Motorosok! Ugye kanyarnál mocit dönteni kell, nem féltek hogy kicsúszik alólatok?
Persze, hogy ki. Ha pl. nem olyanok az útviszonyok: vizes az út, vagy teleszórják apró kavicsokkal, vagy ami a víznél is veszélyesebb a porra ráesik egy kis eső és nyálkás lesz. Ilyenkor nem is kell nagy sebesség, vagy nagy dőlésszög, simán kimegy alólad.
Amikor először ültem motoron akkor ilyenek nem is voltak az eszemben, csak mentem. Aztán egyszer elcsúsztam és utána én is fostam, de mindig figyelem, hogy milyen az adott kanyar és úgy választom meg a tempót, vagy hogy mennyire döntöm be.
Igen kicsuszhat, a tobbiek altal leirtak miatt is, plusz a rossz dontesi szog miatt is. Hiaba jo a gumi, hiaba tiszta az ut, ha nem a sebessegnek megfelelo szogben dontod, pl. ha lassabban mesz es te tulsagosan be akarod donteni akkor elfekszel, vagy ha tul gyorsan mesz de nem dontod be elegge, akkor meg nem veszi be a kanyart.
Volt mar giroszkop a kezedben? (a bugo csiga is az) Porgesd meg jo erosen es dontogesd jobbra balra es erezni fogod. Ugyanez az ero hat a kerekekre is forgas kozben. Minel nagyobb a sebesseged, annal jobban akarja a mocit ez az ero egyenesen tartani. Vagyis ha tiszta az ut, jok a gumik nem kell felned, hogy eldolsz, mert az ero elvileg egyenesen akarja a motort tartani. Ha lassan mesz az ero kisebb es ha tulsagosan bedontod a gravitacio lesz erosebb, ami a motor sulyara hat es fekves. Ha nagyon gyorsan mesz (mint a supermoto-ban) akkor befekhetsz, konyokod szinte leer akkor sem fekszel el mert az ero fel akarja egyenesbe allitani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!