Dízeles Mazda 6 GG tulajdonosok, vagy szakemberek. Ki tudnátok segíteni egy tanáccsal?
2004-es évjáratú, 2 literes, 100 kw-os kocsim van, még az 5 fokozatú váltóval. A következő problémával küszködöm:
Bizonyos időközönként a motor magától leáll minden előjel nélkül. Pl. ha üresbe teszem, ha a szemafornál állok vagy ha épp úgy tartja kedve. A leállást követően simán újraindítom, probléma nélkül és egy ideig megint minden rendben megy. Nem világít semmilyen jelzőfény a műszerfalon és a diagnosztika sem jelzett semmit (mazda szervizben csinálták).
Ha előjön a probléma, akkor többször egymás után, van, hogy egész nap csak startolgatom. Most épp szünetet tart, nem fordult elő a gond már három hónapja.
Mi okozza ezt? Hogyan lehetne orvosolni a problémát?
Van egy műhely ahol ilyenekkel foglalkoznak (legalábbis egy biztosan).
Kérdés megéri-e most beleölni némi pénzt, hogy kiderüljön mi a baja, vagy megvárod amíg "rendszeressé" válik, viszont addigra ki tudja milyen vonzata lesz ennek.
Személy szerint csak arra tudok gondolni, hogy valami vagy el van részlegesen tömődve, vagy meg van lazulva, esetleg más - ahogy mondod - pitiáner dolog. Végül is rengeteg az emisszióért felelős műszer és szelep van benne, amik 10 év használat után esetleg eltömődhetnek. A baj csak az, hogy én mint laikus mezei paraszt, el sem bírom ezt képzelni. Próbáltam utánajárni, hogy mégis hány szelep és szűrő van elrejtve ebben a típusban, de persze az egyszerű halandónak az ilyen infók szinte elérhetetlenek.
Talán tényleg várnom kellene, hogy rendszeressé váljon és akkor keresni a választ.
Az ünnepek közt orvosoltam a problémát. Megint egy ideig nem volt semmi baja, de ahogy jött a Karácsony, úgy rosszabbodott. Elkezdtem én magam utánaolvasni külföldi és hazai fórumokon, igyekeztem minden követ megmozgatni. Sikerrel jártam.
Kiderült, hogy egy bizonyos SCV szelep hibás működése okozta a problémát. Még az eredeti gyári volt benne, amit még anno a Denso cég hibás szériának ismert el. Onnan lehet felismerni, hogy 006-al kezdődik a sorozatszáma. Ha valakinek ilyen van a Mazda 6-osában 99 százalékban ez a szelep felelős a lefulladásokért. A csere úgy 10 percnyi munkát vesz igénybe.
Azóta teljesen megjavult és idáig ugyanolyan megbízható, mint amilyennek mondták mielőtt megvettem. Remélem így is marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!