Mik az előnyei és a hátrányai a benzines ill. dízeles autónak?
Értem ezalatt:
- fogyasztás
- vezethetőség
- költségek
- kényelem
stb.
/*Dízeles nincs, csak dizel...*/
Dizel előnye: Nyomatékos, alacsony fogyasztás, megbízható.
Hátrány: Sokaknak túl hangos, turbónál vigyázni kell hogy hidegen ne pörgessük annyira...
Benzines előnye:lehet pörgetni, gyorsabban melegedik.
Hátránya: Dizelhez képest magasabb fogyasztás, nem olyan nyomatékos, gyengébb érzetet kelt.
Én egyértelműen a dizel motor mellett voksolok :)
A vezethetőség és a kényelem nem a motortípustól függ. Máshol vannak a különbségek.
A benzinesek egykoron olcsóbbak és egyszerűbbek voltak dízel testvéreiknél, ma már mindkét motortípus egyaránt borzasztó bonyolult. Igaz, a dízelek még most is drágábbak, mint a hasonló méretű, teljesítményű benzinesek. A dízelmotorok fogyasztása kedvezőbb, elméletileg olcsóbb lenne őket tankolni, de a mostani üzemanyagárak mellett ez nem biztos. A régi, mechanikus adagolós dízelek viszont jobban viselik az alternatív üzemanyagokat (amikről inkább nem írok, mert lassan már az is jövedéki bűncselekmény, ha csak megemlítem).
A dízelek hosszú távú utazásokra jobbak, kevesebbet forog a motor, nem eszik annyit az autó, nyomatékosabb az erőforrás, nem kell minden emelkedőn visszakapcsolni. Rövid távokra viszont a benzines jobb, mert gyorsabban melegszik fel (főleg az új, közös nyomócsöves dízelek gyengék ebben) és kevésbé érzékeny a hőmérsékletre (azért a dízel nagy hidegben eléggé küzd a beindulásért). A karbantartási költségek terén a dízelt tartják vészesebbnek, mert a common-rail rendszerű adagolókban sok méregdrága, különleges alkatrész van, ami véletlenszerűen adja meg magát. A mai szívóbenzinesekkel szemben ez tényleg így is van (azok jóval egyszerűbbek), de az egyre jobban terjedő turbós, közvetlen befecskendezésű benzinmotorok már itt is beérték a dízeleket.
Használt autók terén érvényesek még a régi tradíciók: hosszú utakra csak dízelt, városi használatra benzinest. Bár ezt felborítja, hogy ezt általában a korábbi tulajdonosok is tudták, ezért sokat nyüstölték a dízeleket és általában a drágább javítások előtt szokták eladni őket, visszatekert órával. Aztán meg lehet csodálkozni, hogy szakad a vezérműszíj, mert nem bírta ki a tuning miatt nagyobb teljesítménnyel dolgozó PD-elemet, szétpereg a kettőstömegű lendkerék, meghal a turbó csapágyazása és a tuningbox miatti kormolás jóvoltából a kipufogó olyan belülről, mint a gyárkémény (na, nem az átmérője miatt). Szóval csak óvatosan a használt modern dízelekkel!
A benzinesek sokkal kevesebb nagy meglepetést tudnak okozni használtként (és itt jönnek majd a szakértők, akiknek már a nyolcadik használt dízel Passatjuk van és semmi baja félmillió kilométer után sem, bezzeg az ismerőse egyszer vett Swiftet, rögtön el is romlott), ebből a szempontból kicsit jobbak.
Ha pedig új autóról van szó, akkor is érdemes a használattól függően választani. A megbízhatóság ma már mindkét motortípusnál kérdéses...
Dízel hátránya.
Megbízhatatlanabb mint a benzines.
Nagyobb hibalehetőség a sok bisz-basz alaktrész miatt, illetve turbó miatt.
Erősen környezetszennyező, főleg a modern dízelek.
Alacsonyabb fogyasztás a benzineshez képest, ami sok esetben nem hozza be a magasabb vételárából származó különbséget. Új autónál.
A dízelt gyorsnak érezzük de valójában a legújabb 2.0 tdi passat sem gyorsul 9.8-nál hamarabb 100-ra.
FORD Mondeo 2.0 Ghia (2008-2010) (benzines)
0-100-ra 10 másodperc.
"Megbízhatatlanabb mint a benzines. "
Ha nincs karbantartva, persze.... Egy szívó benzinhez képest megbízhatatlanabb...
"Nagyobb hibalehetőség a sok bisz-basz alaktrész miatt, illetve turbó miatt. "
Lásd feljebb...
"Erősen környezetszennyező, főleg a modern dízelek. "
Őszintén, hülye vagy? Pont, hogy egy régi dízel Golf II sokkal több káros anyagot bocsátót ki, abban semmi DPF nem volt....
"Alacsonyabb fogyasztás a benzineshez képest, ami sok esetben nem hozza be a magasabb vételárából származó különbséget. "
Hidd el, behozza az, főleg hogyha nem Budapesten járkál 10 km városban.
"FORD Mondeo 2.0 Ghia (2008-2010) (benzines)
0-100-ra 10 másodperc."
Gratulálok, fogyasztása pedig jó estben 8L, átlagban 9,16. (spritmonitor.de)
Skoda Fabia 1.9 TDI (2007) 10,7mp 0-100ra, pályán 4,1L, városban max 6L/100km.
Ennyit erről.
Ugy tudom van gyári gázos , talán az opel csinált. De átalakítva skoda fábiát is vehetsz újonnan.
Környezetbarát, viszont ki van tiltva a mélygarázsokból és a parkolóházakból.
Nagyobb fogyasztásra lehet számolni kb 10%, a gyárilag gázra épített motoroknál ez nincs meg mert ott kihasználják a gáz magasabb kompressziótűrését.
"Dízel sokkal büdösebb, és lomhább."
Itt is, régen a GOLF GLD nél talán, ma már egyáltalán nem igaz ez.
Manapság már a régi tények nem állják meg a helyüket. Egy 4ütemű Otto-motor is van olyan bonyolult, mint egy 4T Diesel erőforrás. Mindkettő esetén horror az alkatrészek ára. Már csupán az az örökérvényű szabály maradt, hogy hasonló teljesítményért cserébe Diesel-motornál jobban a pénztárcánkba kell nyúlni az autó vásárlásakor(300-1,1milli forinttal drágább), viszont cserébe kevesebbet fogyaszt. Benzinmotoroból olcsóbban kap az ember hasonló teljesítményűt, de hosszú távon nem kifizetődő(értsd: évi 20-30 ezer km után már a Diesel jobb választás, visszaa jön az ára)
Sport célokra is inkább a 4T Otto-motor a jobb. Pörgősebb, könnyebb hozzányúlni. Diesel motor pedig nyomatékos, de cserébe le kell mondanunk a nagy teljesítményről(bár manapság már ez sem teljesen igaz).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!