Miért mondja mindenki egy sportautóra hogy brutális amikor 30 km/h-val koccanok azt összetörik de egy Hummer H1-et szinte észre sem vesznek amikor az tényleg átmegy a kerítésen sőt gyengébb házakon más autókon is?
Tudod, amikor téged parasztnak neveznek, nem arra gondolnak, ohgy földműves vagy.
A szavaknak több jelentése van. Előfordul ilyesmi.
Ha egy sör marha jó, akkor nem a tehénre hasonlít az íze.
A brutális sportkocsi pedig azért brutális, mert nagyon erős. Érted? Nem? Így jártál.
Már megint tévedésben vagy. Egyrészt nem kell tükörsimának lennie az útfelületnek ahhoz, hogy egy Porsche 911 el tudjon közlekedni rajta - másrészt Magyarországon vannak bizony kimondottan jó minőségű utak is (arról nem beszélve, hogy PÁLYÁT említettem, nem közutat).
Persze ettől még istenítheted tovább a H1-et, sőt, kérlek, ne hagyd abba. Itt sokan igen jól szórakozunk azon, ahogy bohócot csinálsz magadból. Ne fossz meg minket ettől az örömtől!
A Hummerral az a gond, hogy mindenféle funkcionalitást nélkülöz. Kicsit mindenre jó, de igazán semmire. Ha nagy, erős és biztonságos autót szeretnék, akkor veszek egy A8 6.0 W12-est, ha terepjárót szeretnék veszek egy Nivát/Pajerot/Jimnyt, ha a tanyán akarok szállítani veszek egy pickupot. Az általad említett Hummer H1 létezik 150 és 320LE verzióban is, de az átlag polgári H1-es 200 +-10LE. Hiába erős, ha a futóműve, a kerék mérete, a gumi típusa, a felépítése és a légellenállási együtt hatója nem teszik alkalmassá komoly autópályás tempóra. Hiába tudsz bele pakolni, nyilván nem fogsz vele se cementes zsákokat, se takarmányt szállítani. Hiába "terepjáró" egy offroad pályán elvérzik. De még egy vadász sem tudja használni az erdőben, a méretei és tömege miatt.
Ergo más nem marad, mint az, hogy aki közúti, polgár felhasználásra vásárol ilyet, az egyszerűen kivagyiságból közlekedik vele.
Mindezektől eltekintve a Hummer H1 félelmetesen jó autó. Tudod mire? Amire ki van találva, vagyis katonai célokra.
El vagy te tévedve, Pistike!
Az, hogy egyszer egy tíz méteres gyorsulás után átmegy a falon, az egy dolog. Átmegy egy kamion is, vagy a platós IFA.
Ez azonban nem egyenlő a tönkremenéssel.
Nézd meg például ezt a - már tizenkét éves - anyagot az amerikai autók megbízhatóságáról:
A Hummer a legmegbízhatatlanabb. Lehet, hogy átmegy a falon, tehát péládul faltörő kosnak kiváló, azonban mindennapi használatra pocsék. Sokat érsz egy tankkal, ha két hetente vinned kell szervízbe.
Továbbá, mivel ilyen merev a kasztni, passzív biztonsági eszközökre nem költöttek: se légzsák, se övfeszitő, de még csak gyűrődőzóna sincs kialakítva. Ha véletlenül olyan falat találsz el, ami erősebb a H1-nél, akkor az agyvelődet kiskanállal szedik össze a meg sem karcolódott szélvédőről.
És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a H1 eszik 100 kilométeren cirka 20 litert, és örülhetsz, ha eléred vele a 120 km/h-s sebességet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!