Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorosok! Mennyire nehéz úgy...

Motorosok! Mennyire nehéz úgy lerakni az A-t, hogy már van B jogsim? Lent kifejtem.

Figyelt kérdés
Úgy értem a nehezet, hogy idestova 6 éve van B kategóriám. Nem arcoskodok, hogy profi sofőr vagyok, de ki merem jelenteni, hogy dinamikusan, totojázás nélkül eljutok A-ból B-be. Namost, ha motorra ülök, mennyire lesz nehéz visszaállni a merev szabálykövetésre, amik fölött az ember amúgy rutinból már elsiklana? Ilyenekre gondolok, hogy 30-as táblánál nem megyek már 30-al, STOP táblánál, ha belátható az út és nincs keresztforgalom, nem lassítok állóra, sárgán átcsusszanok, stb. Jó persze tudom, ez agyban dől el, de azért a sok éves beidegződések megvannak. Értelmes válaszokat kérnék, okoskodást, kioktatást nem. Köszönöm!

2015. jan. 16. 11:00
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem nem a szabályok követése lesz a problémád motoron hanem maga a motor viselkedése. Eleve több hatás ér ha motoron ülsz ( fúj a szél, rád esik az eső stb ) és a motor úgy egyébként másképp viselkedik mint az autó, egy vezetési hibát kevésbé tolerál. ( Kocsival könnyebb korrigálni egy padkára futást, vagy egy elnézettk kanyart ). Szóval szerintem az elméleti résszel és a közúti szabályokkal nem lesz gondod, inkább vezetéstechnikai dolgokra kell felkészülnöd.
2015. jan. 16. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Nem lesz gond. Eleinte már 30-as tempónál is besz*rsz. A képzés végére sem fogod megszokni a 60-as tempót, így nem nagyon fogod túllépni a sebességhatárokat. A többi szabálytalanságot meg könnyű elkerülni.
2015. jan. 16. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

A leírt szabálytalanságok azok közé tartoznak, amelyekért simán megbuktat egy szigorúbb vizsgabiztos.

Kategóriától függetlenül, a vizsgázóktól a rutin hiány miatt is követelik meg a szabályok szigorú betartását.

Oktatókkal beszélgetve, ők is beismerik, hogy bizonyos helyzetekben, amikor senkit nem veszélyeztetnek, tudatosan sértenek szabályokat, nem mennek 30-al ott, ahol kint van a tábla, de értelme nincsen, átlépnek záróvonalt - a szabály, hogy soha, senkit nem veszélyeztetve.

A vizsgán viszont nincs engedékenység, ott szigorúan be kell tartani a szabályokat, nem mentség, ha azért nem áll meg a tanuló nullára a Stop-táblánál, mert látta, hogy nem jön senki - ugyancsak buktathatnak záróvonal érintésért, sebesség túllépésért, vagy akár fejfordítás elmulasztásáért is... a vizsgabiztos jóindulatán múlik, ha elnéz ilyen hibát olyan esetben, amikor nem volt veszélyeztetés, veszélyeztetés esetén meg biztos a bukta.

A sárga lámpás szituációk külön kategóriát képviselnek a vizsgán: sárgán át kell menni, hogy ott már biztonsággal megállni nem lehet (tilos hirtelen fékezni), de köteles megállni a tanuló, ha féktávolságon kívül kapja a sárgát, s ennek megítélése szintén a vizsgabiztos kompetenciája.

Hasonló a helyzet kijelölt gyalogos-átkelőhelyeknél: itt a gyalogosnak kiemelt elsőbbsége van, az átkelésben még zavarni sem lehet, viszont hiba az is, ha lecsalogatod a gyalogost a járdáról.


A vezetési rutin előny, nem most kell megtanulnod figyelni, a vezetés tanulásnak legnehezebb része a figyelés megtanulása.

A szabálykövető vezetésre viszont a vizsgáig rá kell erőszakolnod magad - ez sokkal könnyebb, mint a figyelést megtanulni.

2015. jan. 16. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
A forgalmi tapasztalatod előny (de egy vizsgán senkit sem érdekel, hogy egyébként hogyan vezetsz); mivel ehhez már nem kell hozzászoknod. A többit az oktató úgyis el fogja mondani: ha betartod, akkor nem buksz meg.
2015. jan. 16. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm!


Igazából egy nyarat jártam 150-es nagyrobogóval (öö izé khm khm segédmotorral :D ), szóval valamilyen szinten a forgalomba motorozás sem idegen, de azért egy robogó vezetéstechnikailag nem igazán motor. Azt mondjuk mindenesetre megtapasztalhattam, hogy a motorosokat mennyire nem veszi észre a sok vakegér -.-


Amúgy autó után a motor kezelésére (lábbal váltás-kézzel kuplungolás) nehéz átszokni? KRESZ-em már megvan, szimulátorral mentem egyszer a suliba, de azt nem nevezném motorozásnak :D

2015. jan. 16. 14:09
 6/8 anonim ***** válasza:
Nincs nagy különbség standard motor és robogó között vezetéstechnikailag. Kuplung használata könnyű (jóval könnyebb, mint autónál), váltás szintúgy. A legnehezebb feladat az üres megtalálása lesz.
2015. jan. 16. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Azért van különbség: a legtöbb nagyrobogó automata (amihez nekem volt szerencsém).


A váltástól sem kell megijedni; alapvetően ugyanazt a metodikát követed, mint az autó esetében. Eleinte szokatlan, de ha megijedsz (vagy bizonytalan vagy), akkor inkább kuplungolj alá a történetnek, minthogy földhöz vágjon. Idővel - ha már megszoktad - már menni fog az, mint a karikacsapás! ;)


Igen, sok a vakegér autós... de ezért van a mocidon hangos kidörrentő, hogy a sminkelő útakadály mellé érve köszörülj egyet a szelepek torkán... :D.

2015. jan. 16. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:

Ez a sminkelő útakadály fölött nem tudtam szó nélkül elsiklani... :D

Nő létemre nagyon röhögtem rajta... :D

Én vigyázok rátok... <3

28/N (motoros lélek 4 keréken)

2015. ápr. 24. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!