát király lenne az autó is
Ha lesz B-s jogsim használhatom anyám kocsiját de jó lenne addig vmi :D
Én azt ajánlom, hogy azt a 200 ezret inkább a szimóra költsd:D
Jobban meghálálja:)
Szervusztok!
Van egy olyan érzésem, hogy mopedautó témában leginkább azok nyilatkoztak meg, akik már láttak ilyet! (vagy sem!)
3 éve vagyok mopedautó tulajdonos, így van némi rálátásom a dologra!
Mi is az a mopedautó? A törvényi szövegezés szerint: "Mopedautó:a külön jogszabályban L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár, amely zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel van felszerelve."
A technikai háttérre vonatkozóan: "a teljesítménye legfeljebb négy kilowatt, a végsebessége pedig maximum negyvenöt kilométer óránként. A jármű tömege nem haladhatja meg a háromszázötven kilogrammot."
Először is tisztázzuk: a mopedautó és az autó külön kategória! Ahol nagyon jól használható jármű a mopedautó, városi közlekedés, két személlyel, bevásárlás stb.) ott az autó már kevésbé praktikus! Fordítva meg ez úgy igaz, hogy
nagyobb távolságokra már nem érdemes mopedautót használni, sőt autópályára már fel sem szabad vele hajtani! És ha két személynél többen akarnak utazni, arra már csak az autó alkalmas! Tehát a fenti eszmefuttatás lényege, hogy egyik sem helyettesíti a másikat, akinek mopedautója van, annak célszerű normál autót is tartania!
Milyen előnyei vannak a mopedautónak a nagytestvérével szemben? Némileg kevesebb fogyasztás, tipustól, állapottól, és vezetési stílustól függően 2,5 - 3 liter között. Leginkább diesel olajból, mert ezek jórésze 400-500 cm3 közötti 2 hengeres szívódiesel motorokkal vannak ellátva. Ezek a motorok elsősorban ipari célra: targoncák és stabil gépek (pl. szivattyúk) részére lettek gyártva, a tényleges teljesítményük jóval nagyobb, mint ami a mopedautóban megengedett. A teljesítménykorlátozást gyárilag kalibrálják be. Tehát a motor legfeljebb fele teljesítményig van igénybe véve, ebből (és a diesel üzemből) adódik a strapabírósága.
Az, hogy városi közlekedésben nem gyorsul eléggé, azt csak olyan állíthatja, aki még soha nem ült JÓ mopedautóban! Tapasztalatból tudom, hogy lámpáknál, piros jelzés utáni indulásnál még soha nem hagyott szégyenben, a tempót kényelmesen fel tudja venni a közlekedés többi résztvevőivel! Bár a KRESZ előírása szerint a tervezési végsebessége 45 km/óra, (ezt egy kötelezően felragasztandó, sebességkorlátozást jelző matrica is jelzi a jármű hátulján) ennek ellenére egy jó állapotban levő mopedautó "berhelés" nélkül is símán megy 60 km/óra sebességgel. Ebből adódóan a 45 km/óra a gyakorlatban inkább 50 km/óra szokott lenni, mintegy felvéve a közlekedésben résztvevők sebességét!
A mopedautót csak egyszer kell vizsgáztatni, ezt követően kap "rendszámot" és forgalmi engedélyt. (igazolólapot) Többet nem kell sem műszaki vizsgára, sem pedig környezetvédelmi vizsgára (zöldkártya) vinni.
Nincs súlyadója, csak kötelező biztosítása, az viszont a segédmotoros kerékpárokra megállapított alacsony díjú. (Pl.: évi 2990,- Forint!)
Aki azt állítja, hogy a mopedautó felépítésénél fogva életveszélyes, az mit mond a kétkerekű segédmotorkra, és a motorkerékpárokra? Vagy netán a cabriolet tetős sportautókra!? Ilyen alapon a kerékpár is élet veszélyes jármű, hiszen ott sem védi semmi a kerékpárost, holott jó közlekedési viszonyok között azzal is lehet akár 30 km/óra sebességgel is tekerni! Egyezzünk meg: a közlekedés eleve egy veszélyes üzem! Ennek megfelelő óvatossággal kell közlekedni! Különben a statisztika semmivel sem mutat nagyobb arányú sérüléssel (netán halállal) járó baleseti arányt, mopedautó és más járművek közötti összehasonlításban!
A mopedautók legnagyobb része automata sebességváltós, nincs benne csak fék, és gázpedál! Ebből adódóan nagyon könnyű vezetni, olyan fogalom, hogy induláskor "lefullasztja" a motort, itt nem létezik!
Aki arról írt, hogy 200 eFt -os mopedautó, az eleve tévúton jár, mert egy jó állapotban levő, vizsgáztatott (rendszámos) 10 év körüli mopedautót legalább ennek a duplájáért lehetne kapni! Ha körülnézünk az E-Bay aukciós oldalakon, ott is hasonló árakat találunk. Roncsot persze lehet kapni 200 ezerért is, de arra valóban ráillik, hogy lassú, nem gyorsul, megbízhatatlan! Olyat nem is szabad megvenni, mert a mopedautókhoz az alkatrészek is aránytalanul drágábbak, és a beszerzés is körülményes!
Tehát aki összehasonlítgat a személyautó és a mopedautó között, az tévúton jár: mindkettőt más célra találták ki! Én a városba egyedül, vagy a férjemmel - barátnőmmel, soha nem mennék az Opel Caravan autónkkal, viszont az Adriára sem a mopedautóval!
Kati
előny: kis méret parkolás, fogyasztás
hátrány: lassú, lassan gyorsul, hátráltatja a közlekedés többi résztvevőjét, hangos szinte már elviselhetetlenül,hosszútávon halláskárosodást okoz,
egy kisebb baleset esetén is meghalsz annyira nem biztonságos
Egy fos az egész. Én inkább kifizetem azt a plusz 2 liter üzemanyagot de biztonságban és komfortban utazok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!