A dízel motornak mik az előnyei, és a hátrányai?
Legnagyobb előnye a fogyasztás nyilván, de én ettől függetlenül sokkal jobban szeretem a dizel karakterét, vagyis hogy alacsony fordulattól már van ereje, és nem kell visszaváltani, hogy igazán meginduljon. Egy dizellel már 2000-2500-as fordulaton is lehet haladósan menni, gyorsulni, igy még a fogyasztás is nagyon alacsony marad, a benzinest kell nyomni legalább 3-4 ezerig, de akkor már zabál, és úgysem nyomod neki, mert sajnálod. És a dizellel ha megyek pályán 160-al, akkor nem pörgi szét magát, és 7 litert eszik, mig a benzines legalább 10-et.
Tudom, vannak a turbó-benzinesek, amik valóban agyonverik a dizelt, alacsony fordulatról húznak, és 6 ezerig meg sem állnak. De hiába, ha sokkal többet eszik, mint az ugyanolyan dizel, ráadásul legalább annyira komplikált a felépitése és olyan drága alkatrészei vannak, mint a dizelnek.
Szóval ha józan ésszel gondolkozol, akkor sehol sincs előnye a benzinesnek, max kisautók esetében.
De a valóság, hogy nekem is van egy 200 lovas benzinesem a dizel mellett :D
Hülyeség hogy a benzinesnek nincs előnye. Kis távokra sokkal jobb mert ugyan a hideg üzem nem kíméli az autót, de kevesebb kárt tesz a benzinesbe mint a dízelbe.
Másik előnye hogy alacsonyabb a vételára, egyszerűbb a felépítése.
ON: A dízelnek sok előnyét felsorolták előttem, annyit még hozzátennék hogy aki 1 autóba legalább 3-400.000km-t beletesz annak érdemes dízelt vennie mert tovább bírja. Ennyit egy hétköznapi ember aligha megy 1 autóval. Én még 40 év alatt se megyek ennyit saját célra. A vállalkozók meg a munkájuk miatt 8 év alatt mennek ennyit, aztán vesznek másik autót.
Igazából az előttem szólóak mindent felsoroltak amit én is tapasztaltam.
Én mindig is benzines autót vezettem mióta jogsim van már több mint 5 éve, eddig benzines F astrát vezettem többnyire és benzines Fiat Ducato-t ami céges járgány volt azt ritkábban vezettem, csak akkor amikor a sofőrt helyettesítettem a munkahelyemen de az is benzines volt, meg persze időnként nagyapám régi típusú Swiftjét is vezettem.
Most fél éve cseréltem le az F atsrám G astrára ami igaz dízeles, pedig eleinte nagyon kételkedtem a dízelautókba ugye az egyik nagy hátránya a hideg indítás, meg nekem olyat is mondtak hogy jóval drágább az alkatrész mint a benzineshez. Persze az Opelhez szerencsére elég olcsóak az alkatrészek még a dízelhez is, igaz sajnos a a hidegindítás okoz némi fejvakarást mert nekem a kereskedő srác mondta hogy ha nagyon nagy hideg van tehát 0 fok alatt vagy plusz 3 körül akkor azért járassam 3-5 percig és ne nyomkodjam a gázpedált meg semmit hogy szépen betudjon melegedni. Persze ő mondta hogy azért az üzemi hőmérsékletet illene elérnem hogy az alkatrészeket ne rongálja annyira, de ahhoz képest hogy alacsony fordulatszámnál is megy mint a rakéta meg az elindulásnál sem kell azt a játékot eljátszani hogy lassan indulva gázt nyomva lassan fokozatosan fel engedni a kuplungot dolgot, hanem itt lassú kuplung felengedés mellett jobbára hozzá se kell érni a gázpedálhoz ha indulni akar az ember, persze emelkedőn kell némi gázt adni rá, de nem olyan vészes, tolatás esetében jobbára nem is kell hozzáérni a gázpedálhoz tapasztalataim szerint, meg ugye a fogyasztása hogy nagyon alacsony szintén jó. Bár városi közlekedésre nem igazán alkalmas arra még ott a benzines F astrám amit még nyárig megtartok mert igaz az a család autója tehát közös de jobbára csak én használom így a műszaki lejártáig biztos megmarad igaz hogy az egy benzintemető, de városon belül, munkába járásra, meg pár apróbb utakra kiválóan ketyeg még a mai napig is. Sajnos nagyon fog fájni érte a szívem de annyira lelakott autó lett hogy már másfél éve nem költök rá ha nem muszáj mert az utolsó műszakin már mondták hogy még átengedik mert még éppen hogy megfelel de gondolkozzak el a 2 év alatt hogy vagy lecserélem vagy felújítom jó sok pénzért, ami így sem éri meg, mert a motorja már nem igazán bírja, és eléggé zabálja a benzint.
A hátrányokkal kezdem!Az ilyen autónak az a jó,ha legalább min:10 km-ert mégy vele.A felújítása,cseréje a főbb alkatrészeknek csillagászati áru!!!A szerelési díj is drága.Egy olajcsere legalább 10.000 ft-tal drágább,mint egy benzinesnél.
Előny:hosszútávon kedvező fogyasztás.Egy jól karbantartott TDI,a többszörösét lefutja,mint egy benzines.
Ha egy konkrét típus "szerelmese"vagy,és van még legalább annyi zséd,mint amennyibe kerül;akkor vágj bele!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!