Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit kell elellenőrizni hogy...

Mit kell elellenőrizni hogy az autóm kíne égjen?

Figyelt kérdés

üdv

Van egy opel f astram 94 1.4 se és nem tuningolt fajta persze csak a minap hallottam a hírekben hogy pár autó kiéget :( és az lenen a kérdésem hogy kivel vagy mivel lehet ellenőrizni hogy az esetleges fent említett szörnyűséget meg élőze az ember.


Nem tuningolt astrarol hanem egy megkímélt fajtáról.



2015. jan. 10. 18:37
 1/7 anonim ***** válasza:

Nyugi, ami kiégett, az olyan is volt...


az autók nem égnek csak úgy össze -vissza a vakvilágba...persze a vári buszok azok igen..

az astra sem egy égő tipus. tiszta legyen a motortér, ne legyen benne olajos rongy, döglött nyest, akkor nem lesz baj...

2015. jan. 10. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 szántóvető ***** válasza:
én csak elektromos zárlatra+olajos motortérre tudok gondolni tehát ellenőrizd az összes vezeték szigetelését ill. azt hogy be van-e kötve a biztosítéktáblába (hosszadalmas elfoglaltság lesz.).régen jártam úgy hogy a repedt benzincsőből folyt az üzemanyag az üzemmeleg blokkra és az sem gyulladt ki.
2015. jan. 10. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

ohh köszönöm a segítséget a motorteret átfogom takarítani mert a külsejére mindig költök polírozom de motorteret kihagytam de átmosom. a biztosítékokat átnéztem de a bekötéseket szakemberre bízom inkább .


Milyen szerekkel ajánlatos a motorteret átmosni ?

2015. jan. 10. 19:19
 4/7 anonim ***** válasza:

"... persze csak a minap hallottam a hírekben hogy pár autó kiéget"

Majd ha azt hallod, hogy százával gyulladnak ki tök átlagos autók (nem Ferrariról van szó, amiből dől a hő, mint a kazánból), akkor kell félni. Addig viszont nem kell ész nélkül rettegni a kereskedelmi média horrorhíradóitól.

A kigyulladás egyik oka az elektromos tűz. Ennek megelőzésére olvadóbiztosítók vannak az áramkörökben. Azt kell ellenőrizni, hogy mindenütt megvannak-e (egyes élelmes szerelők szeretik dróttal kiiktatni az elpukkant biztosítékot, pedig kicserélni gyorsabb) és a megfelelő értékű van-e minden foglalatban (ahová 8 A-t ír elő a táblázat, oda ne 25-öset tegyél, mert valószínűleg nem bírja az áramkör a nagy terhelést). Ha van valami utólag beépített elektromos ketyere, akkor annál meg kell nézni, hogy gyári biztosítékra csatlakozik-e vagy ha nem, akkor van-e saját biztosítéka. Nem feltétlenül kell hozzá autóvillamossági szerelő, a biztosítéktábla nem annyira bonyolult, hogy ne tudd értelmezni. Ott a gépkönyv, abban benne van, melyik foglalatban milyen biztosítéknak kell lennie.

A másik tűzforrás a kipufogó. Üzem közben csak ez melegszik fel annyira, hogy tüzet okozzon. Ha nem folyik rá benzin és olaj, nem ér hozzá semmilyen éghető anyag (leömlőn pihenő leszakadt műanyagburkolat, alvázvédelem során a csőre nyomott alvázvédő és egyebek), akkor nem kell félni. A motortérben található olajsár eléggé csúnya, de ha nem a kipufogón van, nem fog meggyulladni.

Egyébként én a motortérben a zsíros-olajos koszt Brigéciollal és hideg zsíroldószerrel szoktam takarítani, az vált be legjobban. A hideg zsíroldószerhez kesztyű mindenképpen kell és a szemüveg sem árt, mert erősen lúgos, a szemet-bőrt megmarja. Ahol nem olajos a mocsok, ott száraz vagy vizes rongyot használok, mert a műanyagon a Brigéciol olajos bevonatot képez, amibe csúnyán beleragad utána a por.

2015. jan. 10. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
köszönöm a segítséget. ! a napokban neki fogok állni takarítani és ellenőrizni a biztosítékokat.
2015. jan. 10. 19:37
 6/7 anonim ***** válasza:
Benzincső ne legyen repedezett. Ha az, akkor ki kell cserélni.
2015. jan. 10. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Célszerű évente rászánni egy napot arra hogy az egész autót átnézd, elsősorban a motorteret hogy nincsenek-e olajos szennyeződések, vagy bármi olyan ami gyulladást okozhat-e, meg kell nézni az alját is hogy mi mennyire koszos, leginkább az üzemanyag tartályt és a csöveket mennyire kopottak vagy nem-e szivárognak. Célszerű az elektronikát is átnézni, elsősorban a biztosítéktáblát hogy minden stimmel-e aztán jöhetnek a kábelek meg a hozzájuk tartozó csatlakozók is. Általában egy autó ha kigyullad elsősorban elektromos zárlat végett fordulhat elő, de ha normálisan vannak összekötve a kábelek, nincsenek, megszakadva és a biztosítékok is megfelelően vannak behelyezve, és nincsenek áthidalások, meg egyéb házilag megbuherált műalkotások akkor nem szabad bajnak lennie. Persze a csatlakozóknál megeshet hogy annyira elkoszolódnak hogy szikráznak és ha gyúlékony anyag van körülötte akkor lehet láng a vége, de ez is olyan dolog hogy direkt kell így csinálni hogy ez megtörténhessen. A lényeg az hogy tisztán kell tartani a kényes részeket, meg műszaki vizsga előtt célszerű átnézetni szerelővel mindent hogy ne legyen gond.

Általában még a szivargyújtó az ami nagyon szeret túlmelegedni és megolvadni, esetleg kigyulladni, nekem volt hibás gyújtóm az autóba sajnos és amikor egyszer használtam akkor csúnyán felforrósodott mert kiderült hogy az egész zárlatos, az volt a szerencsém hogy leállítottam a motort így megszűnt az áramellátása és nem lett belőle baj, és sajnos az előző tulaj buherált ott valami túl nagy biztosítékot tett a helyére mert 10 es kellett volna ő meg 20 ast tett bele és persze hogy az jobban bírta a terhelést, de a szerelő srác mondta hogy az is azért bírta mert át volt mögötte hidalva a vezeték, és az a szivargyújtó olyan hibás volt a sok koszolódás végett hogy nem mindig volt az zárlatos időnként lett csak az mert ők ott bent a műhelybe akkumulátorra kötve, egy tesztelő szerkezeten kipróbálták és egyik pillanatban semmi baja nem volt aztán hirtelen zárlatos lett és elkezdett forrósodni az asztalukon. Mondták is hogy jól tettem hogy leállítottam a motort és megszüntettem ezzel az áramellátást meg kiszedtem a szivargyújtót a helyéről mert különben könnyen lángra kaphatott volna menet közben.


De ha ez ember odafigyel az ilyen dolgokra, és ha bizonytalanság miatt inkább szakképzett szerelőre bízza a javítást mint hogy otthon maszek módon nagy bizonytalanság közepette alkosson valamit, akkor nem lehet belőle baj ha szakembert is bevon a dologba ha nem biztos 100% ban a dolgokba.

2015. jan. 24. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!