Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem provokatív kérdésnek...

Nem provokatív kérdésnek szánom! Tényleg érdekel. Rossz az autóm, hogy a benyán és ablakmosón kívül egyik üzemanyagot sem kellett még utánatöltenem 7 év alatt?

Figyelt kérdés
Cserélni igen, de rátölteni semmit. Egyik olaj sem fogy, s a hűtőfolyadék sem. Sok kérdés szól ezekről, s meglepődve látom a megnyugtató válaszokat, hogy ennyi fogyás oké, annyi fogyás nem gond stb.
2015. jan. 16. 14:58
 1/7 anonim ***** válasza:
55%

Most én mit szóljak? Egy év alatt 50.000 km-t tettem a Golf IV-mbe, ráadásul TDI, és én se öntök bele semmit. Gyakorlatilag egy csepp olaj nem fogy belőle. Hűtővíz is ok. Ablakmosó folyadék meg tankolás és kész, ráadásul igen jól is eszik szerintem.


De VW és TDI ez itt maga a sátán:D

2015. jan. 16. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
45%

Mégis kit tudnál "provokálni" ezzel a kérdéssel?

A Skoda 120L tulajt,aki 1000 km-ként tölt rá 1 liter olajat? xD

Örülj neki hogy ilyen autód van!

2015. jan. 16. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
45%
És most mit vársz?Mit lehet erre válaszolni?vagy most velőig kéne hatódnom hogy neked egy ennyire szipi-szupi autód van?
2015. jan. 16. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem rossz az autód, így kell működnie.


#1:


Nem a TDI a sátán, hanem az a sok furkó sztrítrécsör taknyos kölyök, akinek az kell, hogy füstöljön mint állat, sípoljon a turbó, és váltáskor szóljon a lefúvószelep!


Tiszta '80-as évek, amikor az ezerkecskére rátolták a Koppány dobot, aminek csak annyi előnye volt, hogy a kocsmában hallották ha elindult a falu másik végéről, aztán mire felért, addigra kitöltötte a csapos a VBK-t.

2015. jan. 16. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Hűtőfolyadék az néha szorulhat kisebb pótlásra, nálam kb 2 évente kell (oh..) egy decit ráönteni (szeretem ha a max jelnél van a szint). A fékfolyadéknak nem szabad fogynia, már ami a mennyiségét illeti, DE a szintje csökken, ahogy a fékbetétek kopnak úgy egyre kijjebb kerülnek a fékdugattyúk és több folyadékot vesz fel a rendszer, de ezt utántölteni nem szabad, mert fékbetétcserekor a visszanyomott folyadék nem tud hová menni, szétnyomja a tartályt.
2015. jan. 16. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

"Mégis kit tudnál "provokálni" ezzel a kérdéssel? "

Igazad van, kihagytam egy lényeges elemet. Egy "szaros" Ignisről van szó, ami nem is autó.

2015. jan. 16. 23:27
 7/7 anonim ***** válasza:

Szerintem ezt mégis provokatív kérdésnek szántad. Egy normális fiatal autóban nem fogy az olaj, a hűtőfolyadék...

A Suzuki motorjairól mindenki tudja, hogy igénytelenek de jól összerakott és megtervezett erőforrások, ha 7 év alatt nem hajtottál bele 300 000km-t akkor nem kellene, hogy egye az olajat.


Viszont most akkor szét kell választanunk a dolgokat. Egy sima szívó benzinnél normál használat mellett nem is nagyon lép fel olyan körülmény, ami pl adna az olajnak rendesen. Egy feltöltött nagyobbacska teljesítményű benzinesnek viszont már gyakrabban odalépnek és ott már másabb a helyzet. Akármilyen hiperszuper olajat fogsz beleborítani, amikor felizzik a turbó, akkor az valamennyit úgy is megsüt. Akárcsak a VGT-t dízelek esetében, a folyamatosan 100 000rpm felett forgó turbó azért ad az olajnak. Ezeknél a motor egyes részein felléphetnek "extrém" körülmények, ami miatt fogyhat olaj. Normális használatban ennek a mértéke elhanyagolható, de ha rendszeresen lámpától lámpáig taposod a Lancer Evot... ( igaz itt hozzá kell tenni, hogy ebben az esetben illene nem "közúti" használatnak megfelelő olajcsere intervallumban gondolkodni... ).


Nekem is fogyott egy minimális olaj a twin turbo benzinesemből, igaz autópályán azért haladósan volt használva. Ahol meg két turbót kell kenni...


Nyilván a fentebb leírt jelenség az adott körülmények között normálisnak számít, mert olyan olajat még nem nagyon gyártottak ami kibírná azt a pár száz fokot, ami a turbóban előfordul. Ilyen nincs egy sima Ignisnél-főleg ha benzines.


Egy másik megközelítés: szerinted szuper, hogy nem fogy a hűtőfolyadék az Ignisből. Szerintem meg az keni a vízpumpát, ezért én két évente cserélem :D ( bár nem tudom a leírásban lévő csere nálad erre is vonatkozik-e). Ahogy a fékfolyadékot is szoktam cserélni...

2015. jan. 17. 03:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!