Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek valami baj lehet...

Szerintetek valami baj lehet az autómmal?

Figyelt kérdés
Nekem egy megane 3 (2009) es autóm van. 1,5 dci motorral szerelve 110 Le. Nyáron 4,5-5 körül evett varosban. Most télen 8felett ír a gép folyamatosan. A táv szinte mindig ugyan az napi max 15 km. (Tudom néha taposnom kéne neki városon kívül is mert igényli. De nem lehet h valami bibi van? 1hete kiírt hibakódot. Elvittem szakszervízbe a kézikönyv leírása szerint. Rárakták gépre és több hiba is volt. 1. 50szer sikertelen volt a részecskeszűrő regenerálása. Így több mint 30g korom volt benne. 2 felhigult az olaj (3000km alatt) mert a részecskeszűrőbe befecskendezett gázolaj sikertelen elégetése során, összekeveredett a motor olajjal. Nah ezt furcsálom nagyon. Ez nem valami más hiba? Normális ez? Akinek van tapasztalata vagy tud valamit kérem irjon. Persze ez egy olaj, szűrő cserével és egy kis teszt vezetéssel orvoslódott. De azóta is sokat eszik. Szeretnem elvinni hétvégén hosszabb távra kicsit "kormolni" de attol félek ha megit keverednek a motorba az olajok akkor több kárt csinálok mint hasznot.. Azóta nincs hiba kód kérlek segítsetek!

2015. jan. 15. 17:56
 1/4 anonim ***** válasza:

Az olaj higulása azért lehetett mert a regenerálás utóbefecskendezéssel történik így lesz melegebb a kipufogó gáz

Budapesti vagy?

Milyen távokat mész? km?

2015. jan. 15. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Győri vagyok. Általában napi 15 km munkába és vissza is. Melegiteni szoktam egy cigi mellett, addig nem is tolom neki mig el nem éri az üzemi hőmérsékletet. Lehet hülyeség volt városba dieselt, de nem tudtam erről, legközelebb kicsit jobban tájékozódom.
2015. jan. 15. 18:35
 3/4 anonim ***** válasza:

Sajnos itt minden jelenség "normális". Ilyen távra maximum egy elektromos autó lenne alkalmas, belső égésű motor nem bírja sokáig ezt a gyakorlatilag folyamatos hidegüzemet. A fogyasztás azért ennyi, mert a kipufogórendszer el van tömődve. A részecskeszűrős dízelekre jellemző hogy nem csökken a motorolaj szintjük hanem nő, ez a szűrő kiégetésé miatt pluszban adagolt gázolaj olajba jutását jelenti. Mondjuk azt nem értem hogy hogyan jut le az olajteknőbe, de attól ez így van. A kikormolással meg csak óvatosan, ha a turbófeltöltő csapágya is el van már kokszolódva, akkor ha jól meghajtod az autót kiolvad a csapágy (siklócsapágy) és a saját motorolaját kezdi ez zabálni a motor, ilyenkor nem lehet leállítani sem, addig pörög maximális fordulaton amíg a motorolaj el nem fogy, persze ha megállt végre, akkor a motor már menthetetlen.

https://www.youtube.com/watch?v=F3_x6HeIpQs

2015. jan. 15. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 szántóvető ***** válasza:
próbáld magasabb fordulatszámon használni egy ideig,ne 2000 alatt pörögjön egyfolytában.jó lenne ha hetenként 1x kerülőúton mennél haza és csinálnál +10-20 Km-t.
2015. jan. 15. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!