Opel személygépkocsiknál kb. hány km. futott teljesítmény után kezdenek kopni a sebességváltó és kéziféknél lévő műbőr porvédő harangok? Használt gépkocsi vásárlás előtt állok és nem vagyok biztos a km. óra állásában.
Ez sok dolog függvénye. Pl. nem mindegy, hogy garázsban tartott autó-e, vagy szabad ég alatti, mert szabad ég alatt többet süti a Nap, és a napfény öregítő hatású (UV-sugárzás). Nem mindegy az sem, hogy mennyit mozog a gumiharang, vagyis mennyit váltanak adott kilométer alatt átlagban. Ha főként autópályán használták az autót, akkor viszonylag kevés váltás történt, azonban ha főleg városi forgalomban, akkor sokat mozgott, gyűrődött, gyorsabban kopik, öregszik. Nem mindegy az sem, hogy mennyire párás levegő volt általában az autóban, párásabb levegőben kevésbé tud párologni az oldószer a gumiból. Ugyanezért az sem mindegy, hogy valaki a 28 fokot szerette az autóban menet közben, vagy elvolt a 15 fokban is, magasabb hőmérsékleten gyorsabb az oldószer párolgása. Az sem mindegy, mennyire hagyta porosodni az autó belsejét, a porrétegnek ugyanis fényvédő hatása van, azonban száraz mivoltából adódóan szárítja is a gumialkatrészeket.
Ezek önmagukban nem sokat számítanak, de hosszú évek során összeadódhatnak, és 10 év alatt már akár éveket is számíthatnak. Tehát lehet, hogy egy 8 éves autóban, amelyikben van összesen 60.000 futott km, rosszabb állapotban van a gumiharang, mint egy 15 éves garázsban tartott, leginkább pályán használt járműben, amelyik már túl van a 200.000 kilométeren is.
Az alaptézis totális hülyeség - egyes autóvásárlók szoktak ezzel spekulálni, hogy ha kopott, akkor már biztos sok km került bele, meg egyéb. Tételezzük fel, hogy 2 féleképp használod az autót:
I. egész nap utánfutón hordassz tüzifát 2 település között: 150 km kerül bele
II. kimégy Ausztriába, meg vissza autópályán: 500 km is belemegy
S mégis lehet, hogy az első esetben többet kézifékezel meg váltassz, mint a másodikban. De ennek ismeretében sem lehet messzemenő következtetést levonni, hiszen lehet azokon a felületekn bőrápolókat használni, vagy aki okos, a feszes szoknyát lazábbra veheti, így még kevesebbet fog kopni. Tovább megyek: lehet vezetés közben kesztyűt használni, így a kormány és a váltógomb felülete sem fog úgy kifényesedni, kopni. Arról nem is beszélve, hogy az Opel beszállítóinál sem feltétlen tudnak konstans minőségű műbőrt legyártani: lehet, hogy az egyik szállítmány kicsit vastagabb és ellenállóbb lesz, míg a másik gyengébb.
Egy szó mint szá: ha nagyon le van rongyolódva, az utalhat arra, hogy igénytelen volt a gazdája vagy sokat használták az autót, netán szabadban volt, mert a nap kiszívta a műbőrt, de a kilométer állásra alig-alig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!