Tanács kellene. Most vettem új autót és szerintetek ezeket megcsináljam?
Vizsgán nem nézik csak a futóművet meg a fékeket kaszni állapotát. Ha van rá időd pénzed inkább most cseréld le. Mert utánna mindíg mész jösz vele és csak halogatod. Ha dízel azokban az olaj mindíg fekete még ha lecseréled és 10km ert mész vele akkor is. Ha Lizinges Biztosítást köss rá nehogy úgy járj mint szegény haverom. Fél év után öszetörte és még 8évet fizeti és pont nincs szegénynek annyi pénze hogy megcsináltassa mert minden pénzét így elviszi az utazás és még mozogni se bir hogy egy kis plusz pénzt csináljon. Ördögi kör. Ne ess ebbe. :)
A vezérmű szíj az fontos, Ha az elszabadul a fél motor megsínyli. Ha láncos akkor kicsit ráérősebb az nem szakad el olyan hirtelen mindenféle előjel nélkül.
Az nem baj ha fekete az olaj. Ez a normális. Ha sűrű, kátrányos állaga van, akkor van baj.
Amúgy alap hogy használt autó vétel után azonnal olaj- és vezérléscsere.
"Mielőtt elviszem vizsgára cseréljek benne olajat,olajszűrőt és vezérműszíjat?"
Nem kötelező. Ha így is hozza a károsanyag-kibocsátási értékeket, vizsgán nem bukik meg. Ettől függetlenül ajánlott.
"A vezérműszíj 2.750km-el ezelőtt cserélték,az olajat szintén"
Az ilyen információknak használt autónál nem érdemes hitelt adni. Elég ritka, hogy valaki eladás előtt szervizeltesse az autót, miközben tudja, hogy a ráköltött pénz nem jön vissza, nem adhatja annyival drágábban. Persze, tudom, Németországban meg Svájcban ez nem így van, mert ott mindenki nyugdíjas mérnök vagy orvos.
"Az olaj elég fekete szóval az biztos,hogy cserés..."
Vagy nem. A jó olaj pár száz km alatt megfeketedik, feloldja és lebegteti a szennyeződést. Amelyik nem fekete, az hagyja leülepedni a mocskot.
Egyébként használt autó vásárlásakor mindig, minden folyadékot le kell cserélni, illetve szíjas autónál a vezérlés is automatikusan cserélendő. Nem csak a szíj, hanem a feszítőgörgő és a vízszivattyú is. Sokszor hiába szép, új a vezérműszíj, ezt a két alkatrészt nem cserélik, mert "aó, há' minek, nincsen annak semmi baja!", aztán jön a meglepetés, hogy mégis mitől pereg szét a vezérlés (a görgők elöregedett, beálló csapágyától).
A folyadékokat, szűrőket meg azért cseréljük le, mert nem lehet tudni, mikor voltak utoljára cserélve. Mondani sok mindent lehet, de annak néha a fele sem igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!