Mik az előnyei és a hátrányai a benzines ill. dízeles autónak?
Értem ezalatt:
- fogyasztás
- vezethetőség
- költségek
- kényelem
stb.
Van értelme mert még kíváncsibbá tettél engem a dízelekkel kapcsolatban. Megpróbálok keresni egy valós mérési eredményt amit nem egy uj autónál , hanem egy kb 100 ezret futottnál mértek.
Addig továbbra is kerülni fogom a műhelyt ha egy dízel autó fog ott ketyerészni.
Aminek nincs értelme az a másik ember lehülyézése.
Én is magyar vagyok és nekem is remek szókincsem van káromkodást illetően.
Ja, és egyébként csak megsúgom, hogy a direkt befecskendezős benzin motorok szintén emittálnak mikro / nano részecskéket
"A direkt befecskendezős benzin motorok szintén emittálnak mikro / nano részecskéket."
"A cikkben is leírt logika alapján vélhetően igaz, de nem tudjuk, hogy ugyanannyit-e, vagy kevesebbet és mennyivel kevesebbet. Tekintettel arra, hogy a benzin alapvetően tisztább szénhidrogén, mint a dízel, azaz eleve nincs benne annyi korom. A NOx szennyezése is töredéke a dízelnek, a premium benzinek között pedig olyanok is vannak, amelyben szinte elhanyagolható az aromás szénhidrogén-arány a dízelhez képest.
A rákkeltésben pedig a mikroszennyeződésen kívül a NOx és az aromás szénhidrogének - régóta ismerten - dobogós helyezettek..."
Én is elolvastam a hozzászólásokat. De hát ezeket is csak "egyszerü" emberek írták.
A benzines: nyomatékszegény, nagy fogyasztású, nehéz eladni.
A dízeles: nyomatékos, gazdaságos, könnyű eladni. (nincs a motorjával több baj mint a benzinessel. Ezt csak a benzinesek terjesztik!)
Nyomatékszegény a benzines meg nagy fogyasztású? Mikor a barátom (akit sikerült lebeszélnem egy kereskedő által kínált dízel Ford Mondeoról ,amiben természetesen 130 ezer kilométer volt) megvette a 2.2-es Opel Vectra C-t és meglátta a fogyasztási értékeket,majd le..opta magát a gyönyörtől. Neki meg a dízeles kollégái tömték tele a fejét a "benzintemetőkkel".
Ez a "nyomatékos dízel" meg mire való nektek a hétköznapokban? Megértem ha lószállító trélert húzol vele, vagy ha az Andokban laksz.
A "nem kell visszaváltani előzéskor" indoklást sem értem. 70-el mész,5-vagy 6-otidkban (váltótól függően) úgyis visszaváltasz dízelnél benzinesnél egyaránt. Kivéve ha bőven van időd előzni.
Ami egy dízelben jó az a fogyasztása. Persze ezt a "nyomjad neki Józsi úgyis dízel keveset fogyaszt! Chippeltesd fel 250 lóerőig!" Had olvadjon a dugattyú (nissan navara)
"+A benzinesek másfélszer annyi káros anyagot bocsájtanak a levegőbe mint a dízelek. Ezt sok benzintemető tulaj nem akarja megérteni de így van!"
Te meg azt nem bírod megérteni, hogy szimplán hülye vagy.
"A benzines: nyomatékszegény, nagy fogyasztású, nehéz eladni.
A dízeles: nyomatékos, gazdaságos, könnyű eladni. (nincs a motorjával több baj mint a benzinessel. Ezt csak a benzinesek terjesztik!)"
Te meg a másik. Kezet is rázhattok igazából.
Amúgy ez annyira egyszerű, csak sok ember még mindig nem érti. Dízelt az vegyen, aki évi legalább 30-40 ezret belerak, de még jobb ha ilyen 50-60 felett, netán még többet. Akkor ugyanis amit hosszútávon megspórol az üzemanyaggal (ami egy modern benzines és egy modern dízel esetén ma már nem túl nagy különbség), az pár év alatt visszahozhatja a vételárbeli különbséget (ami manapság szintén nem nagy igazából, vagy nincs is, vagy előfordul az is olykor, hogy a benzines a drágább), és a szervizköltségben jelentkező különbséget is.
(itt halkan megjegyzem, csak hogy tiszta víz legyen a pohárban, hogy a modern, közvetlen befecsis turbóbenyáknak semmivel se kisebb a szervizköltségük mint a dízeleknek, ez igaz, de azért ma is lehet még kapni egyszerű, szívóbenzin blokkokat, amelyek esetén viszont k*rvára igaz ez az állítás még mindig!)
Szal aki városban prüntyög meg évente 1-2x elszuttyog a párszáz km-el arrébb élő rokonokhoz, vegyen szívóbenzines, egyszerű motorkonstrukciójú autót. Ne legyen alulmotorizált (1,5 tonnás testhez ne párosuljon 80, meg 120 nm) és akkor NEM fog sokat fogyasztani, a fenntartása olcsó lesz, és a vételára sem lesz csillagászati.
Aki meg napi több száz km-t pályázik, nyilván vegyen dízelt, lehetőleg abból is vmi kiforrott szériát, ami már bizonyított, hogy jó karbantartás esetén nem dobja fel a pacskert túl hamar.
Ja, és leszünk szívesek kollektíven befejezni az óratekergetést, így nem lesznek majd 100 meg 150 ezernél a belüket kiköpő autók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!