Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Megéri Fiat Punto II-ből a...

Megéri Fiat Punto II-ből a gyengébb,60 lóerőset választani? Nem nagy lemondás 80 lóerőshöz képest?

Figyelt kérdés

Országúton lesz leginkább használva, 90-es tempó...néha autópálya.

Összességében 60% országút, 20-20 % autópálya és falun belül.

Sokkal nagyobb a választék a gyengébb motorból, 2002-2004 közötti benzineseket nézem.


2014. nov. 30. 16:16
 1/8 szántóvető ***** válasza:
42%

pár hónapja mentem fel pestre hármas golffal 1.4 60 le.

óra szerint 120-at tartottam mert siettem,ezt tudtam tartani 90 km-en keresztül de jobban már nem mertem nyomni.álló helyzetből megfelelően gyorsult a gázt taposva.ha megelégszel a 100 110-es utazóval akkor elgondolkozhatsz rajta egyébként felejtős.

2014. nov. 30. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
42%
Autópályára kevés a kicsi. Cammoghatsz a kamionok után. Nézd meg a fogasztásukról is az elérhető adatokat, nem biztos, hogy a kisebb teljesítményűnek kedvezőbb országúton.
2014. nov. 30. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Jártam már 45 lóerős kocsival is, a vége 155 volt, a 130-at tudta tartósan is. Méretre kb. Punto kategória volt, nem gondolom hogy a 60 LE kevés lenne.
2014. nov. 30. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Komótos haladáshoz elég a 60LE is, de akkor tényleg csak nagyon tiszta helyzetekben szabad előzésre gondolni. Én 77 lóerővel gazdálkodok, áh, fenét 4500 fölé nem pörgetem (max teljesítmény 6000-nél jön) azt néha kevésnek érzem országúton ha pl ki kell gyorsítani egy körforgalom után, vagy ha "lakodalmas menetet" kell előzni, mert egy túl óvatos vezető mögött feltorlódik pár a megengedett sebességet általában kihasználó kolléga. Én azt mondom hogy ha túlnyomórészt városban használnád, oda tökéletes a 60 lóerős, de országúton, pláne autópályán kevés. Megy 60 LE-vel is 130-at, de az már eléggé forszírozott üzem neki. Ebben a tekintetben a +20 lóerő sem jelent nagy különbséget, de az alkalmasabb a 2 közül.
2014. nov. 30. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Igen, én is 80-hoz húzok inkább, bármikor adódik olyan helyzet, a +20 lóerő jól jön. Na meg fogyasztásba nem látok kirívó különbséget, nyilván gyengébb motort ha hajszolok az is bekajál annyit. Köszi hogy válaszoltatok, segítettetek!
2014. nov. 30. 19:37
 6/8 anonim ***** válasza:

Négyes, azt nem mondtam egy szóval sem, hogy azt a 45 lóerőt nem kellet elforgatni sokszor a pirosba, mert el kellett...


Egy kis videó arról, hogy mire elég 52 lóerő:

[link]

2014. nov. 30. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
#6: Azért a versenypálya némileg más mint a való élet, előbbinél nem akkora gond ha megkotlik a technika, mert legfeljebb elkönyveli az ember hogy a hobbi az egy ilyen dolog, de ha valahol az autópályán áll be a motor úgy hogy az embernek valahová oda kéne érnie belátható időn belül az már nem szórakoztató egy cseppet sem. Szóval autópályán, meg úgy egyébként a hétköznapokban nem érdemes feszegetni a downsizing alsó határát.
2014. dec. 1. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Az említett 45 lóerős kisautót előttem városban használták, ott is komótosan. Iszonyatosan el volt lustulva, tétova gázreakciók, stb.

Egy Bp-Győr-Bp etap végig negyedikben, "tégla a gázon" üzemmódban, kb. másfél óra alatt csodát tett. Felélénkült, nem lett semmi baja.

Attól sem volt baja, amikor a 840 kilós autóval egy 1700 kilós megkotlott német bálnát vontattam 30 kilométeren át, végig kettesben, 60-70 közötti tempóval. Hűtővíz végig 92 fokon, igaz megevett 20 liter benzint ezen a szakaszon. Szóval ha van kenés, van hűtés, önmagában a maximális teljesítménytől nem lesz baja egy motornak.


Sokszor felhoztam már példaként azt, hogy 1993-ban a Rábaringen 100 000 km-t tettek bele egy Toyota Carinába gyakorlatilag végig padlógázon. Semmi baja nem lett a motornak.

2014. dec. 1. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!