Mik az előnyei és a hátrányai a benzines ill. dízeles autónak?
Értem ezalatt:
- fogyasztás
- vezethetőség
- költségek
- kényelem
stb.
Manapság már a régi tények nem állják meg a helyüket. Egy 4ütemű Otto-motor is van olyan bonyolult, mint egy 4T Diesel erőforrás. Mindkettő esetén horror az alkatrészek ára. Már csupán az az örökérvényű szabály maradt, hogy hasonló teljesítményért cserébe Diesel-motornál jobban a pénztárcánkba kell nyúlni az autó vásárlásakor(300-1,1milli forinttal drágább), viszont cserébe kevesebbet fogyaszt. Benzinmotoroból olcsóbban kap az ember hasonló teljesítményűt, de hosszú távon nem kifizetődő(értsd: évi 20-30 ezer km után már a Diesel jobb választás, visszaa jön az ára)
Sport célokra is inkább a 4T Otto-motor a jobb. Pörgősebb, könnyebb hozzányúlni. Diesel motor pedig nyomatékos, de cserébe le kell mondanunk a nagy teljesítményről(bár manapság már ez sem teljesen igaz).
"Megbízhatatlanabb mint a benzines. "
Ha nincs karbantartva, persze.... Egy szívó benzinhez képest megbízhatatlanabb...
Mit tartasz karban egy olyan motoron ami 2000 bar felett porlaszt? Semmit. max jó minőségű gázolajat veszel bele. turbó, DPF, nagynyomású szivattyú, piezoinjektoros befecskendezés. Ezeken mit tartasz karban? A turbónak max adsz rendszeresen friss olajat ennyi.
"Erősen környezetszennyező, főleg a modern dízelek. "
Őszintén, hülye vagy? Pont, hogy egy régi dízel Golf II sokkal több káros anyagot bocsátót ki, abban semmi DPF nem volt....
Mivel nagyon magas nyomáson porlaszt ezért a porlasztott részecskék is igen kicsik lesznek, elégés után pedig még kisebbek a koromrészecskéik. Ezeket egyetlen ma létező szűrővel sem képesek megszűrni. olyan aprók hogy a tüdő sem képes megfogni őket, szabadon vándorolnak a testedben. Ezért sokkal rákkeltőbb mint a "régi" dieselek amik alacsonyabb nyomáson dolgoztak. Bármikor bárki utána nézhet. Persze a dízelt dicsérők soha nem fognak. Negatív dolgot nehogy már mondjanak!
"A modern dízelekről elmondható, hogy a veszélyes részecsketartományban nagy(obb) az emissziójuk, és nemcsak a régiekhez képest. De az emberek többsége mégis az öt érzékszervére alapoz, nem tapsolnak meg soha egy kormos dízelt. A DPF már elérte leglátványosabb célját: a füst láthatatlan."
"Ezeket figyelembe véve az autógyártó csak akkor fog dollármilliókat fektetni további fejlesztésekbe, ha az emissziós normákba foglaltatik a részecskeméret is. Addig még hány év telik el? Hány nagyvárosi ember kaphat még rákot?"
Ennyit rólad.
Mert ugye azt nem várhatom el egy "okostól" hogy meghátráljon.
"Mit tartasz karban egy olyan motoron ami 2000 bar felett porlaszt? Semmit. max jó minőségű gázolajat veszel bele. turbó, DPF, nagynyomású szivattyú, piezoinjektoros befecskendezés. Ezeken mit tartasz karban? A turbónak max adsz rendszeresen friss olajat ennyi."
A befecskendező normális esetben 300e km legalább kibír, én több esetet láttam már, mikor egy PD elem 800e kibírt. Csak ügye nem a magyar piacból kell kiindulni, ahol az állítólagosan 120e futott autó valójában már 400e nél jár, olajcsere csak részben, 300 Ft os sutyiban kapott gázolajat tankolva...
A te általad felsorolt elemek közül nekem pl. még sosem volt gondom egyikkel sem.
A rákkeltő dizel elméletedhez pedig csak annyit fűznék hozzá, hogy a te általad beillesztet idézet egy EGYSZERŰ MAGYARtól érkezett, egy totalcarhoz beküldött levél írójától származott. Nagyon hihető forrás...
Belátom, a benzines ebből a szempontból jobb, de ennyire azért nem rossz a helyzet...
Őszintén, ha annyi ember kapna tüdőrákot, szerinted még lenne dízelautó az utcákon?
Nem vagyok benzinellenes, de nem szeretem mikor lehurrogják a dízelt, részben alaptalanul.
"Legalábbis többre tartom mint azokat a papagájokat akiket azért alkalmaz egy gyár hogy a motorjukat/ autóikat fényezze. "
Nem alkalmaz senki, csupán személyes tapasztalat.
Az, hogy odajárt e, senki nem bizonyítja. Ha a kutató labor vagy intézet maga adta volna ki a cikket, hihetőbb lenne...
Németországban az autók 70% (ha nem több) dízel. Mégsem tudok róla, hogy ott nagyobb lenne a tüdőrákban szenvedők száma.
De ennek a vitának túl sok értelme nincs, te sosem fogsz dízelt venni, én meg maradok annál, illetve benzin/gáz(esetleg dizel/gáz), ha nagyon elszabadul a gázolaj ára...
A dízel motorok egyáltalán nem erősebbek a benzineseknél, egyszerűen csak az átlag ember annak érzi őket a motor karakterisztikája miatt. Alul, korán megjön a nyomaték, majd ahogy felépül a turbónyomás - jó esetben - lórúgásszerűen jön a tolóerő...ez persze már függ az adott motortól is, a legkisebb dízelektől nyilván ne várjon csodát az ember. Na és ez a jellege a modern turbódízel motornak az, amitől a szomszéd Józsi bácsi sokkal erősebbnek, faszántosabbnak érzi, még akkor is, ha hamis az érzet.
Szal az átlag dízelb*zira jellemző átlag forgatókönyv valahogy úgy néz ki, hogy valami régi szakadt 1.2-es 1.6-os szívóbenzinesből átül egy 1.9-es tádéba, aztán szanaszét zengi az örömódát, hogy nagyobb a blokk, jobban is megy és még kevesebbet is fogyaszt...ami igazából stimmel is, csak azt felejti el, hogy egy 1.9-es turbó benya meg 200-250 lóerő, és nyomatékban is ott van simán az 1.9es tádé szintjén.
Más kérdés, hogy az embernek mindig a fogyasztás lebeg a szeme előtt, és ha az ultramodern tádéja a műszerfalon pillanatnyi fogyinak 6.5 litert ír, akkor már megvan a katarzis, és az önigazolás, miszerint jó ötlet volt dízelt venni.
Szóval ja, leginkább attól függ, h mire kell, továbbá h mire vágysz, milyen jellegű autót szeretnél, mennyi pénzed van rá, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!