Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől kormol egy dízeles autó?

Mitől kormol egy dízeles autó?

Figyelt kérdés
Lehetséges, hogy nyitott rendszer miatt? Hogy lehetne azt elérni, hogy szép hangja legyen és ne nagyon kormoljon? :D

2015. jan. 13. 19:32
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Mert szarúl van beállítva az adagoló, ezért sokat kap és nem tudja elégetni. Ezért kormol.
2015. jan. 13. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Ezt már hallottam, de ezt csak a mechanikus adagolós csinálja, nem?! :D
2015. jan. 13. 19:54
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
nem.....nem csak az adagoló miatt kaphat sokat...hanem mert valami szenzor/érzékelő rossz jelet ad...
2015. jan. 13. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
A dízel azért kormol mert nem jut idő arra hogy az üzemanyag közel tökéletesen elkeveredjen a levegővel (és a gázolaj sem olyan illékony mint a benzin) mert vagy közvetlenül a hengerbe fecskendezik be a gázolajat vagy a régebbi motoroknál "kamrákba" (örvénykamra, előkamra, légkamra) Minél nagyobb nyomással dolgozik a dízel befecskendező rendszere, annál kevésbé kormol a motor, mert a nagyobb nyomás finomabb porlasztást biztosít, ez pedig jobb keveredést a levegővel.
2015. jan. 13. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
4. jár a zöld pacsi. :) Köszi ;) Am ha mondjuk egy CR TDI alá nyitott rendszert rakok, az is fog kormolni?
2015. jan. 13. 22:19
 6/13 anonim válasza:
100%
Az ilyeneket a nyitott rendszerükkel kéne agyonverni!
2015. jan. 14. 02:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Miért is? Én nem azért szeretnék nyitottat, hogy kormoljon, hanem azt szeretném, hogy szép hangja legyen, de nem szeretném h kormoljon. Bár 1-2 ember néha megérdemelné, annyira ott van az ember seggébe, aztán előzni meg nem mer :)
2015. jan. 14. 03:13
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

Alapból van némi koromképződés a dízeleknél - fentebb már leírták miért, de ez nem vészes - az új CReknél nem is nagyon van látható jele a kormolásnak.

Ha "túldúsul" a "keverék", tehát sok felesleges gázolaj kerül befecskendezésre ( vagy a másik véglet, amikor kevés a levegő, turbónyomás probléma stb..) akkor jön a Smoke&Sárm hatás.. :D


A normális kormolás csökkentésére régebben koromleválasztót/szűrőt tettek a kipufogóba, most már van szilárd részecskeszűrős katalizátor... ami mind mindd csökkenti a kiáramló kipufugógázban a korom "látható" örvénylését.

Egy nyitott rendszernél ilyen nincs, így az sajnos láthatóan kormolni fog.

2015. jan. 14. 03:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Értem, és ha nem teljesen nyitott a rendszer?
2015. jan. 14. 16:55
 10/13 anonim ***** válasza:
46%
akkor félig zárt....
2015. jan. 14. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!