Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet az oka annak a...

Mi lehet az oka annak a dolognak, hogy amikor leparkolok az autómmal egy meredekebb helyen akkor egy kis idő múlva elindul az autó, és gurul pár centit, majd ez a dolog akár többször is megismétlődik?

Figyelt kérdés
A jármű egy aránylag jó karban lévő 5 ajtós 10 éves Renault Megane II 1.5 dci 189000 km-el, amit tavaly óta vásároltam, és naponta használok egyéb különösebb probléma nélkül. Az autó visszagurulása egyes fokozatban és természetesen nem felhúzott kézifék esetén következik be. Szerintem ez nem természetes, és elég ijesztő is egyben.

2014. máj. 9. 21:02
 1/9 anonim ***** válasza:

Átfordul a motor és gurul az autó.

Tudod, olyan mintha betolnák.Akkor is egyesben vagy kettesben vagy és forog a motor.

2014. máj. 9. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Valszeg annyira meredek a hely hogy az autó motorféke nem tudja megfogni az autót. Így szokott átugrani a vezérlés, főleg ha nem menetiránynak van sebességbe rakva. A kézifék másik neve rögzítőfék, nem véletlenül, ugyanis többek közt ezért lett kitalálva. Szóval inkább húzd be, és a fizika törvényein (nagy tömegű test kerekeken lejtőn lefelé elgurul) ne csodálkozz.
2014. máj. 9. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Nem értem mit kell ezen csodálkozni... átfordul a motor.


A motor hengereiben lévő dugattyúk nem zárnak légmentesen akármekkora nyomásig. Olyan ez, mint mikor felfújsz egy műanyag zacskót és összeszorítod a száját. A levegő bent marad és felfúvódva tartja a zacskót, de ha elkezded folyamatosan nyomni, ki fog szökni a levegő és egyre laposabb lesz, ugyanígy elszökik a levegő a motor hengereiből is, és átfordulnak az egyes sűrítő ciklusok. Mivel egy 4 hengeres motorban, egyszerre csak 1 henger sűrít, így egyetlen hengernek kell a kocsit tartania, ami ha átugrik, kb 160 (180 fokonként van sűrítési FHP) fokot fordul a főtengely, és átveszi a terhet a következő, ezért van az, hogy lassan "lépked" lefelé a lejtőn az autó.

2014. máj. 9. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat. Az emelkedő kb 10-15 fokos lehet. Tehát elvileg az autónak nem kellene visszagurulnia. Nem az lehet a baj, hogy túl kopott a motor?
2014. máj. 9. 22:06
 5/9 anonim ***** válasza:
Nem, az a baj hogy nem a kézifékkel rögzíted a motort lejtőn való parkoláskor. És ha farral lefele van akkor ne egyesbe rakd hanem rükvercbe, mert különben átugorhat a vezérlés, aztán ha úgy indulsz az autóval akkor vontatva fog menni a szervizig.
2014. máj. 9. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

#74%


"Így szokott átugrani a vezérlés"


No igen persze. Honnét szeded ezt a sok okosságot? A nagyobbik baj, hogy még meg is ismétled!


Bár igazából kíváncsi lennék, hogy mire alapozod ezt! Kifejtenéd?

:D

2014. máj. 9. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Nem feltétlenül ugrik át a vezérlés, DE ha mundjuk orral feljebb áll az autó, tehát hátrafelé gurulna, akkor barbárság 1-esbe rakni a váltót mert úgy visszafelé forogna a motor. Ez azért lehet gond, mert így a vezérlésben olyan részek terhelődnek amik normálisan nem. Példának ott van a szíjas autóknál a feszítőrögő. Az elvileg csak a szíj feszesen tartását hivatott biztosítani és mindig a szíj laza ágában van. Na most ha visszafelé akar (kénytelen) forogni a motor akkor a feszítő a húzott ágon lesz. Nem biztos hogy baj lesz ebből de nem egészséges. Láncos motoroknál, ahol hidraulikus a lánc feszítése, a feszítő álló motornál nem működik tehát a lánc laza. Ha ilyenkor visszafelé van a motor megforgatva, akkor szélsőséges helyzetben (nyúlt lánc) átugrik a lánc a lánckeréken. Na akkor aztán se előre, se hátra, nincs menet. Marad a kötélvég vagy a tréler.
2014. máj. 10. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Még azt is tanítják a tanfolyamokon, hogy lejtőn a kormányt az útszegélyhez kell tekerni. ha előre lejt befelé, ha hátra akkor kifelé. Azért a szóban forgó autó súlyánál fogva olyan helyen én a rögzítő féket is használnám.

A motor teljesítmény vesztését nem ilyen tesztnek vetném alá

2014. máj. 10. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat.
2014. máj. 11. 21:49

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!