Motorosok! Mennyire nehéz úgy lerakni az A-t, hogy már van B jogsim? Lent kifejtem.
A leírt szabálytalanságok azok közé tartoznak, amelyekért simán megbuktat egy szigorúbb vizsgabiztos.
Kategóriától függetlenül, a vizsgázóktól a rutin hiány miatt is követelik meg a szabályok szigorú betartását.
Oktatókkal beszélgetve, ők is beismerik, hogy bizonyos helyzetekben, amikor senkit nem veszélyeztetnek, tudatosan sértenek szabályokat, nem mennek 30-al ott, ahol kint van a tábla, de értelme nincsen, átlépnek záróvonalt - a szabály, hogy soha, senkit nem veszélyeztetve.
A vizsgán viszont nincs engedékenység, ott szigorúan be kell tartani a szabályokat, nem mentség, ha azért nem áll meg a tanuló nullára a Stop-táblánál, mert látta, hogy nem jön senki - ugyancsak buktathatnak záróvonal érintésért, sebesség túllépésért, vagy akár fejfordítás elmulasztásáért is... a vizsgabiztos jóindulatán múlik, ha elnéz ilyen hibát olyan esetben, amikor nem volt veszélyeztetés, veszélyeztetés esetén meg biztos a bukta.
A sárga lámpás szituációk külön kategóriát képviselnek a vizsgán: sárgán át kell menni, hogy ott már biztonsággal megállni nem lehet (tilos hirtelen fékezni), de köteles megállni a tanuló, ha féktávolságon kívül kapja a sárgát, s ennek megítélése szintén a vizsgabiztos kompetenciája.
Hasonló a helyzet kijelölt gyalogos-átkelőhelyeknél: itt a gyalogosnak kiemelt elsőbbsége van, az átkelésben még zavarni sem lehet, viszont hiba az is, ha lecsalogatod a gyalogost a járdáról.
A vezetési rutin előny, nem most kell megtanulnod figyelni, a vezetés tanulásnak legnehezebb része a figyelés megtanulása.
A szabálykövető vezetésre viszont a vizsgáig rá kell erőszakolnod magad - ez sokkal könnyebb, mint a figyelést megtanulni.
Köszönöm!
Igazából egy nyarat jártam 150-es nagyrobogóval (öö izé khm khm segédmotorral :D ), szóval valamilyen szinten a forgalomba motorozás sem idegen, de azért egy robogó vezetéstechnikailag nem igazán motor. Azt mondjuk mindenesetre megtapasztalhattam, hogy a motorosokat mennyire nem veszi észre a sok vakegér -.-
Amúgy autó után a motor kezelésére (lábbal váltás-kézzel kuplungolás) nehéz átszokni? KRESZ-em már megvan, szimulátorral mentem egyszer a suliba, de azt nem nevezném motorozásnak :D
Azért van különbség: a legtöbb nagyrobogó automata (amihez nekem volt szerencsém).
A váltástól sem kell megijedni; alapvetően ugyanazt a metodikát követed, mint az autó esetében. Eleinte szokatlan, de ha megijedsz (vagy bizonytalan vagy), akkor inkább kuplungolj alá a történetnek, minthogy földhöz vágjon. Idővel - ha már megszoktad - már menni fog az, mint a karikacsapás! ;)
Igen, sok a vakegér autós... de ezért van a mocidon hangos kidörrentő, hogy a sminkelő útakadály mellé érve köszörülj egyet a szelepek torkán... :D.
Ez a sminkelő útakadály fölött nem tudtam szó nélkül elsiklani... :D
Nő létemre nagyon röhögtem rajta... :D
Én vigyázok rátok... <3
28/N (motoros lélek 4 keréken)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!